+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Fizik Tedavi Forumunda Sırt kaslarını çalıştırma güçlendirme egzersizleri Konusunu Okuyorsunuz..
  1. HAYAT
    Devamlı Üye

    Sırt kaslarını çalıştırma güçlendirme egzersizleri








    Sırt kasları nasıl çalıştırılır

    Lütfen arkadaşlar bana sırt kaslarının nasıl çalıştığı ile ilgili bir kaç bilgi verir misiniz?


    Yüzüstü yatın. Her iki elinizi omuzlarınızın altında yere bastırır pozisyonda yerleştirin. Dirseklerinizi dikleştirin ve vücudunuzun üst yarısını ağrının izin verdiği kadar yükseltin. Bunu yaparken kalçalarınız ve bacaklarınızı gevşek tutarak belinizin çukurlaşmasına izin verin. Daha sonra dirseklerinizi kıvırarak tekrar yüzüstü başlangıç pozisyonuna dönün.
    İlerleyen sayfalarda bel bakımının çeşitli ilkeleri açıklanmıştır. Temel ilkeler aşağıdaki biçimde sıralanabilir:

    1. Belin normal eğriliğini korumaya çalışın.
    2. Hareketlerinizi önceden planlayın.
    3. Belinizi zorlamayın, gerektiğinde yardım isteyin.
    4. Uzun süre aynı durumda kalmayın.
    5. Ayakta dururken veya yük kaldırırken geniş bir alana dayanın.
    6. Belinizle değil, ayaklarınızda dönün.
    7. Günlük hareketlerde veya yük kaldırırken karın kaslarınızı gergin tutun.
    8. Yük kaldırırken veya yük taşırken, cisimleri kendinize yakın tutun.
    9. Belinizle değil, bacaklarınızla kaldırın.
    10. Herhangi bir konuda kuşkuya düşerseniz hekiminize danışın.
    Yukarıdaki ilkeleri kavrar ve günlük hareketlerinizde kullanırsanız belinize binen yükü azaltır ve iyileşme sürecini hızlandırırsınız.

    Bu rehber size durumunuzu zorlaştıran, kötüleştiren hareket biçimlerini anlamanıza, ağrınızı artırmadan birçok günlük hareketleri yapmanızı sağlayacak seçenekleri gösterecektir. Belinizin sağlıklı olmasının temel kurallarından birisi omurga eğriliğini dengeli bir biçimde sürdürmektedir. Bu eğriliklerden birisi düzleşir ya da eğriliği artarsa, bütün omurganın dengesi bozulur ve bele aşırı yük biner.
    Belinizdeki sorunların çoğunun basit bir kaza sonucu ortaya çıkmadığı unutulmamalıdır. Ağrı ani bir eğilme ya da yük kaldırma sonucu ortaya çıkabilir. Buna rağmen birçok etkenin bir araya gelmesiyle oluşur. Beldeki bozukluklar en çok

    i. Kötü duruş
    ii. Vücut dengesinin bozulması
    iii. Stresli yaşam ve çalışma alışkanlıkları
    iv. Esnekliğin azalması
    v. Fiziksel uyumda genel düşüş sonucu ortaya çıkar.

    Birkaç istisna dışında, bel sorunları aylar hatta yıllar boyu omurgaya binen yük sonucu ortaya çıkar. Bu etkenler iş ya da evdeki hareketler süresince birikim yaratır. Bu nedenle hareketlerin bilinçli olarak yapılması gerekir. Hareketlerinizi sürekli olarak kontrol altında tuttuğunuz ve bilinçli olarak yaptığınız taktirde hem iyileşme süreci kısalacak hem de yeniden bel ağrısı ile karşı karşıya gelme olasılığınız azalacaktır.








  2. Buğlem
    Devamlı Üye





    Fazla ayakta durmak veya sürekli masa başında oturmak sırt kaslarının yorulmasına ve ağrımasına sebep olur. Bu ağrılardan kurtulmak için onları güçlendirmek gerekir.




+ Yorum Gönder


sırt kaslarını güçlendirme,  sırt kaslarını güçlendirme hareketleri,  sirt kaslarini kuvvetlendirici hareketler,  sırt kaslarını güçlendiren hareketler,  sırt kaslarını güçlendirme egzersizleri,  sırt kaslarını güçlendirmek