+ Yorum Gönder
Gizliyara Güncel Konu Arşivi ve Ev Ödevleri Forumunda Oturarak çalışanlar Nasıl Diyetler Uygulamalıdır? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Oturarak çalışanlar Nasıl Diyetler Uygulamalıdır?








    Oturarak çalışanlar nasıl diyetler uygulamalıdır?







  2. Dr Zeynep
    Bayan Üye





    Surekli Oturarak çalışanlar için Diyetler

    Oturarak çalışanların ilk dikkat etmesi gereken şey, gün içerisinde sıvı ihtiyaçlarını unutmaları, çay ve kahve ile sıvı ihtiyaçlarını karşılıyor olmalarıdır. Fakat çay ve kahve kafein içerdiğinden ötürü, aslında su yerine sayılmayan içeceklerdir. Bu yüzden su konusuna dikkat edilmelidir, günde en az 1.5 litre kadar su içilmelidir.

    Diğer konu ara öğünlerin atlanması ve çok uzun açlık sürelerinin olmasıdır. Günde 3 saatten uzun aç kalmadan; fındık, badem gibi kuru yemişler ya da kuru kayısı, kuru incir gibi meyveler, bunlar olmadığında kepekli krakerler gibi ara öğünler konulmalıdır. Bu durum hem metabolizmaların daha hızlı çalışmasını, hem de daha fazla açlık oluşturmayacağı için bir sonraki ana öğünde tepeleme besin tüketimini önler.

    Öğle yemeklerinin ne atlanması ne de çok aşırı miktarda tüketilmesi uygundur. Akşam yenen iş yemekleri, alkollü içecekler oturarak çalışanların diyetini bozan en büyük faktörlerdir. Akşam yemeklerinin çok geç yenmemesi önemlidir. Beslenmenin yatmadan 2 saat önce yemeyi kesecek şekilde planlanması gerekmektedir.

    Oturarak çalışanların, fiziksel aktivite ile yaktıkları enerji çok fazla olmadığından ötürü, karbonhidrat tüketimine dikkat etmeleri gerekir.

    Yoğunluktan dolayı sürekli bir şeyler atıştırma duygusu içerisine girilir. Bu atıştırılanların çoğu aslında bisküvi, beyaz un, beyaz şeker içeren şeylerdir. Bunların vücutta yakılması, oturarak çalışan bir insanda özellikle yaş da ilerlediyse çok zor olur. Bu nedenle bir kadının günde en fazla 4, erkeğin en fazla 6 dilim ekmek hakkı vardır.

    Fasf-food tüketimine mutlaka dikkat edilmesi gerekir. Oturarak çalışıldığı için karın bölgelerinde daha fazla yağ biriktirme olasılığı vardır. Sıcak yenen patates, pirinç, muz, üzüm gibi gıdalar kan şekerini hızla yükselttiği için karın bölgesinde depolanmaya yol açarlar. Bu tür besinler daha az sıklıkta tercih edilebilir.





+ Yorum Gönder