+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Çocuk Sağlığı Forumunda Dehidrasyona çare Var Mı Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Dehidrasyona çare Var Mı








    Dehidrasyona çare var mı kısaca

    Arkadaşlar size dehidrasyona bir çare var mı bana kısaca açıklar mısınız?








  2. Harbikız
    Devamlı Üye





    Dehidrasyonu nasıl önleriz?

    Dehidrasyon susuz kalmak demek. Bu sözcük vücudun ihtiyacı olan su miktarına sahip olmamasını anlatıyor. Çocuklar hassas olduğu için dehidrasyonu önlemek kritik önemde. Birkaç püf noktası:


    Su içirin. Yarım yağlı süt, sulandırılmış veya taze sıkılmış meyve suları çocuk için uygun. Sporcu içecekleri de olur. Ama asitli ya da kafeinli içeceklerden kesinlikle uzak tutun. Enerji içecekleri, kahve, kola çocuklar için hiç sağlıklı değil. Özellikle kafein çocuğun daha da su kaybetmesine neden olduğu için liste dışı kalmalı.


    Hazırlıklı olun. Çocuk spor yapıyorsa antrenman ve maçlardan önce su içirmelisiniz. Çünkü birazdan çok su kaybedecek. Dehidrasyon gelmeden soruna müdahale edebilirsiniz.


    Su tüketimini izleyin. Çocuk aşırı aktifse, diyelim spor yapıyorsa düzenli su tüketmeli. Oyunlar, antrenmanlar, maçlar için takvim hazırlayabilirsiniz. Bu sayede ne kadar su içtiğini kontrol edebilirsiniz. Çok terleyeceği sıcak ve nemli bir ortamda oynuyorsa su miktarı daha da fazla olmalı. Susamaya başladığı an dehidrasyon başlamış demektir.


    Fiziksel durumunun farkında olun. Çocuk fazla kiloluysa veya egzersize alışkın değilse daha dikkatli olmalısınız. Vücuttaki su miktarının 3’te 1’e düşmesi kalp sorunları riskini arttırır. Özellikle kiloluysa oyun saatlerini daha serin zamanlara çekerek dehidrasyonu engelleyebilirsiniz.


    Isınmaya teşvik edin. Sıcaklığa uyum sağlaması için spordan önce ısınma hareketleriyle başlamalı. Hazırlık aşaması hem sakatlanma riskini hem dehidrasyon olasılığını azaltır. Sonra çalışma saatlerini azar azar arttırabilirsiniz. Bu sayede çocuklar daha çok su içmeyi öğrenirler. Kan basınçları artar. Daha çok terlerler. Niye bu kadar terliyor demeyin. Terledikçe biriken sıcaklığı atıyor. Terlemiyorsa acilen doktora gitmelisiniz. Terliyorsa kaybedilen suyun yerine yenisini koymalısınız. Yoksa akıbet belli: dehidrasyon kaçınılmaz.


    Hava durumuna bakın. Aşırı nem ve sıcak kokteyli çocuk için fazla tehlikeli olabilir. %85 nemle 35 derece hava sıcaklığında oyuna kaptıran çocuk hastalanırsa şaşırmanız haksızlık. İyisi mi aktivitelerini sabah erken veya akşam geç saatlere planlayın.


    Çocuk için uygun giysiler seçin. Hafif ve açık renkli olanlar ideal. Sıcak çekmeyen özel malzemelerden yapılmış şortlar eşofmanlar da kullanılabilir.


    Göz önünde olsun. Oyun öncesi, sonrası, hatta sırasında bile çocuğu izleyin. Ağzı dili kurudu mu? Verin suyu içsin.


    Bitkin görünüyorsa durdurun. Güneş çarpması gibi durumlarda hemen su içirin. İçilen suyun ancak 15 dakika sonra etkili olacağını da unutmayın. Çocuk kendine gelse bile dehidrasyonun sürdüğünü u0nutmayın Oyuna ya da antrenmana geri dönmesine izin vermeyin. Ertesi güne dek dinlenmesini sağlayın. Bol su içirin.


    Acil durum planınız olsun. Çocuk antrenörü ya da oyun organizatörüyseniz çocukların başına gelebileceklere karşı hazırlıklı olmalısınız. İlk yardım çantanız her zaman yakında olsun.





  3. Eleman
    Devamlı Üye
    Dehidrasyon vücudun susuz kalması durumunu önlemek için çocuklara sık sık su verilmeli yarım yağlı sütler tercih edilmeli. Yetişkinlerde ise kafeinli içeceklerden mümkün olduğunca uzak durulmalıdır.




+ Yorum Gönder