+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Diyet ve Beslenme Forumunda Besinlerin tazeliği sağlığa etkisi nedir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Dr Zeynep
    Bayan Üye

    Besinlerin tazeliği sağlığa etkisi nedir








    TAZE BESİNLER VE FAYDASI

    Besinlerin tazeliği sağlığa etkisi nedir


    Besinler vucudumuzda en etkili kriterlerdir.Besin alırken bir çok kurala dikkat etmeliyiz. Besinlerin tazeliğinin vücudumuza etkiside büyüktür. Taze besin sağlıklı vitaminli ve minarali bol içerisinde vucudumuza zarar verebilecek organizmaların oluşmadığı besinlerdir.Bu tarz besinleri tercih ederek besin zehirlenmelerinden korunulmalıdır.Bu durumda besinlerin temizliğininde vucut sağlığımıza etkisi kaçınılamaz.
    Taze besinlerin ve temiz besinlerin seçimi ve besinlerin hazırlanmaları sırasında uygulanması gereken bazı kurallar vardır ve bunların uygulanması sağlık ve temizlik açısından önemlidir. Bu kurallara uyulmadığı takdirde besin zehirlenmeleri meydana gelir. Bu kuralları şöyle sıralayabiliriz:
    • Hastalık yapabilecek şüpheli besinler özellikle küflenmiş olanlar yenilmemelidir.
    • Sağlam zedelenmemiş bozuk olmayan besinler seçilmeli ve satın alınmalıdır.
    • Besinlerin hazırlanma saklanma ve servis edilmeleri sırasında hastalık etmeni
    mikroorganizmalar ile kirlenmesi önlenmelidir

    besinlerin.jpg

    • Zehirli mantarları gözle ayırt etmek mümkün olmadığı için kültür mantarları dışında
    mantar tüketilmemelidir.
    • Hazırlama saklama ve servis sırasında kullanılan araç gereçlerde
    mikroorganizmaların çoğalması önlenmelidir.
    • Mutfak ve yemek yenen yerlerin temizliğine özen gösterilmelidir.
    • Herhangi bir haşere ve mikroorganizma bulaşmasından kuşkulanılırsa taze
    sebzeler 20 dakika tuzlu veya klorlu suda bekletilmelidir.
    • Besinlerin bakteriler tarafından çıkarılan toksinlerden başka zehirli maddelerle
    karışması veya kirlenmesi önlenmelidir.Özellikle temizlik maddeleri DDT gibi haşere
    öldürücü ilaçlardan sakınmalıdır.Bu gibi maddeler besinlerden uzak yerlerde;
    örneğin depo olarak kullanılan ayrı oda veya kilerlerde etiketlenmiş olarak
    saklanmalıdır.
    • Çiğ yenecek sebze ve meyveler pişirilecek taze sebzeler ve kuru meyveler
    temizlenmiş ve pişmeye hazır tavuk balık parça etler ve yumurta iyice yıkanmalıdır.
    • Sebze ve meyveler toz topraklarından ve ilaç kalıntılarından temizlenmesi için bir
    müddet su dolu bir kapta bekletildikten sonra bol su ile birkaç kez yıkanmalıdır.
    • Besinlerin hazırlanması saklanması pişirilmesi servis için sıcak tutulması yeniden
    ısıtılması sırasında uygulanacak sıcaklık dereceleri bakterilerin çoğalmasını
    önleyecek yeterlilikte olmalıdır.
    • Et tavuk balık süt yumurta ve bunlarla hazırlanmış yemekler 16-490C arasındaki
    en tehlikeli bölgede asla bırakılmamalıdır.
    • Besinler oda sıcaklığında bütün gece boyunca bırakılmamalıdır.
    • Toz ve haşerelerden korumak için üzeri daima kapalı olarak saklanmalıdır.
    • Sıcak yemekler en kısa sürede soğutularak buzdolabına konulmalıdır. Pişmiş
    yemekler oda sıcaklığında kendi kendine soğutulmaya bırakılmamalıdır.
    • Çabuk bozulan et tavuk balık süt yumurta gibi besinlerin dükkanlarda güneşten
    uzak ve buzdolabında saklanmaları gerekir. Satın alındıktan sonra yine
    bekletilmeden hemen buzdolabına konulmalıdır.

    • Dondurulmuş besinler buzdolabının alt raflarında bekletilerek çözdürülmelidir.
    Çözülme işi oda sıcaklığında radyatör üzerinde ve altında hafif ateşte veya güneşli
    yerde yapılmamalıdır.
    • Çözülmüş besinler bekletilmeden pişirilmelidir.
    • Etler birer yemeklik miktarlarda yassı bir şekilde paketlenmiş olarak
    dondurulmalıdır.
    • Kırık çatlak ve kirli yumurtalar satın alınmamalıdır.
    • Kıyma ve organ etleri uzun süre saklanamadığından kısa sürede tüketilmelidir.
    • Süt ve sütlü besinler krema deniz ürünleri soğuk etler ordövrler kanepeler sosis
    salam yumurta ve yumurtalı besinler kremalı pasta ve tatlılar kıyma kullanılmış
    besinler sandviçler devamlı olarak buzdolabında (+50C nin altında) saklanmalıdır.
    • Ekmek çörek kurabiye yapmak için hamurun mayalandırılması besleyici değerini
    artırır.
    • Ekmek ince dilimlenip kızartılırsa besleyici değeri azalır.
    • Tarhananın besleyici değeri yüksektir. Pişirirken içine pişmiş nohut mercimek
    havuç eklenmesi değerini daha da artırır.Tarhana yapılırken güneşte kurutulursa
    süt ve yoğurt aydınlık yerde bekletilirse vitamin B2 vitamin B6 ve folik asit değerleri
    azalır.
    • Yumurta süt yoğurt peynir ve tahinle yapılan tatlıların besleyici değerleri sadece
    un yağ şeker kullanılarak yapılanlardan daha fazladır. Şeker yerine pekmez
    kullanılması besleyici değerini daha da artırır.
    • Sütlü tatlı yaparken şeker önceden konur ve birlikte pişirilirse veya fırında yüksek
    sıcaklıkta pişirilirse protein değeri azalır. Pastörize veya sterilize uzun ömürlü
    sütleri kullanın.
    • Kuru fasulye nohut mercimek gibi besinler iyi pişirildiğinde sindirimi kolaylaşır ve
    böylelikle protein değeri artar.
    • Yumurta çiğ yenirse ya da sarısının etrafı yeşillenecek kadar hızlı ateşte uzun süre
    pişirilirse besleyici değeri azalır.
    • Sebzelerden yapılan salatalara limon veya sirke eklenir bekletilirse A ve C vitamini
    değeri azalır.
    • Sebzeler doğrandıktan sonra bekletilirse haşlama ve pişirme suları atılırsa vitamin
    ve mineralleri azalır.
    • Meyveler kesildikten ya da suyu sıkıldıktan sonra bekletilirse C vitamini değeri
    azalır.Hatta sıkılmış meyve suları buzdolabında bekletilse bile vitamin değeri azalır.
    • Yağ yakıldıktan sonra yemeğe konursa sağlığa zararlı duruma gelir.
    • Yoğurdun yeşilimsi suyu atılırsa vitamin değeri azalır.Yine yoğurt torbaya konup
    süzülür süzülen suyu atılırsa vitamin kaybı olur.
    • Ambalajlanmış ürünlerde özellikle son kullanma tarihlerine dikkat ediniz. Son
    kullanma tarihi geçmiş ürünleri satın almayınız.
    • Üzerinde etiketi olmayan ambalajı bozulmuş ve kapağı bombeleşmiş olan
    konserveler sağlık için son derece zararlıdır.
    • Ambalajlanmış ürünleri alırken mutlaka etiket bilgilerini okuyunuz








  2. Zarafet
    Üye





    Meyve ve sebze içerisinde bulunan bu canlı hücreler, hücre duvarı denilen organellerle birbirine bağlanır. Bu organeller sağlığımız için oldukça önemlidir. Günde ara öğünlerde meyve tüketmeye özen göstermeliyiz.




+ Yorum Gönder


besin albümü,  besinler,  besinler albümü,  besinlerin resmi,  besin albümü örnekleri,  BESİNLER