+ Yorum Gönder
Tuning ve Modifiye ve Araçlar - Teknik Bilgiler Forumunda Araba Neden Su Eksiltir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Araba Neden Su Eksiltir








    araba neden su eksiltir kısaca







  2. FERAY
    Devamlı Üye





    Araba Neden Su Eksiltir Hakkında Bilgi


    Eğer radyatörden kaçırıyorsa bulunması için kesin çözüm patlak lastik gibi söküp dışarda suyu boşaltılıp hava basarak stepne gibi bakmaktır.
    Birçok usta geçinen kişi böyle bir sorunla kendisine gititğinizde sökmeye üşendiği için sabun ve köpük yöntemi ile deneme yapmakta ve genelde küçük çatlak veya delikleri gözden kaçırmaktadırlar.Aracın altına su damlaması için deliğin çapının büyük olması ve taş gibi bir şey çarparak delinmesi lazımdır.Halbuki eski yıpranmış araçların radyatörleri genelde ya korozyon yüzünden ya da vibrasyon sonucu paslanmış yüzeylerin kalkması sonucu iğne deliğinden küçük kılcal çatlaklar ile olmaktadır. Bir ardaşımızn dediği gibi böyle bir kaçak noktasının çevresi beyaz kireç veya yesilimtrak renkte olması ile anlaşılabilir ancak köpük yöntemi için daha yoğun bir köpük olabilir mesela traş köpükleri ince sürüldüğünde iyi bir kontrol edilcidir.Bu konuda bir delik yakalarsanız büyük bir ihtimalle ikinci ve üçüncü de olacaktır. Çünkü korozyon gibi olaylarda tek nokta yerine bir çok delik olacaktır.Yine büyük bir ihtimalle radyötürün üst taraflarındaiki malzemenin birleşme noktalarında bulunma olasılığı fazladır.Çünkü buharlaşan şu basınçla bu noktalara yüklenerek dışarı kaçar , motor sıcakken test yapıldığında daha kolay delik bulunabilecektir.

    İkici kaçak noktası ise genelde hortumların rakorla birleşim noktalarındaki kelepçenin hemen dibinden olmaktadır.Kelepçenin sıktığı lastik hortum zamanla titreşim ve sallanma ile bu noktaları aşındırmak ve yırtılma olmaktadır.Bunun için de bağlantı kelepçesi gevşetilerek dikaktli bir inceleme ile kesik veya yırtık görülürse ya hortum değiltirilmelidir yada bu kısım kesilerekgeçici çözüm uygulanmaktadır.Unutmayalım ki lastik parçaların ozon dayanımları nedeniyle açık havada en fazla 5 sene ömrü vardır.Bundan sonra lastik veya kauçuk efsafını kaybederek serleşmekte görevini yapsa bile darbeler ve basınç karşısında yırtılmaktadır.Bu yüzden basınçlı oprtamda çalışan tüm lastik veya kauçuk parçaların 5-6 senede bir değiştirilmesini öneririm.

    üçüncü nokta ise motor blogundan yağa karışan veya silindire giden ve eksozdan beyaz duman şeklinde kaçan su buharıdır.Bu konu biraz daha derin ve önem arz etmektedir.İşallah bu kısım çıkmaz size pahalıya patlayacaktır.

    ALINTI





+ Yorum Gönder