+ Yorum Gönder
Bahçe ve Bitki ve Çiçek ve Güller Forumunda akvaryumda camın içinde çiçek yetiştirmek Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Harbi @ kız
    Bayan Üye

    akvaryumda camın içinde çiçek yetiştirmek








    akvaryumda camın içinde çiçek yetiştirmek

    akvaryum_bitki.jpg


    Tank: 40’la 110 lt arası bir tank yeni başlayanlar için en uygun boyuttur. Daha küçük tanklarda kurulabilir ama daha fazla detaya dikkat etmeyi gerektirir. [Akvaryum Bitkileri] Daha büyük tanklar için daha fazla yer ve nakit ayırmanız gerekir. Eğer bu boyutların dışında kalan bir akvaryumunuz varsa endişelenmeyin onu da kullanabilirsiniz ama aşağıda verilen bilgilerin sizin tankınıza göre değiştirilmesi gerekebilir.

    Mümkünse uzunluğu yükseklğinden büyük bir tank kullanınız. Uzun ince akvaryumlarda ve garip şekilli akvaryumlarda ışıklandırmada sorunlar yaşanabilmektedir, ayrıca bunların içlerinde çalışmakta zordur.

    Diğer ekipman ve malzemeler:
    * Yeterli kalitede florasan aydınlatması 4 litre başına 1 watt olarak ayarlanmalıdır. Bu kurala bir istisnada 40 litrelik tanklarda vardır. Bu tank küçük ve sığ olduğundan 15 wattlık ve 1 yıldan az kullanılmış bir florasan gölgeye toleranslı bitkilerin gelişmesi için yeterli olacaktır. 110 litrelik yüksek bir tank haricinde diğer tanklar 2 tane tankın boyuna uyan florasanla aydınlatılabilir. Mesela; 60 cm 20 wattlık 2 florasan 80 litreye yeterli gelecektir ve 90 cm 30 wattlık 2 florasan 110 litreye yeterli gelecektir. 110 litrelik bir tanka 3 tane 60cm 20 wattlık ampul yeerli gelecektir. Akvaryum kapakları genellikle tek veya çift florasan takılacak şekilde üretilirler. Siz tekli veya ikili florasandan istediğiniz kombinasyonu yapıp uygulayabilirsiniz.

    Bazı iyi ampul markaları;

    Pahalı olanlar: VitaLite Pennplax Ultra-Trilux Triton

    Ucuz olanlar: GE Chroma 50 Phillips Ultralume 5000 Phillips Daylight

    * Cam kapak
    * Isıtıcı: 150 W ısıtıcılar muhtemelen 40-80 lt arası akvaryumlar için uygun olacaktır. 200 W ısıtıcılar ise daha büyükler içindir. İyi kaliteli bir ısıtıcı edinin. Bu konuda tasarruftan kaçının, bozulan bir termostat bütün canlılarınızın sonunu getirebilir.
    * Termometre: Herhangi bir akvaryum termometresi uygundur, ama ben cama yapışan likid kristalli olanları tercih ediyorum çünkü bunlar; dikkat çekmezler, ucuzlar ve hem Fahrenheit hem de Celsius skalaları bulunur.
    * Filtre: Taban filtresi yada hava veren filtre kullanmayınız bitkili tanklarda. Bunlar gerekli CO2yi sudan göndereceklerdir. Bir iç veya dış filtre kullanın. Size önerim, yıkanıp tekrar kullanılabilen filtre malzemesi içerenleri tercih etmeniz. Akvaryumcunuz size gerekli büyüklükteki bir filtreyi önerecekitir ama siz burada da tasarruf etmeyin ve daha büyüğünü alın, daha memnun kalacaksınız. Güvenilir dış filtre markaları arasında Marineland ve Hagen’i gösterebilirim. Duetto iç filtrelerde birçok görevde iyidirler.
    * CO2 üreteci: mayalı yöntemi uygulayın
    * Elektrik aksamı: Ekipmanlarınız için ağır kullanımlar için olan uzatma kabloları kullanın. Bir ışık zamanlayıcıyada ihtiyacınız olacaktır (özellikle seyahatlere çıkanlar için), bu hergün sizin yerinize ışıkların belirlenen saatlerde açılıp kapanmasını sağlayacaktır.
    * Destek: Unutmayınız ki akvaryum ağırdır. Dolu bir akvaryumun 4 litresi 4,5 kiloya denk gelecek şekilde hesaplanmalıdır. 40 litreye kadar akvaryumlar sağlam bir masaya koyulabilir ama daha büyükleri özel tasarlanmış akvaryum sehpalarına konmalıdır.
    * Çakıl: Düzgün, kaplanmamış doğal renkte akvaryum çakılı kullanın. Büyüklüğü 1-3 mm civarı olabilir. Kalsiyum karbonat içeren taşlardan içermemesine özen gösterin. Bunu bir parça çakılın üzerine hidroklorik asit dökerek test edebilirsiniz, eğer köpürürse kullanmayınız. 10 kiloluk bir paket çakıl 40 lt’lik bir akvaryuma yetecektir. Daha büyük tanklar için muhtemelen 20 kg çakıl gerekecektir.
    * Laterit: Bu; demir zengini tropik bir kil olup bitkilerinize bir besin deposu olarak hizmet edecektir. Akvaryumcunuzda laterit bulabilirsiniz yada o sizin için sipariş edecektir.
    * Bitkili akvaryumlarda substrat için ayrı bir seçenek ise Seachem Flourite adlı üründür. Bu ürünün kullanması kolaydır ve bitki gelişimine önemli etkileri vardır. Bu ürünü kullandığınızda laterit veya herhangi bir malzeme kullanmanıza gerek kalmaz.

    Tankın Kurulumu
    Buradaki yönergeler eğer sizin musluk suyunuz aşağıdaki değerlerdeyse sizin için uygun olacaktır. Bu değerlere uymuyorsa bazı değişiklikler yapılması gerekebilir.

    • KH (karbonat sertliği): 3-8 KH arası (test kitiyle ölçün yada akvaryumcunuza ölçmesi için rica edin.)

    • Fosfat: 5 mg/l altında ( test kitiyle ölçün yada su dağıtım şirketinin raporlarına başvurun)

    • Nitrat: 10mg/l altında ( test kitiyle ölçün yada su dağıtım şirketinin raporlarına başvurun)

    Tankınızı sabit ve düzgün biryere yerleştirin. Desteğin üstünde en ufak bir çıkıntı akvaryumunuzun akıtmasına sebep olabilir. Zemin hakkında endişeleriniz varsa altına köpük strafor koyabilirsiniz Bu eğer metal bir sehpa kullanıyorsanız ısı izolasyonu bakımından önemlidir, strafor izolasyonu sağlayacaktır.

    Daha ileri gitmeden, tankı suyla doldurunve 20 dakika bekleyip bir sızıntı olmadığına dair emin olun. Bu size sinir bozucu bir zaman kaybı gibi gelebilir çünkü çoğu tanklar su sızdırmaz. Ama eğer şans eseri böyle bir akvaryuma denk geldiyseniz ve sızıntıyı farketmeden akvaryumunuzu kurduysanız bu daha çok sinir bozucu olacaktır.

    Termometreyi, filtreyi, ısıtıcıyı yerleştirin ama şimdilik fişlerini takmayın.Isıtıcınızı 24 dereceye ayarlayınız (eğer diskus gibi sıcak su isteyen yada japon balığı gibi soğuk su isteyen balığınız yoksa).

    Çakıllarınızı akan suyun altında iyice temizleyiniz. Daha iyi yıkanmış bir çakıl akvaryuma koyulduğunda suyu daha az bulandıracaktır. Bir kovada lateriti bir miktar ıslak çakılın içine boşaltıp karıştırın. Karışını akvaryumun tabanına 2-3 cm olacak şekilde yayın.

    Daha sonra bu substratı yüksekliği 8cm olacak şekilde çakılla kapatın. 40 litrelik bir tankta 5 cm yeterli olacaktır.

    Dekorasyonda kütük veya kaya kullanmak istiyorsanız, yerleştirmek için tam zamanıdır.

    Sonraki aşamamız tankın 3/4ünü su ile doldurmadır. Su 20 25 derece arasında olmalıdır. Kesin sıcaklığın çok önemi yoktur ama bitkilere zarar vermeyecek sınırlar içerisinde olması önemlidir. Tankı nasıl doldurduğunuz, suyunuzun sabah kalktığınızda kristal gibi olmasıyla 1-2 hafta sonra kristal berraklığına erişmesini etkileyen en büyük faktördür.

    Bir tabak veya bir kap alın ve tabana yerleştirin. Yavaşça suyu bunun üzerine çok yavaşça boşaltın, ve tankınızı doldurmaya başlayın. Su kabın seviyesini aştığında hızınızı biraz arttırabilirsiniz. Bu dikkatlice yapıldığında suyunuzun son derece berrak olması gerekir. Eğer yeterince dikkat etmediyseniz su ilk birkaç gün bulanık olabilir telaş yapmayın, geçer.

    Tankın 3/4ü dolduktan sonra bitkileri dikmenin zamanı gelmiş demektir:

    İşte yeni başlayanlar için bazı bitkiler. Asteriksle (*) işaretli olanlar iyi besin tüketenlerdir.

    Java Fern - Microsorum pteropus
    Java Moss* - Vesicularia dubyana
    Water Sprite* - Ceratopteris thalictroides
    Water Wisteria* - Hygrophilla difformis
    Small Leafed Hygro* - Hygrophilla polysperma
    Giant Hygro*- one of several Hygrophilla sp
    Willow Leaf Hygro* - Hygrophilla angustifolia
    Valisneria or Tape Grass - Valisneria sp.
    Sword plants - Echinodorus sp.
    Rotala rotundifolia* -
    Milfoil or Foxtail - Myriophyllum sp.
    Ambulia - Limnophila sp.
    Fuzzy Duck Weed - Salvinia sp.
    Anubias barteri








  2. Harbi @ kız
    Bayan Üye





    Bu bitkilerin çoğu kolaylıkla bulunabilir. Sadece güzel göründükleri için bitki almayınız. Bazı akvaryumcular karasal bitkileride suda yaşar diye satmaktadırlar, tabi kısa süre sonra ölürler. Ayrıca çok sayıda çok çekici kırmızı bitkilerde bulunmaktadır. Bunlar genelde çok ışık ve bakım isteyen bitkilerdir ve listedeki bitkilere göre çok hassastırlar.

    • Anubias türü bitkilerin rizom bölgelerinin gömülmemesi büyük önem taşır.

    • Uzun gövdeli bitkiler genellikte köksüz olarak lastikle bağlanmış olarak satılırlar. Bunlar iyi koşullarda kısa sürede kök salarlar. Bunların yerlerinden çıkmalarını engellemek yanlarına küçük taşlar koyabilirsiniz. Başka bir yöntemde bunları su üstünde yüzer biçimde 1 hafta bırakarak köklenmelerini sağlamak ve sonra gömmektir.

    • Ceratopteris thalictroides ‘da aynı şekilde suda yüzer biçimde bekletilerek köklendirilmesi sağlanır.

    • Su mercimeği gibi su üstü bitkiler çok çabuk çoğalırlar. Bunların tank bakımlarında bir kısmını çıkartmanız gerekir. Suyun 1/3ünden fazlasını kaplamalarına izin vermeyin.

    • Java Moss gevşek bırakılabilir aynı zamanda kütüğe sabitlenebilir.

    • Java Fern substratin içine kök salarak pek büyüyemez, bunu da köke ya da kayaya bağlayabilirsiniz hatta 2 taşın arasına bile sıkıştırabilirsiniz.
    Plastik kaplarıyla gelen bitkilerin kaplarından ayırılması gerekir.

    Tank bitkilendirildi şimdi sıra sonuna kadar doldurmada!


    Tank kapağın plastik çerçevesinin hemen üstüne gelecek kadar doldurulur. Bunun bazı nedenleri vardır. Eğer su seviyesi düşerse filtreden gelen su yüzeye doğru sıçrama yapabilir ve bu tankın içinde türbülansa neden olabilir. Bu suda çözünmüş CO2’nin uçmasına sebep olur. Havada daha uzun mesafe kateden ışık gücünü yitirir, dolayısıyla bitkilere ulaşan ışık daha az olur. Su seviyesinin florasanlara yakın olmasının istenmesinin sebebide budur. Çok iyi ışıklandırılmış bir tankta bu sorun yaratmayabilir ama orta dereceli aydınlatılan akvaryumlarda ışığı iyi kullanmak önemlidir.

    Yapacağınız son iş artık ekipmanlarınızın fişlerini takmak, bu arada ışık zamanlayıcınızı da 12 saat açık 12 saat kapalı olacak şekilde ayarlayınız. Artık bu işin içine girdik!!


    İlk hafta alg yiyen bir balık ekleyebilirsiniz. Favorilerim en az 3lü gruplar halinde yaşayan Otocinclus ve SAE’ler (Siamese Algea Eater). 40 litreden küçük tanklar için SAE büyüyünce sorun yaratabilir. SAE bulamazsanız Ancistrus sp. Veya Peckoltia sp. ‘de alabilirsiniz. Çeşitli karideslerde iyi alg yiyicileridir ve izlemek zevklidir fakat balıklara yem olabilirler.

    Balık eklemeden önce en az 1 hafta, önerim 2 hafta bekleyiniz.

    Alg yiyicilerinizi 2 hafta içerisinde beslemeyiniz, onların işleri oluşan algleri yemek. Eğer siz onları beslerseniz hayat onlara kolay gelir ve işlerini yapmazlar!

    İlk ayın sonunda bitkileriniz artık oturmuş ve gelişmektedirler. Alg yiyiciler işlerini hala yapmaktadırlar ama yinede camları temizlemek zorunda kalırsınız. Bu zamanda tankınızın ev sahiplerini artık tamamen yerleştirebilir ve rutin bakım işlemlerine başlayabilirsiniz.

    Tankınızı gereğinden fazla balık çeşidiyle doldurarak tuzağa düşmeyin. 40lt bir tankta 3-4 tür fazlasıyla yeterlidir. 80-100 lt’de birkaç tür daha ekleyebilirsiniz.Balık türleri çift olarak yerleştirilirlerse daha doğal davranış sergilerler aynı Nuhun gemisindeki gibi (2 ondan 2 bundan).

    Size kişisel önerim tek bir coğrafyaya ait balıklara bakmanız. Tabiki bu sadece benim kişisel önerim ama birbiriyle uyumlu türler seçildikten sonra farklı kıtalardan gelmişler onlar için farketmez. Sadece sizin istediğiniz coğrafi ortamınızı kurmak istiyorsanız o bölgenin bitkilerini seçebilirsiniz.

    Eğer mümkünse su yüzeyine yakın yaşayan bir tür, orta kısımda yaşayan bir tür ve dipte yaşayan bir tür olmak üzere bir kombinasyon yapabilirsiniz. Sürü balıkları alırken bunlardan en az 3- 5 tane alın ki doğal hareketlerini sergileyebilsinler. 12 yada daha fazlası gerçek sürü hareketlerini izlemenize olanak sağlar.

    Eğer iyi bir akuvarist tanıdığınız yoksa kavgacı balıklardan uzak durunuz. Eğer böyle bir tanıdığınız varsa size ona göre bir kombinasyon hazırlayacaktır ve sorun olmayacaktır aksi halde büyük sorunlar yaşayabilirsiniz. Çok sayıda güzel, ilginç, uyumlu ve size sorun çıkartmayacak balık türü vardır. Ayrıca bitki yiyici balıklardan uzak durunuz!

    Kaç türden kaç balık koyacağınıza karar verdikten sonra balıkları azar azar ekleyin. Bir türü bir hafta, diğer türü öteki hafta olacak şekilde. Bu iyi bakterilerin biyolojik yükünüzü karşılayabilecek şekilde çoğalmasına imkan verecektir.

    Akvaryumda Bitkilerin Düzenli Dikilmesi

    Akvaryum bitkileri eğer rastgele dikilirse bitki sayısı ve türü ne oursa olsun güzel bir görüntü elde edilemeyecektir. Ayrıca uzun bitkiler iöne dikilmesi gibi bir durumda akvaryum içini yeterince göremeyecek ve balıklarınıza da yeterli yüzme alanı sağlayamayacaksınız. Bu nedenle bitkilerin en uzunlarını en arkaya onların önlerine orta boylu bitkiler ve kaya kütük gibi dekorasyon malzemelerini(genelde böyle olur) ve en öne de ufak bazı türler konumalıdır.

    Uygun dekorasyonla akvaryumdaki filtre, ısıtıcı gibi ekipmanları neredeyse hiç görünmeyecek kadar gizleyebilirsiniz. Balıklarınıza bol yüzme alanı ve uygun saklanma yerleri oluşturabilirsiniz.

    Cichlid Akvaryumlarında Yetiştirilebilen Bitkiler

    Bilindiği gibi cichlidlerin (cüce cichlidler, melekler, discuslar ve birkaç tür hariç) bitkilerle araları pek iyi değildir.Özellikle bitkisel beslenenler bitkilerin çoğunu yem olarak görürler.Bitkileri parçalarlar, zarar verirler.Zaten birçok cichlid sahibide bundan dert yanmaktadır.”Akvaryumumuza canlı bitki koyamıyoruz.” Bunun için cichlid akvaryumlarına sert ve kalın yapraklı yada yapraklarının tadı pek sevilmeyen türler seçilmelidir..

    Ayrıca cichlidler fazla aydınlığı sevmezler.Rahatsız olurlar.Bitkiler seçilirken buda göz önünde bulundurulmalıdır..Az yada normal şiddette ışıkla yetinebilen bitkiler cichlid akvaryumlarına yerleştirilebilir.

    Cichlidler kayalıklı ortamlarda yaşarlar ve su sertliği epeyi fazladır.Bitkiler su değerlerinden etkilenirler, yüksek ph değerlerinde yaşayan yada bu değerleri tolere edebilen türler seçilmelidir.

    Cichlidlerin yaşadığı göllerde bitkiler azda olsa bulunur.Doğallığı akvaryumda da yaşatmak gerektiği için cichlid akvaryumlarında da bitki bulunması için bir sebep olarak görülebilir.Hem dekoratif açıdan bitkiler akvaryuma renk katacaklardır.





  3. Harbi @ kız
    Bayan Üye
    Anubias türleri;
    Anubias barteri ”coffeefolia”
    Anubias barteri var. nana
    Anubias barteri var. nana ‘Petite’
    Anubias barteri var. angustifolia (”afzelii”)
    Anubias barteri var. barteri
    Anubias barteri var. caladiifolia ”1705”
    Anubias barteri var. glabra
    Anubias gigantea
    Anubias gracilis
    Anubias heterophylla

    Vallisneria türleri;
    Vallisneria americana (gigantea)
    Vallisneria americana (natans)
    Vallisneria americana ‘Mini twister’
    Vallisneria caulescens
    Vallisneria nana
    Vallisneria spiralis ”Tiger”

    Java türleri;
    Microsorum pteropus(java fern)
    Microsorum pteropus ‘Philippine’
    Microsorum pteropus ‘Tropica’
    Microsorum pteropus ‘Windelov’
    trichomanes javanicum(borneo fern)
    Vesicularia dubyana

    Cryptocoryne türleri;
    Cryptocoryne crispatula var. “Balansae”
    Cryptocoryne walkeri “lutea”
    Cryptocoryne aponogetifolia
    Cryptocoryne lucens

    Crinum türleri;
    Crinum natans
    Crinum thaianum
    Crinum calamistratum

    Aponegeton türleri;
    Aponegeton longiplumulosus
    Aponegeton boivinianus

    Echinodorus türleri;
    Echinodorus amazonicus

    Bu liste dahada uzatılabilir.Önemli olan bitkilerin yukarıda saydığım koşullara uyum sağlayabilmeleridir.

    Bitkili Akvaryumlar için En İyi 5 Yosun Yiyici

    Akvaryumda yosunlarla savaşırken sırf besin takviyelerinin kullanımına dikkat etmek ve suyun temizliğine dikkat etmek bile sizi çok ileriye götürecektir. Yosun mücadelesinde en etkili silah iştahlı bir alg yiyicidir. Çok farklı görünüşte ve boyutlarda alg yiyiciler vardır. Sizin için en ideal olanı fazla agresif olmayan ve tankınızın boyutlarına göre çok büyümeyen bir türdür. Ayrıca üremesini kontrol etmekte zorlandığınız yosun türlerini de yemelidir. İşte bitkili akvaryumlar için en iyi 5 alg yiyici:

    1. Otocinclus affinis (Oto cat)

    Bu küçük kedi balıkları muhteşem alg yiyicilerindendir. Öncelikle nispeten küçük ve 5cm’yi geçmeyen balıklardır. Böylece hemen her boyuttaki akvaryum için uygundurlar. Ayrıca agresif değildirler ve gerçekten seyri zevkli balıklardır. Sık sık daldan dala hoplayan ufak maymunlara benzetilirler. Son olarak da, birçok yosun türünü yer ve bitkilerinize asla dokunmazlar. Yeni kurulan akvaryumlarda yaygın olan kahverengi yosunlara bayılırlar ve hemen hemen her tür yumuşak yeşil yosunları tüketirler. Onlar için endişelenmenize neden olacak tek şey yeterince yiyecekleri olup olmadığı ve onları rahatsız etmeyecek balıkların bulunmamasıdır. Bu balıkları grup halinde besleyin ve kısa zamanda tankınızı nasıl da yosunlardan arındırdığını görün !

    2. Caridina japonica (Amano karidesi)

    Takashi Amano’nun doğal akvaryum stilleriyle ün kazanmış bu karidesler gerçekten birçok alg yiyicisini aç bırakacak kadar iyi birer yosun yiyicidirler. Saç yosununu ve diğer birçok yeşil yosun türünü tüketirler. Fakat bu karidesler diğer karidesler gibi tatlı suda üretilemezler(tuzlu suya gerek duyulur). Nispeten büyük olmayan balıklarca ve genel olarak beslenen sürü balıklarınca yenmezler. Büyükçe Loachlar ve guramiler onları yemeye çalışabilirler. Agresif olmamalarına rağmen akvaryumda larva varsa yeme eğilimindedirler. Diğer omurgasızlar gibi bakıra ve ağır metallare ayrıca balık ilaçlarına karşı hassastırlar.

    3. Neocaridina denticulata sinensis var “Red” (Kiraz Karides)

    Kiraz karidesler hem şık görüntüleri hem de akvaryumunuzu yosunlardan arındırdığı için beslenmeye değer canlılardandır. Eğer akvaryumunuzu yosunlardan arındırmaya ihtiyacınız olursa akvaryumunuza sadece bir kiraz karides tayfası ekleyin ve akvaryumunuzda yosundan eser kalmasın. Daha da iyisi, uygun su şartlarında üreyip akvaryumunuzu ömrünce bir yosun yiyiciden mahrum bırakmayacaklardır. Kiraz karidesler, küçük ve su şartlarında karşı hassas canlılardır. Ayrıca büyük balıklar karidesleri yiyebilirler. Yavruları içinse her balık tehlike oluşturur. En iyisi bu canlıları bitkili akvaryumlarda tek tür olarak beslemektir.

    4. Plecostomus (Vatoz)

    Birçok tipte ve boyda vatoz vardır. Bu vatoz türlerinden kimisi bitkili akvaryumlar için daha uygundur. Birçok vatoz türü 20-25cm’nin üzerinde uzamaktadır ve bu nedenle büyüdüklerinde standart akvaryumlar için pek ideal olmayabilirler. Öyle ki büyük bir vatoz akrilik bir akvaryumun camına zarar verebilecek kadar güçlü bir çeneye sahiptir ve bu çeneleriyle bitkilerinizi de yemeye başlayabilirler. Yani bitkili akvaryumlara sadece küçük vatoz türleri uygundur. Piyasada en fazla 10-15cm olabilen vatoz türleri bulabilirsiniz. Bunlar akvaryumlarınız iç.in uygundur. Bu vatozlar camlarınızı kristal parlaklığına getirebilirler. Ayrıca birçok alg yiyicisinin aksine yeşil nokta yosununu çıkartabilir. Uygun bir türünü aldığınızda vatozlar, büyük bitkili akvaryumlar için çok iyi birer yosun temizleyicisi olabilirler. Savunma amaçlı kullanabildikleri yanaklarındaki iğneler sayesinde büyük ve biraz agresif balıklarla da barındırılabilirler.

    5. Crossocheilus siamensis (SAE)

    SAE’ler bu işi çok etkin yapmadıkları için listeye zorla girmiştirler. Bir yanda kendilerine benzeyen fakat SAE olmayan çok fazla tür bulunması, öbür yanda ise avantajdan çok dezavantaj barındırmaları onları olumsuz kılar. Kırmızı yosunu ve sakal yosununu yiyen ender balıklardandırlar. Saç yosununu da oldukça severler. Ne yazık ki mönüleri yosunlarla sınırlı kalmaz. Ayrıca uygun yapraklı diğer yosunları, mayacaları ve benzer bitkileri de yerler. Yaşlandıklarında özellikle başka yemek alternatifleri varsa yosun yemelerinin neredeyse bittiği gözlenir. Ayrıca yaşlandıkça agresefileşebilirl ve maksümum boylarına yaklaştıkça akvaryumdaki diğer balıkları iyice rahatsız edebilirler. Fakat şu da var ki bir akvarist kırmızı yosun, kara sakallı yosun ve saç yosunuyla karşılaştığında eğer SAE’nin hoşuna gidecek bitkileri ve kolayca strese giren balıkları yoksa SAE’ler onlar için cankurtaran oluverirler.

    Akvaryum Bitkilerim Neden büyümüyor ?

    Belki akvaryumunda bitki beslemeye yeni başlamış bir çok kişi için akılları kurcalayan bir sorudur bu: Bitkilerim neden büyümüyor ? Akvaryum Bitkilerinizin büyümemesinin birkaç sebebi olabilir.

    1-Adaptasyon Süresi:

    Diyelim ki yeni veya eski kurulmuş bir akvaryumunuz var ve bunu bitkilerle daha doğal ve güzel bir görünüme sokmak istediniz. Hemen gidip akvaryumunuzu bitkilerle doldurdunuz ancak bitkiler bırakın üremeyi eğik olan dallarını bile doğrultmuyor. Elbette hemen endişeye kapılmamak gerekir. Bitkiler de yeni girdiği ortama alışmak için belli bir zaman dilimine ihtiyaç duyarlar. Onları kendi hallerine bırakıp akvaryumunuza ayak uydurmasını beklemeniz gerekmektedir. Bu adaptasyon süresi bitki türüne göre değişmekle birlikte birkaç haftayı bulabilir.

    2-Dikildiği yer:

    Bitkilerinizin akvaryumdaki yeri büyük önem taşır. Eğer bitkinize uygun bir yer değilse ya büyümesi yaaşlayacak ya da bir süre sonra ölecektir. Bitkiniz akıntısı olan bir yere ekilmemelidir. Hafif bir sirkülasyon elbette faydalıdır ama bu bitkiyi sürekli oynatacak kadar büyük olmamalıdır. Ayrıca bitkinizin ısıtıcı ve hava taşlarına yakın olması da olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bitkileriniz eğer ışığa az ihtiyaç duyan ve yavaş büyüyen türler değilse gölge ve az ışık alan yerlerde kalmamasına da dikkat etmemelisiniz. Bunun dışında bitkilerinizi söküp sürekli yerini değiştirmek, olağan durumlarına karışmak oldukça zararlıdır. Bitkiyi bir kere diktiğiniz yeri mümkünse hiç değiştirmemeye çalışın.

    3-Aydınlatma:

    Bitkilerinizin fotosentez yapabilmesi yani kısaca yaşaması için ışık şarttır. Bazı şeylerden taviz verilebilir ama ışıktan asla ! Aydınlatması olmayan bir akvaryumda bitki beslemek imkansızdır diyebiliriz. Tabii ki aydınlatma akvaryumcuda aydınlatma adıyla satılmıyor. Bir çok türü var ve uygun sistemi uygun güçte seçmeniz gerekiyor. Mesela akvaryumunuz aydınlatılıyor olabilir ama yetersizse bol ışık isteyen türleri kesinlikle yaşatamazsınız. Beyaz ışık veren(daylight), grolüx ve tatlısu akvaryumlarına uygun her floresanı bitki beslemeye uygun sayabiliriz. Mavi ışık veren floresanlar ise tatlısu akvaryumlarına uygun değildir ve kullanılmaması gerekir. En basit yöntemle bitki besleyebilmek için aydınlatmanız 0.5watt/litre değerinin üstünde olmalıdır. Diyelim ki 30lt bir akvaryumunuz var. Bitki beslemek için bu akvaryuma bir adet 18 wattlık floresan takarak uygun aydınlatma sağlanabilir. Ya da 140 litre bir akvaryumunuz varsa en az 2 adet 36watt floresan takmalısınız. Elbette floresanlardan başka seçenekler de var ancak çok büyük akvaryumlar söz konusu olmadığında en iyi seçenek floresanlardır. Yetersiz aydınlatma altında bitkiler zayıflar ve yavaş yavaş ölmeye başlar.

    4-Karbondioksit:

    Bitkiler için ışık neyse karbondioksit de odur diyebiliriz. Çünkü bitkiler Işık ve karbondioksit kullanarak fotosentez yaparlar. Yani akvaryumunuzda onlarca floresan olsa bile CO2 olmadan hiç bir faydası olmayacaktır. CO2 akvaryumumuza balıklar yoluyla aktarılır. Balıklar solunumları sonucu oluşan karbondioksiti suya verirler ancak bu bitkiler için oldukça yetersizdir. O nedenle sağlıklı bir bitkili akvaryum için dışardan karbondioksit takviyesine başvururuz. Büyük ve bol bitkili akvaryumlar için genelde tüplü karbondioksit sistemleri kullanılır ama 100lt’nin altında veya biraz üstündeki hacme sahip akvaryumlar için mayalı karbondioksit sistemi yeterlidir ve tamamen evdeki malzemelerle yapılabiliyor. Sitemizin ‘Kendin Yap’ bölümüne bakabilirsiniz.

    5-Gübre:

    Bitkiler yaşamak, büyümek ve fotosentez yapabilmek için çeşitli maddelere de ihtiyaç duyarlar. Bunların bir kısmı akvaryuma eklediğimiz su ile, bir kısmı balıkların atıkları ile bir kısmı da gübreler ile eklenir. Eğer gereken maddelerin bir veya bir kaçında eksiklik olursa bitkiler sağlıksızlaşmaya başlar. Bu nedenle akvaryumlar için özel üretilmiş bitki gübrelerinden kullanmanız gerekmektedir. Eğer kullanmazsanız bitkileriniz gelişemez ve üreyemez. Akvaryumunuza zaman zaman maden suyu eklemek de fayda sağlaaycaktır.





  4. Nesrin
    Devamlı Üye
    Çiçeekler bataklılarda normal topraklarda ve denizin dibinde yaşayan türlere sahiplerdir. ama her bir çiçek de farklı güzelliğe sahipleridir. ayrıca neresi olursa olsun yetiştiği çiçekler her yer de çok güzel bir görüntü vermektediler.

+ Yorum Gönder


akvaryumda bitki yetiştirme,  tropikal akvaryum,  anubias barteri var dikim