+ Yorum Gönder
Gizliyara Güncel Konu Arşivi ve Ders Notları Forumunda İnsanlar hayatı neden sorgulanmak istemezler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    İnsanlar hayatı neden sorgulanmak istemezler








    insanlar hayatı neden sorgulanmak istemezler







  2. Asel
    Bayan Üye





    insanlar hayatı neden sorgulanmak istemezler

    Verimli Çalışma Yöntemleri
    Kim başarılı olmak istemez? Herkes okuduğu okulda, çalıştığı işte, özel hayatında başarılı olmak ister.''Ben hayatta başarılı olmak istemiyorum'' diyen birine rastlayamazsınız. Herkesin istemesine karşın başarı herkesin elde edemediği bir şey. Peki neden? İnsanlar neden bu kadar çok istedikleri bir şeyi elde edemiyorlar? Burada yeteneklerden, potansiyelden, olanaklardan önce sorgulanması gereken kişinin gerçeklikte başarıyı ne kadar istediğidir. Kendinize sorun: Ben başarılı olmayı hayal mi ediyorum yoksa gerçekten başarılı olmak mı istiyorum? Hayal kurmanın bir yaptırım gücü yoktur. Ama hayallerini gerçekleştirmek istemek sorumlulukları ve çalışmayı da beraberinde getirir. Çalışmada önemli olan ise ne kadar çalıştığımız değil nasıl çalıştığımızdır.

    Hedef Belirleme

    Çalışmaya başlamadan önce ne için çalıştığınızın farkında olmanız gerekir. Ulaşmak istediğiniz her neyse onu somut olarak görmeniz sizi çalışmaya isteklendirir. Bu nedenle öncelikle kendi yetenekleriniz, beklentileriniz ve olanaklarınız ölçüsünde hedeflerinizi belirlemelisiniz. Burada karşımızda farklı bir pencere açıldı. Kişisel yeteneklerimiz, beklentilerimiz ve olanaklarımız. Kişinin başarılı olabilmesi için kendini tanıması gerekir.

    Kendini Tanıma

    Kendini tanıma; bedenimizin, düşüncelerimizin, duygularımızın, birbirleriyle ilgili ilişkilerini kurabilme, kendimizdeki duygusal, düşünsel, davranışsal süreçlerle ilgili anlayış geliştirme olarak tanımlanır. Kendini tanıma farklı bir deyişle kendinin farkında olma gerçekçi hedefler belirlemeyi sağlar. Kişinin fiziksel, psikolojik, sosyolojik ve felsefi açıdan özelliklerinin farkında olması, neleri yapıp neleri yapamayacağını, neleri yapmaktan mutlu olup, neleri yapmaktan mutsuz olacağını bilmesini sağlar. Kendi potansiyelinin üstünde veya altında hedefler belirlemesinin önüne geçer. Keza, hedeflerimizin kapasitemizin altında ya da üstünde olması da başarılı olmamızı engeller. Kapasitenin çok üstündeki hedefler, ulaşılamayacağından hayal kırıkları yaşanmasına neden olarak çalışmadan kopmaya neden olur. Çok düşük hedefler ise kişisel tatmin sağlamayacağından çalışmayı anlamsız kılar.

    Kendinizi çevrenin şartlamalarından bağımsız olarak tanımaya çalışmalısınız. Bu çok kolay bir şey değildir. Bu noktada kendinize sorular sormalı, kendinizin dışına çıkarak adeta farklı bir insanla konuşuyormuşçasına kendinizi değerlendirmelisiniz.

    Öncelikle kapasitenizi değerlendirin. Hangi derslerde daha başarılı, hangi derslerde daha başarısız olduğunuzu ortaya koyun. Çok sıkıldığınız ve çok severek çalıştığınız dersleri belirleyin. En başarılı olduğunuz alanları tespit edip bu alanlara yönelik gelecek planlarınız olup olmadığını değerlendirin. Tam aksi şekilde başaramadığınız alanlara yönelik hayalleriniz varsa, gerçeklikte bu isteklerin dayatma olup olmadığını sorgulayın. Ders başarıları her zaman kesin sonuçlar vermez. Kişi okul yıllarında farklı nedenlerle başarılı olmadığı bir alanda daha sonra çok başarılı olabilir. Ancak burada asıl sorgulamanız gereken bu alanlara olan ilginiz ve bu ilginin nedeni olmalıdır. Eğer ilginizin nedeni popüler olmaları, ailenizin beklentileri, çok kazanç sağlamaları gibi nedenlerse ve bu alanlarda başarılı da değilseniz hayal kırıklıkları yaşamanız olasıdır. Ancak tüm bunlardan bağımsız olarak bu alana karşı kişisel olarak bir yöneliminiz olduğu halde tali nedenler yüzünden başarılı olmadıysanız, bu başarısızlığın nedenlerini ortadan kaldırıp bu alana yönelebilirsiniz.

    On yıl sonra kim olarak ne yapmak istiyorsunuz? Bu sorunun yanıtı hedefinizin de daha net bir biçimde ortaya çıkmasını sağlayacaktır. Bununla ilgili bir kompozisyon yazarak beklentilerinizi daha somut hale dönüştürebilirsiniz. Hangi şehirde yaşamak istediğinizden, yaptığınız işten, aile yaşantınıza kadar kurgulayın ve yazın. Böylece istek ve beklentileriniz net bir biçimde ortaya çıkacaktır. Çıkan sonuçlara nasıl ulaşabileceğinizi düşünün ve buna paralel olarak on yıl sonraki hedeflerden günümüze kadar hedefler koyun. Yani uzak hedefler ve yakın hedefler sıralaması gerçekleştirin ve tüm bunları yazılı hale getirin. Günlük, aylık ve yıllık hedefleriniz ortaya çıkacaktır. Tüm bu hedefler gerçek hedefinize yani kendinizi var etme hedefinize ulaşmadaki araçlar olacaktır. Bu sayede araçların amaç haline dönüşmelerini engelleyecek ve amacınızdan uzaklaşmanın da önüne geçmiş olacaksınız. Hedefinizin çok büyük paralar kazandırması, çok yüksek statüler sağlaması gerekmez. Önemli olan sizi mutlu edip etmeyeceğidir. Çünkü kişi hayatından mutlu değilse kazandığı tüm paranın da, edindiği tüm statülerin de bir değeri ve anlamı olmayacaktır.

    Bu süreç ( kendimizi tanıma ve hedeflerimizi belirleme süreci) başarılı olmanın en büyük adımıdır. Bu adımı attıktan sonra diğer adımları atmak daha kolay olacaktır. Artık ihtiyacınız olan şey bir program. Hem zamanınızı hem de kendinizi kontrol altına alabilmeniz için bir programa göre çalışmalısınız. Çok çalışmak başarının ölçütü değîdir. Yazımızın başında da ifade ettiğimiz gibi ne kadar çalıştığımız değil nasıl çalıştığımız önemlidir.



    Ders Derste Öğrenilir

    Programımızı bu ilkelere dayanarak oluşturduktan sonra iş uygulamaya başlamaya geliyor. Peki nasıl? Ders derste öğrenilir ilkesinden hareket etmeliyiz. Sınıf öğrenme ortamı olarak en verimli alandır. Öğretmenin anlattıklarını tüm dikkatimizle dinlemek gerekir. Ancak uzun süreli dinlemelerde dikkatin dağılması, hayallere kapılma, farklı şeylerle ilgilenme ortaya çıkar. Bunun önüne geçmenin en iyi aracı not tutmaktır.

    Not tutmak hem dikkatinizi toplamanızı sağlar hem de tekrarlar sırasında tutmuş olduğunuz notlar en önemli kaynağımız olacaktır. Not tutmak öğretmenin her söylediğini birebir yazmak demek değildir. Öğretmenler anlattıkları içerisinden önemli olanları vurgularıyla belli ederler. Olası sınav soruları hakkında ipuçları verirler. İşte not tatarken bu noktaları yakalamak ve adeta konunun bir özetini çıkarmak gerekir. Tuttuğunuz notları her gün düzenli olarak temize çekerseniz hem günlük tekrarınızı gerçekleştirirsiniz hem de daha sonraki tekrarlarınız ve çalışmalarınız için bir veri bankası oluşturmuş olursunuz.




  3. Asel
    Bayan Üye
    Yazarak çalışma genel kanının aksine vakit kaybı değil, konuların pekişmesini sağlayacak etkili bir araçtır. Günlük tekrarların yanı sıra haftalık ve aylık tekrarlarla konuların unutulmasının önüne geçilir. Soru çıkarmakta tekrar için etkili bir araçtır. İşlenen konuları bir öğretmen bakışıyla değerlendirmek ''ben öğretmen olsaydım bu konuyla ilgili ne sorardım?'' sorusunu kendimize sorarak sorular çıkartmak konuları daha iyi anlamamızı sağlar.

    Zamanı Nasıl Kullanmalı

    Programımızın başarılı olmasında en önemli basamaklardan biri de zamanı nasıl kullandığımızdır. Sürekli bölünmelerle (telefon, yemek yeme)gerçekleştirilen bir çalışmada verim düşer. Bir derse 40 ya da 50 dakikalık zaman dilimleri ayırmalı ve küçük molaları bu zaman geçmeden vermemelisiniz. Ayrıca bu küçük aralarda algınızı tamamen dersten koparacak etkinliklerde bulunmamalısınız. Televizyon seyretme gibi etkinliler hem derse olan ilginizi dağıtır hem de yeniden çalışmaya başlama sürenizi uzatabilir.

    Çalışma Ortamını Düzenleme

    Çalışma ortamınız da başarınızı önemli ölçüde etkiler. En ideali kendinize ait bir çalışma odanız olmasıdır. Ancak böyle bir imkân yoksa bir çalışma alanı oluşturmak gerekir. Çalıştığınız ortamda ders dışı objelerin olması ders dışında farklı düşüncelere dalmanızı, hayal kurmanızı kolaylaştırır. Bu yüzden çalışma ortamınız mümkün olduğu kadar sade ve düzenli olmalıdır. Tüm ders araç ve gereçleriniz yanınızda olmalı, bu yüzden ara vermek zorunda kalmamalısınız.

    Müzik, Televizyon ve Diğer Uyarıcılar

    Çalışırken müzik dinlemek ya da televizyonun açık olması, beyninizin aynı anada iki vericiye açık olmasından dolayı verimizi düşürecektir. Nasıl ki bir bilgisayar programında birden fazla program kullanıldığında bilgisayarın hızı düşmektedir, insan beyni de birden fazla uyaran olduğunda çalışması yavaşlayacaktır. Bu nedenle müzik dinlemeyi ve televizyon seyretmeyi kendinize ayırdığınız zaman dilimleri içerisinde gerçekleştirmelisiniz.

    Uyku ve Öğrenme

    Uyumadan hemen önce yapılan tekrarların daha fazla akılda kaldığı yapılan araştırmalarda ortaya çıkmıştır. Uyumadan önce özellikle çok zorlandığımız konulara bakmak ve sabah tekrar üzerlerinden geçmek öğrenmede etkili olacaktır.

    Derç Çalışma Programı Hazırlama



    Ne çalışacağız? Her dersin amaçlarını ve konu dağılımlarını bilmemiz program oluşturmadaki en önemli belirleyenimiz olacaktır. Programımız sıra, süreklilik ve bütünlük taşımalıdır. Her dersin nasıl bir sıra izlediğini belirlemeli, konuların birbirleriyle bağlantılarını yakalamalı ve adeta bir yapbozun parçalarını birleştiriri gibi konular arasında bütünlük sağlamalıyız.

    Bir ders programı; hazırlık, uygulama, denetleme, pekiştirme dilimlerinde oluşur:

    Hazırlık: Kaynak kitapların, araç-gereçlerin, sürenin belirlenmesidir.

    Uygulama: Giriş, kazanım ve kullanımı içerir. Girişte konunun ana hatları belirlenmeli, kazanım da konu öğrenilmeli ve kullanımda ise öğrenilenlerle problem çözme geliştirilmelidir.

    Denetleme: Bu kısımda öğrenilenlerin kalıcılığı denetlenerek eksikler ve yanlışlar giderilir.

    Pekiştirme: Yeterince tekrarlanmayan bilgiler unutulurlar. Bu yüzden öğrenilenler düzenli olarak tekrar edilmeli pekişmesi sağlanmalıdır.

    Hazırladığınız programın etkili olup olmadığını aşağıdaki soruları yanıtlayarak denetleyebilirsiniz.

    Sizi çalışmaya isteklendiriyor mu?
    Kullandığınız araçlar yeterli ve uygun mu?
    Ön hazırlık yapmayı içeriyor mu?
    Öğrendikleriniz uygulamaya dönük mü?
    Uygun bir mantıksal sıra izlenmiş mi?
    Zaman dilimleri derslerin zorluk kolaylık derecelerine göre ayarlanmış mı?
    Yeterince esnek mi?
    Çok katı kurallarla hazırlanmış, hiç esnemeyen, sosyal alana hiç yer açmayan programlar bir süre sonra uygulanmazlar. Bu nedenle programlarınızda kendinize zaman ayırmalı, yapmaktan hoşlandığınız etkinlikleri gerçekleştirebileceğiniz esnekliğe sahip olmalıdır.




+ Yorum Gönder