+ Yorum Gönder
Eğitimle ilgili Bilgiler ve Forumacil Misafir Soruları Forumunda Besin içerikleri Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Besin içerikleri








    Konu lütfennn Besin içerikleri blun ltfen







  2. Gizli @ yara
    Özel Üye





    Besin içerikleri :karbonhidratlar, proteinler ,su ,minareller ,yağlar ve vitaminlerden oluşur.

    YAPICI VE ONARICI
    Proteinler
    Yağlar
    Karbonhidratlar
    Su
    Mineraller

    ENERJİ VERİCİ
    Yağlar
    Proteinler
    Karbonhidratlar

    DÜZENEYİCİ
    Vitaminler
    Su
    Mineraller
    Proteinler


    ÖRNEK:Arkadaşlar mesela makarnanın ve ekmeğin içinde karbohhidratlar bulunmaktadır.

    ÖRNEK:Arkadaşlar mesela etin , yumurtanın , yoğurdun içinde proteinler bulunmaktadır.

    ÖRNEK:Arkadaşlar mesela meyve suyunun içinde su bulmaktadır,sindirilmez.



    VİTAMİN NEDİR ?

    Vitaminler, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan organik bileşiklerdir. Vitamin Latince yaşam anlamına gelen “vita” sözcüğünden kaynaklanır. Vitaminler yağda ve suda eriyenler olarak iki gruba ayrılır .

    YAĞDA ERİYEN VİTAMİNLER : A, D, E ve K vitaminleridir .

    SUDA ERİYEN VİTAMİNLER : B grubu vitaminler ile C vitaminidir .

    ÖNEMİ

    A vitamini Enfeksiyonlara karşı direnci arttırır normal büyüme, üreme, kemik ve diş gelişimi, görme için gereklidir. Cildin tırnakların ve saçların sağlıklı kalmasını sağlar. Diş ve dişetleri için büyük önem taşır .

    Kayısı,kuşkonmaz,maydanoz,ıspanak, havuç,kereviz, marul, portakal, erik, domates

    D vitamini İnce bağırsaklardan kalsiyumun emilmesine yardımcı olur, kalsiyumun kemiklerde ve dişlerde tutulmasını sağlar .

    Balık yağı, balık, yumurta, tereyağı, karaciğer, et, sebzeler, güneş

    E vitamini Antioksidan etkilidir. Alzheimer hastalığının ilerlemesini yavaşlatıyor Yaşlı kişilerde bağışıklık sistemini güçlendirir. Hücrelerin daha uzun yaşamasını ve yenilenmesini sağlar .

    Buğday, tohumlu besinler, soya fasülyesi yağı, arı sütü, ceviz, marul, tere, kereviz, maydanoz, ıspanak, lahana, mısır yağı, mısır, yulafta

    K vitamini Karaciğere gelen Kvitamini burada üretilen bazı pıhtılaşma faktörlerinin yapımında rol alır. Kvitamini takviyesi yanlızca kanamalı hastalarda verilir.

    Ispanak,kabak, marul, yeşil domates, yeşil biber, inek sütü, peynir, tereyağı, yumurta, kırmızı et, pirinç, karaciğer, mısır, muz, şeftali, çilek

    B1 vitamini Kasların ve sinir sisteminin faliyeti için gereklidir.Yetersizliğinde iştahsızlık, huzursuzluk, bellek zayıflığı ve dikkat azalması görülür.

    Buğday, kepek, bira mayası, taze sebze meyve, koyun eti, sığır eti, balık eti, yumurta, süt


    C vitamini Vücudumuz C vitaminini üretemez bitkiler ve bazı hayvanlar bu vitamini üretebilmektedir. Besinlerle alınan vitamin 2 saat içersinde kullanılır 4 saat sonunda kandan uzaklaşır. Yaraların iyileşmesini, damarların sağlıklı olamalarını sağlar.Vücudun savunma sistemini artırıcı etkisi vardır. Histamin yapımını azaltarak allerjik olayların şiddetini düşürür. Eksikliğinde diş eti kanamaları ve çekilmeleri olur.

    Siyah üzüm, narenciye, çilek, kavun, karpuz, yeşil biber, maydanoz, brokoli, havuç, soğan, bezelye


    MİNERALLER:Arkadaşlarlar mineraller emzinlerin ve canlıların yapısında bulunurlar.Kalsiyum ve fosfor kemikleri ve dişleri sertleştirir.Demir akyuvarların yapısındaki HEMOGLOBİN e katılır.Magnezyum krolofilin yapısına katılır.İyot ise hormonların yapısına katılır




+ Yorum Gönder