+ Yorum Gönder
Gizliyara Güncel Konu Arşivi ve Ders Notları Forumunda Reklamlar harcamalarımızı nasıl etkiler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Reklamlar harcamalarımızı nasıl etkiler








    reklamlar harcamalarımızı nasıl etkiler







  2. Ayşe
    Yeni Üye





    reklamlar harcamalarımızı nasıl etkiler



    Ekonomik dalgalanmaların ülkemizi de etkileyeceği korkusu malumunuz en çok reklam sektörünü etkilemişti. Firmalar öncelikli olarak reklam gelirlerinden kısmaya başladı. Ama sektörde öyle bir kesim var ki, son dönemdeki reklamlar ile resmen atağa geçtiler. Küçük ve Orta Ölçekli İşletme (KOBİ) adı verilen bu firmalar geçtiğimiz yıllara oranla reklam harcamalarını iki kat artırdı. Bunda yazılı ve görsel medyanın reklam ücretlerinde yüzde 50'ye varan indirimler yapması önemli bir etken. Ama daha da önemlisi küçük ölçekli bu firmaların piyasanın durduğu ve önlemler aldığı bu dönemi bir fırsat olarak düşünüp markalaşma yönünde önemli adımlar atıyor olması.





  3. SuskuN PrenS
    Devamlı Üye
    reklamlar harcamalarımızı nasıl etkiler,


    ABD'de çocuk ve gençlerin sağlıksız yaşamı teşvik eden reklamların bombardımanı altında olduğu ve bu durumun sağlıklarını kötü etkilediği açıklandı.Amerikan Çocuk Sağlığı Akademisi tarafından yapılan açıklamada, sadece televizyonda yayınlanan yılda 40 bin civarındaki reklamın, Amerikalı çocuk ve gençler arasında aşırı şişmanlık, dengesiz beslenme ile sigara ve alkol kullanımını arttırdığı belirtildi.

    Akedeminin "Çocuklar, Ergenler ve Reklam" başlıklı açıklamasında, birçok Avrupa ülkesinde çocuklara yönelik reklamlara kısıtlama ya da yasak getirildiği ifade edilirken, ABD'de ise bebeklerin ve çocukların 6 aydan itibaren reklam sektörünün bombardımanı altında kaldığı vurgulandı.

    Çocuklara yönelik reklamların, televizyonun yanı sıra internette, dergilerde, okul servisleri, spor salonları, tuvaletleri ile kitap kapaklarında, her yerde ve her zaman çocuk ve gençlerin karşısına çıktığına dikkat çekildi. Akademi İletişim Komitesi Başkanı Dr. Donald Shifrin, belli yaşın altındaki çocukların reklamla televizyon programını ayırt edemediklerini söyleyerek, bu bilincin kazandırılmasında anne babalara görev düştüğünü belirtti.





+ Yorum Gönder