+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Diyet ve Beslenme Forumunda Sağlıklı Zayıflamaya İlk adım ve İşe Yarar İpuçları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Mineli
    Devamlı Üye

    Sağlıklı Zayıflamaya İlk adım ve İşe Yarar İpuçları








    Sağlıklı Zayıflamaya İlk adım ve İşe Yarar İpuçları

    SAĞLIKLI ZAYIFLAMA HAKKINDA BİLGİ

    Sağlıklı beslenme dengeli beslenmedir. Bunun ilk şartı da olabildiğince çeşitli gıda maddeleriyle beslenmek ve yağ tüketimine dikkat etmektir. Beslenme uzmanları sağlıklı bir yaşam sürmek için, sebze, meyve ve tahıllı ürünlerden bol miktarda alınmasını kolesterol ve hayvansal yağ içeren gıdaların dikkatli tüketilmesini, buna karşın doymamış özellikle de çoklu doymamış yağların tüketilmesini öneriyorlar.
    YAŞAM BİÇİMİ
    Sağlıklı beslenebilmek için aslında çok fazla bir çabaya gerek yok. Genel kuralları öğrenmek ve onları yaşam biçimi haline getirmek gerek.Bunun yolu da küçük değişikliklerden geçer.

    ---Bol taze sebze ve meyve yiyin.
    ---Daha çok taze balık, yağsız et ve tavuk yiyin.Sosis ve hamburger gibi doymuş yağ oranı yüksek gıdalardan uzak durun.
    ---Kepek ekmeği, haşlanmış patates, lif oranı yüksek tahıllar, yulaf ve baklagillerin tüketimini artırın.
    ---Şeker tüketimine dikkat edin. Kek, puding, çikolata ve bisküvi gibi şekerli gıdalar yerine, tatlandırılmış meyve suları ya da düşük kalorili hafif tatlıları tercih edin.
    ---Yemeklerde kullandığınız tuz oranını azaltın.Tuzlu çerez yerine taze meyve yiyin.
    FAZLA KİLOLAR ve NEDEN ZAYIF OLMALI?
    Unutmamamız gereken bir konu da vücut ağırlığımız. ÇÜNKÜ VÜCUT AĞIRLIĞI SAĞLIĞIMIZIN AYNASIDIR. Fazla kilo, organlara ve dokulara düzenli olarak kan pompalamakta olan kalbin daha fazla çalışmasına neden olduğu için, kalp ve damar hastalıklarına yol açan önemli faktörlerden biri olarak kabul ediliyor. Fazla kilo, kalbin daha çok çalışmasına yol açtığı gibi, şeker hastalığı ve yüksek tansiyon gibi kalp ve damar sağlığını riske atan bazı rahatlıkların da ana nedeni. Nitekim fazla kilolu olanların kalp ve damar hastalığına yakalanma riskinin normal kilolulara oranla en az iki kat daha yüksek olması da bunu kanıtlıyor. Fazla kiloların en önemli nedeni, alınan enerjinin harcanandan fazla olması. Uzmanlar stresin de insanların kilo almalarına yol açtığını, endişeli, güvensiz, yalnız, sıkıntılı ve gergin insanların çareyi çoğunlukla yemekte bulduğunu hatırlatıp ikaz ediyorlar.
    FAZLA KİLOYLA SAVAŞMAK İÇİN 7 ÖNERİ
    1—Çok yenilen büyük bir öğün yerine, öğün sayısını 5-6 öğüne çıkarın ve her öğünde az yemek yiyin.

    2---Yemeklerinizi yağda kızartmak yerine, haşlama ve buğulama gibi yöntemlerle hazırlayın.

    3---Öğünün başında bol bol sıvı gıda alın.Su ve düşük kalorili içecekleri tercih edin.

    4---Porsiyonlar düz servis tabaklarında daha çokmuş gibi görünür.Gözlerinizin midenizi yanıltması için yemekleri bu tabaklarda servis yapın.

    5---Doyma hissi gecikmeli olarak harekete geçer.Bu yüzden yemeklerinizi ağır ağır ve iyice sindirerek yiyin.

    6---Meyve suları fazla oranda şeker içeririler. Meyve suyu içmek yerine, meyve yemeniz daha fazla vitamin, hem de bağırsak hareketlerini artırmaya yarayan posa almanıza neden olacağından daha yararlıdır.

    7---Televizyon seyrederken çerez, cips v.s. yemek yerine sakız çiğneyin. Eğer şekersiz çikletleri tercih ederseniz hiç kalori almadan oyalanmış olursunuz.
    KİLOLAR GİDİNCE
    Vücut ağırlığınız belirli bir düzeye geldiğinde ve bu ağırlığı korumak için yeni gıdalarla beslenmeye başladığınızda formda görünecek ve KENDİNİZİ ÇOK DAHA İYİ HİSSEDECEKSİNİZ.

    Tartıda okuduğunuz rakamlarla birlikte ciddi hastalıklara yakalanma riskinizde küçülecek. Duyduğunuz güven ve enerji hayatın başka alanlarında ilerleme isteğinizi artıracak, daha önceden hiç hissetmediğiniz bir özgüvene ve cesarete sahip olmanızı sağlayacak.








  2. Zarafet
    Üye





    Diyet terimi aslında sağlıklı yaşam anlamına geliyor. Bilinçsizce yapılan Sağlıksız zayıflama diyetlerinin, kişilerde çeşitli sağlık sorunlarına yol açıyor. Sağlıklı zayıflamak için, kısa sürede hızlı kilo kaybı sağlayan, çok düşük enerjili diyetlerden kaçınılmalı. Kilo probleminiz varsa, sağlığınızı olumsuz yönden etkiliyecek diyetlerden uzak durun. Önemli olan kısa sürede kilo vermek değil. Önemli olan sağlıklı bir şekilde kilo vermek.




  3. NAZLI
    Bayan Üye
    Sağlıklı Zayıflama




    Zayıflama kürü (beyaz lahana-maydanoz-limon)


    Kaynamakta olan yarım litre klorsuz suya, dört adet iri lahana yaprağını çok fazla parçalamadan (doğramadan) ilave ediniz. Ağzı kapalı olarak üç dakika kaynatınız. Üç dakika tamamlanınca kapağı açarak içerisine yarım demet gövde saplarıyla beraber taze yeşil maydanozu ilave ediniz ve kaşıkla içeriğin iyice karışmasını sağlayınız ve tekrar ağzını kapatarak iki dakika daha kaynatmaya devam ediniz. Toplam beş dakika tamamlanınca ocağın altını kapatınız ve ılımasını bekleyiniz. Ilıdıktan sonra süzüp suyunu ayırınız. Kaşık yardımıyla lahana ve maydanozlara biraz bastırarak suyunu bırakmasını sağlayınız. Cam kaba ayırdığınız haşlama suyunu dilerseniz üçe bölerek sabah, öğle ve akşam içebilirsiniz. Veya ikiye bölerek sabah ve akşam içebilirsiniz. Aç karnına içilmesi çok daha etkilidir. Aç karnına içmek istemiyorsanız öğünlerden en erken iki saat sonra içilmelidir. Burada dikkat edilecek bir konu da her içimden önce iki yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyu ilave edip, karıştırıp içmektir. Kısaca, süzüp ayırdığınız lahana-maydanoz suyuna ılıyınca taze sıkılmış limon suyu ilave etmeyiniz. İçeceğiniz miktar kadarına iki yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyu ilave edilmelidir. Bu kür günlük hazırlanmak zorundadır.



    Kürün hazırlama şeklinde yarım demet maydanozdan bahsettim. Demetlerin içeriğindeki maydanozların sayıları farklı olabilir. Dört adet büyük yaprak beyaz lahanaya ilave edilecek maydanoz sayısı yirmi-yirmibeş adettir. Maydanozların gövde saplarıyla beraber kullanılması gerekmektedir.



    Lahana-maydanoz-limon suyu karışım kürünün uygulaması;



    3x7U+3A



    U= 7 gün uygulanır

    A= 3 gün ara verilir



    şeklindedir. Bu formülün anlamı şudur: Üç defa yedi gün uygulanır ve her yedi gün tamamlandığında üç gün ara verilir. Toplam uygulama süresi yirmibir gündür. Uygulama sürelerine üç günlük aralar dahil değildir.

    Bu kürü yılda iki-üç kez uygulayabilirsiniz. Özellikle bahar aylarına girerken gelişen bahar yorgunluğuna karşı da mükemmel bir önleyicidir. Kış aylarında alınan kiloları bahar mevsimine girerken bu kür sayesinde hem kolaylıkla verebilir, hem de bahar yorgunluğuna bağlı şikâyetleri de yaşamamış olursunuz.

    Dikkat: Kürümüzün kullanımı tiroid hastaları için önerilmemektedir.


    profsaracoglu.com




  4. understand
    Yeni Üye
    Kilo verme amaçlı olarak, kişinin ihtiyaçlarına göre rezonans terapileri
    Rezonans terapileri karbonhidratlara karşı iştahı azaltıp kilo verebilmenizi kolaylaştırır.
    Bunlardan ilki olan Quitt biorezonans terapileri, kişide bağımlılık ve benzeri bir durum yaratan maddelere karşı uygulanan ve o maddeye özgü elektromanyetik frekansların vücuttan “silinmesi” olarak anlatılabilecek bir işlemdir. Yapılan işlem kısaca gıdalar üzerinden uygulanan bağımlılık terapisidir. Bu terapi karbonhidrat gurubu gıdalar üzerinden yapıldığında iştah azalır, kişi kolayca doymaya başlar. Kişinin yedikleri çok da büyük çaba sarf etmeden, otomatikman azalır.

+ Yorum Gönder


step ne işe yarar,  zayıflamak için ilk adım