+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Diyet ve Beslenme Forumunda Aletsiz egzersiz hareketleri Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Dr Zeynep
    Bayan Üye

    Aletsiz egzersiz hareketleri









    Aletsiz egzersiz hareketleri


    egzersiz hareketleri arasından en etkili 10 taneyi sizin için seçtik. Hızlı bir biçimde zayıflamak istiyorsanız bu hareketlerden birkaç tanesini birden yapmanızı öneririz. İnsan vücudu çok hızlı adapte olma özelliğine sahiptir ve siz bir egzersizi uzunca bir süre yaptığınız vakit vücudunuz o harekete adapte olur. Zayıflamayı tetikleyen en önemli unsurlardan birtanesi ise vücudu şaşırtmak ve ona alışık olmadığı birşeyler yaptırmaktır. Bu sebeple bu zayıflama egzersizleri arasından size en uygun olanları seçin ve dönüşümlü olarak yapın.

    Aletsiz egzersiz 1.jpg
    1.Step Aerobik

    Step aerobik sizin bir saat içinde 800 kalori yakmanızı sağlayabilir. Zayıflama egzersiz hareketleri içinde en efektif olanı step aerobiktir çünkü tempo sürekli olarak değişir ve bu da vücudunuzun şaşırtarak zayıflamayı kolaylaştırır. Step aerobik egzersizleri kalça, bacaklar ve merkez bölgeyi çalıştırır ki bu bölgeler de kadınların en çok çalıştırmak istediği bölgelerdir.


    2.Bisiklet

    Bisiklet ile saatte 500-1000 kalori arası yakabilirsiniz. Bisiklet uzun yıllar boyunca birçok bayanın en favori zayıflama egzersiz hareketi olmuştur. Bisikleti kullandığınız süre boyunca tuttuğunuz tempo ne kadar kalor yakacağınızı belirler. Temponuzu sıkı sık azaltığ arttırarak vücudunuzu şaşırtın ve daha hızlı zayıflayın.

    3.Yüzme

    Yüzme zayıflama egzersiz hareketleri arasında en fazla bölgenizi birden çalıştıran egzersiz türüdür. Zayıflamak istiyorsanız mutlaka sıcak havaların kıymetini bilin ve bol bol yüzerek zayıflayın. İlla harika bir yüzücü olmanız gerekmiyor. Yüzerek saatte yaklaşık 800 kalori yakmanız mümkün. Saatte yaktırdığı 800 kalori ile yüzme birçok kişinin favori zayıflama egzersiz hareketidir.


    4.Eliptik bisiklet

    Eliptik bisiklet yeni yeni hayatımıza giren bir zayıflama egzersiz aleti ancak her geçen gün daha fazla kişi tarafından kullanılıyor. Önümüzdeki yıllarda koşu bantlarından daha popüler hale gelecek ve spor salonlarındaki koşu bantlarının yerini eliptik bisikletler alacak. Belkide zayıflama egzersiz hareketlerinin arasında belki de yapması en keyifli olan egzersiz aleti eliptik bisiklet. Eliptik bisiklet ile bir saatte yaklaşık 600 kalori yakmanız mümkün ama tabi ki yakacağınızı kalori miktarı size ve temponuza bağlı.

    5.Kürek

    Kürek çekmek özellikle erkekler tarafından çok sık tercih edilen bir zayıflama egzersiz hareketi. Bayanlar tarafından da sık sık yapılan bu zayıflama egzersiz hareketi tüm vücudu çalıştırdığı için belki de en etkili egzersizlerden birtanesidir. Bu egzersiz aletini kullanarak bir saatte 700 kalori yakmanız mümkün. Kürek çekmek için illa denizde veya da gölde olmanız gerekmediğini, kürek aletini pek çok spor salonunda bulabileceğinizi de belirtelim.

    6.Yürüyüş

    Yürüme egzersiz hareketleri arasında belki de en kolay olanı. En çabuk zayıflamanızı sağlayan egzersiz hareketi olduğunu söyleyemeyiz ancak gün içinde en rahat yapabileceğiniz egzersiz yürüyüştür. İş başında olsanız dahi ofisin içinde küçük turlar atabilirsiniz. İnanın bu bile sizin fazladan kalori yakmanızı sağlayacaktır. Bir saat yürüyerek 300 kalori yakmanız mümkün.

    7.Dans etmek

    Dans etmek. Dans etmek belki de yapabileceğiniz en keyifli zayıflama egzersiz hareketidir ve dans ederek bir saatte 600-800 kalori arası yakabilirsiniz. Üstelik eğer iyi dans etmeyi bilmiyorsanız bir kursa kayıt olup hem yeni bir dans öğrenebilirsiniz hem de keyifli bir şekilde zayıflayabilirsiniz.

    8.Kickbox

    Kickbox yapmak her kadına uygun bir zayıflama egzersiz hareketi olmayabilir ancak en etkili egzersiz hareketlerinden biri olduğu kesin. Kickbox ile temponuza bağlı olarak bir saatte 600-700 kalori yakmanız mümkün. Üstelik kickbox yaptığınız zaman tüm vücudunuzu birden çalıştırıyorsunuz. Bir diğer güzel yanı ise kendinizi savunmayı öğreniyorsunuz.

    9.Yoga

    Yoga her ne kadar tam bir zayıflama egzersiz hareketi olmasa da yoga ile de zayıflamanız mümkün. Bir saatte yoga ile 180 kalori yakabilirsiniz. Yoga hareketleri vücudunuza esneklik ve denge kazandırır ayrıca yoga stres seviyenizin düşmesine ve rahatlamanıza da yardımcı olur.

    10.Ağırlık çalışmak

    Ağırlık çalışmak zayıflama egzersiz hareketlerinin olmazsa olmazıdır. Zayıfladığınız zaman hem yağ hem de kas kaybedersiniz. Zayıfladığınız zaman sağlıksız bir görüntüye sahip olmak istemiyorsanız mutlaka ağılık çalışmalısınız. Ağılık çalışmak hem vücudunuzu şekillendirir hem de zayıflamanızı sağlar. Ağırlık çalışarak saatte 500 kalori yakmanız mümkün.








  2. Zarafet
    Üye





    Düzenli egzersizin birçok yararı vardır öncelikle; Kalp ve akciğer fonksiyonlarını artırır. Formda tutar. Daha kaliteli ve sağlıklı br yaşam sürmemize destek olur. Özellikle oturarak çalışanlar egzersizi ihmal etmemeli.




+ Yorum Gönder


aerobik hareketleri,  zayıflama hareketleri,  aerobik hareketler,  step aerobik,  spor hareketleri görsel,  esneklik hareketleri