+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Diyet ve Beslenme Forumunda Spor yapanlar için ideal besinler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Harbi @ kız
    Bayan Üye

    Spor yapanlar için ideal besinler








    BESİNLER HAKKINDA BİLGİ

    Yediğiniz yemek yaptığınız sporun etkili olup olmamasıyla doğrudan bağlantılıdır. Spor öncesinde doğru beslendiğinizde daha fazla enerji depolayacak, daha fazla kalori yakacaksınızdır. Spor sonrasında doğru beslendiğinizdeyse kaslarınız daha kuvvetli olacak ve daha iyi şekillenecektir.

    Daha önce sizlerle Spor yapanlar nasıl beslenmeli? konusunda genel bilgilendirici bir yazı paylaşmıştık. Bu kez sizlere daha detaylı bir besin listesi sunmak istedik. İşte spor öncesi ve sonrasında yiyebileceğiniz ideal yiyecekler…

    Spordan önce beslenirken…

    Spordan önceki beslenmenizde önemli olan miktara çok dikkat etmenizdir. Çünkü spordan önce aşırı yemek yerseniz bu mide bulantısına neden olabilir. Eğer spordan önce bu kez de aşırı az yiyecek tüketirseniz egzersizlerinizin ortasında açlık ağrılarına ortam yaratmış olursunuz.

    Tükettiğiniz miktar kadar, yediklerinizin özellikleri de tabii ki önemlidir. Sporun öncesinde size enerji verecek ve kaslarınızı destekleyecek yiyeceklerden yemeniz gerekir.

    Spordan önce yenilebilecekler…

    Yarım muz ve yanında fıstık ezmesi
    Hardala banılmış çubuk kraker
    Birkaç parça peynirle birlikte kraker
    Badem yağı ve elma
    Bir küçük avuç ceviz
    Hindi dilimleriyle hazırlanmış minik bir dürüm
    Birkaç meyve ile süzme peynir
    Mısır gevrekli süt
    Yoğurt ve yulaf ezmesi
    Meyveli smoothie

    Spordan sonra beslenirken…

    Spordan sonra yediğiniz bazı şeyler size çok farklı açılardan yarayacaktır. Vücudunuz spordan sonra yorgundur ve fazlasıyla çalışan kaslarınızın biraz benzine ihtiyacı vardır!

    Ayrıca spor bittiğinde aniden kalori yakımını durdurduğunuz için yediğiniz yiyecekler metabolizmanızın dengesizliğini düzene sokacaktır.

    Spordan sonra yenilebilecekler…

    Domates soslu makarna
    Yoğurt ve taze meyve
    Sebze ve humus
    Spor içecekleri
    Hindili burger

    Şekerli içeceklerden uzak durun!

    Spor yaparken beslenmenizde dikkat etmeniz gereken konulardan biri de içeceklerinizdir. Şekerli içecekleri tüketmeniz doğru değildir. Çünkü şekerli içecekler hazmedilmeleri zor olduğu kadar, vücudunuza spor esnasında yetecek yeterli enerjiyi de sağlamazlar. Spor öncesi, esnası ve sonrasındaki su ihtiyacınızı karşılamak için sadece su içmeyi tercih edin.

    Hemen spor öncesi yemeyin

    Dikkat etmeniz gereken konulardan bir diğeri de sporun hemen öncesinde yememenizdir. Uzmanlar eğer hafif bir şeyler atıştıracaksanız, spora başlamadan yaklaşık 1 saat önce yemenizi önerirler. Eğer tüketeceğiniz ağır bir yiyecekse de, spordan 2-3 saat önce yemeniz doğru olacaktır.

    Sıvılar katıları döver!

    Başlığın şakası bir yana, gerçekten de sıvılar katılardan her zaman için daha sağlamdır. Yemek ve spordan sonra mide bulantısı yaşıyorsanız mutlaka sıvı besinler veya içecekler tüketmeniz önerilir. Örneğin yoğurt her zaman idealdir! Sıvılar kolay hazmedildikleri için de faydalıdır.

    Kahve ve çaydan uzak durun

    Spor yapanların kafeinden kesinlikle uzak durmaları gerekir. Kahve, çay hibi kafein içerikli içecekler enerjinin azalmasına, susuzluğun artmasına ve açlığın fazlalaşmasına neden olurlar. Dolayısıyla spor yapanlar için hiç önerilmezler.








  2. Ömer
    Devamlı Üye





    Spor yapan herhangi biri sağlıklı ve düzenli saatlerde yemek yemelidir. Bol bol sebze ve meyve yemelidir. Bitkisel yağlı yiyecekler yememelidir.




+ Yorum Gönder