+ Yorum Gönder
Gizliyara Güncel Konu Arşivi ve Ev Ödevleri Forumunda Et yumurta ve baklagillerin vücudumuz için önemi nedir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Et yumurta ve baklagillerin vücudumuz için önemi nedir








    et yumurta ve baklagillerin vücudumuz için önemi nedir







  2. Asel
    Bayan Üye





    et yumurta ve baklagillerin vücudumuz için önemi nedir

    Et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek gibi besinler bulunur Ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar da bu grupta yer alır

    İçerdiği Önemli Besinler
    Protein, demir, çinko, fosfor, magnezyum, B6, B12, B1 ve A vitamini, posa (kurubaklagiller) içerir

    Başlıca Görevleri
    Hücre yenilenmesi, doku onarımı ve görme işlevinde görev alan besin öğelerini sağlarlar

    Kan yapımında görevli en önemli besin öğeleri bu grup tarafından sağlanır
    Sinir, sindirim sistemi ve deri sağlığında görev alan besin öğeleri en çok bu grupta bulunur
    Hastalıklara karşı direnç kazanılmasında rolü olan en önemli besin grubudur

    ETLER

    - Etler iyi kalite protein kaynağıdır Özellikle protein gereksiniminin arttığı, hızlı büyümenin olduğu bebeklik, çocukluk dönemlerinde diyette mutlaka yer alması gerekir
    - Etin kendisi protein içerdiği için suyundan ziyade kendisi yenilmelidir
    - Pişirmede haşlama, ızgara gibi yöntemler tercih edilmeli, kızartmadan kaçınılmalıdır Et konan yemeğe yağ eklememelidir

    - Yağlı etlerin doymuş yağ ve kolesterol içeriği daha yüksek olduğu için koroner arter hastalığı, diyabet, hipertansiyon gibi hastalığı olanlar diyetisyen kontrolünde yağsız kırmızı et ve derisiz beyaz eti (tavuk, hindi) ve balık etini tercih etmelidirler
    - Omega–3 (n-3) içeriği yüksek olduğu için sağlıklı beslenme için haftada 2 kez balık yenilmelidir
    - Salam, sosis gibi et ürünlerini tüketirken yanında mutlaka C, E vitamininden zengin bir besine yer verilmelidir Bu besinlerin yağ oranı yüksek olduğundan sınırlı tüketilmelidir
    - Veteriner kontrolünden geçmiş etler tüketilmelidir Kaçak kesilmiş etler hastalık etkenlerini taşıyabilir, iyice pişirildikten sonra tüketilmelidir
    - Etler ızgara edilirken etle ateş arasındaki uzaklık eti yakmayacak, kömürleşme sağlamayacak şekilde ayarlanmalıdır, aksi halde kanser yapıcı maddeler oluşur Aynı nedenle etler çok yüksek sıcaklıkta, uzun süre pişirilmemelidir
    - Güvenilir yerlerden satın alınmalı; hemen tüketilmeyecekse soğukta veya dondurucuda saklanmalıdır

    YUMURTA

    - Protein kalitesi yüksek olduğu için bebek ve çocuklar tarafından her gün bir adet tüketilmesi yararlıdır
    - Diyette protein miktarının kısıtlandığı böbrek ve karaciğer yetmezliği gibi hastalıklarda yumurta örnek protein içeriği nedeni ile önemli bir protein kaynağıdır
    - Yumurtaya kabuklarından kolaylıkla mikroorganizmalar geçtiği için özellikle akının iyi pişirilerek tüketilmesi gerekir

    - Pişmemiş (çiğ) yumurta tüketilmemelidir
    - Kalp-damar hastaları haftada 1-2 kez yumurta yiyebilirler
    - Et yemeyenler et seçeneği olarak yumurta yiyebilirler Bir adet yumurta, besin değeri açısından yumurta büyüklüğündeki ete eşittir
    - Yumurta sebzelerle ve tahıllarla birlikte yenirse, kan kolesterolüne olumsuz etkisi olmaz
    - Yumurtanın içindeki lesitin beyin işlevlerinin düzenli olmasında yardımcı olur
    - Satın alırken üzeri temiz, çatlağı ve kırığı olmayan yumurtalar seçilmeli, buzdolabında yıkanmadan saklanmalıdır
    - Yumurta bayatsa ve uzun süre pişirilirse sarısının etrafında yeşil renkte demirsülfür halkası oluşur - Bu nedenle taze yumurta tüketilmeli ve haşlama süresi katı yumurta için su kaynamaya başladıktan sonra 8 dakika ile sınırlandırılmalıdır

    KURUBAKLAGİLLER

    - Posa içeriklerinin yüksek olması ve yağ içeriklerinin düşük olması nedeniyle özellikle kalp-damar ve diyabet hastalarının diyetinde sıklıkla yer almalıdır
    - Protein kalitesini arttırmak için tahıllarla birlikte tüketilmelidir
    - Islatma ve iyi pişirme ile gaz yapıcı etkileri en aza indirilebilir Kesinlikle pişirme suları dökülmemelidir


    - Bileşimindeki minerallerin yararlılığı açısından C vitamininden zengin besinlerle birlikte tüketilmelidir

    YAĞLI TOHUMLAR

    - B grubu vitaminleri, mineraller, yağ ve proteinden zengindirler Enerji değeri yüksek olan bu besinlere özellikle çocukların ve ağır işte çalışanların diyetinde yer verilmesi yararlıdır
    - Evde saklarken kabuklu ve kabukları ayrılmış olanlar bir arada tutulmamalı, nemsiz ve serin ortamda saklanmalıdır




+ Yorum Gönder