+ Yorum Gönder
Eğlence ve Muhabbet ve Forumda Başlığı Olmayan Konular Forumunda Yönetici Sekreteri nasıl olunur Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Yönetici Sekreteri nasıl olunur








    YÖNETİCİ SEKRETERİ HAKKINDA BİLGİ


    sekreter.jpg
    Yöneticiye daha önce programlanan işleri hatırlatır, Gelen haber ve bilgileri kaydeder, yöneticiye ulaştırır, Telefon görüşmelerinin yapılmasını sağlar, Randevuları ayarlar, misafirleri karşılar, Gelen yazıları (Faks, posta vb.) alır, sınıflandırır, kaydeder, büro içi evrak akışını sağlar, Mektup, rapor, tablo vb. dokümanları yazar, çoğaltır, dağıtır ve dosyalar, Dosyalardan istenen bilgileri bulur, dosyalardan alınan dokümanların işleri bitince yerlerine koyar,

    Bir toplantı yapılacaksa gündemini yazıp, ilgililere gönderir, salonu ve kullanılacak materyali hazırlatır, Yönetici seyahat edeceği zaman ulaşım aracında, kalacağı otelde yer ayırtır. Pasaport, vize vb. işlemleri yapar, ilgili kişilere durumu haber verir, seyahat materyali hazırlar, Büro için gerekli araç ve gerecin sağlanmasına çalışır, büro makinelerinin bakım ve onarımını yaptırır.

    Yönetici Sekreteri Kullanılan Malzemeler

    Kırtasiye malzemeleri (kâğıt, kalem vb.), Bilgisayar, faks, teleks, daktilo, fotokopi ve hesap makinesi, Telefon ve diğer büro malzemeleri.

    Yönetici Sekreteri Gerektirdiği Özellikler

    Yönetici Sekreteri olmak isteyenlerin; Ayrıntılara dikkat edebilme yeteneğine, Güçlü görsel ve işitsel belleğe sahip, Sır saklayabilen, sorumluluk sahibi, Düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen, Nazik, güler yüzlü, Problemler karşısında çabuk ve doğru karar verebilen Kimseler olmaları gerekir.

    Yönetici Sekreteri Çalışma Alanları

    Önemi ve etkinliği giderek artan bir meslek olduğundan iş bulma olanağı oldukça geniştir. İş hayatının her alanında ve özel sektör işletmelerinin hemen hemen büyük çoğunluğu bünyesinde sekreter çalıştırılmaktadır. Bu nedenle nitelikli ve her türlü mesleki bilgilerle (bilgisayar, faks, yabancı dil vb.) donatılmış sekreterler işveren tarafından talep edilmektedir. Özellikle yurtdışı bağlantılı çalışan işyerleri yabancı dil bilen, nitelikli elemanlara ihtiyaç duymaktadır.

    Yönetici Sekreteri Okulu

    Bu mesleğin eğitimi; daha önceki yıllarda Anadolu Ticaret Meslek Liseleri Yönetim ve Ticaret Sekreterliği bölümünde, Anadolu Kız Meslek Lisesi ve Kız Meslek Liselerinin Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanının Yönetici Sekreterliği dalında verilmekte iken yeni uygulamaya göre meslek liseleri, teknik liseler, anadolu meslek liseleri ve anadolu teknik liselerinin Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı Yönetici Sekreterliği dalında verilmeye başlanmıştır. Ayrıca yaygın meslekî ve teknik eğitim programları yoluyla da bu alan/dalda eğitim almak isteyenlere örgün eğitime denk mesleki eğitim verilebilmektedir.

    Yönetici Sekreteri Okulu Kaç Yıllıktır

    Eğitim süresi 4 yıldır.

    Yönetici Sekreteri Meslekte İlerleme

    Meslek liselerinin Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanı Yönetici Sekreterliği dalından mezun olanlar istedikleri takdirde Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Büro yönetimi ve Sekreterlik (Açıköğretim), Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Orta Kademe Yöneticilik, İnsan Kaynakları, Diş Teknik Sekreterliği, Hastane Yönetimi ve Organizasyon, Odiyometri, Optisyenlik, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sağlık Kurumları İşletmeciliği (Açıköğretim), Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik,

    Tıbbi Mümessillik ve Pazarlama önlisans programlarına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler. Ayrıca mezunlar ÖSYM tarafından yapılan ÖSS’ye girip başarılı olmaları ve üniversitelerin Büro Yönetimi Öğretmenliği, İnsan Kaynakları Yönetimi (Uygulamalı Bilimler Y.O.), Sağlık Yönetimi (Uygulamalı Bilimler Y.O.) lisans programlarını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir.

    Meslek eğitiminden sonra bir sekreter çalıştığı işyerinde seminerlere, yabancı dil kurslarına, hızlı okuma ve yazma kurslarına, bilgisayar kurslarına vb. katılarak kendini geliştirebilir. Bu meslekte birimler arası geçişler söz konusu olabilir. Örneğin; müdür sekreterliğinden başkan veya genel müdür sekreterliğine, yönetim kurulu sekreterliğine geçiş yapabilir. İdarecilik alanında özel kalem müdürlüğü ve sekretaryalarda sorumluluk yüklenebilir.








  2. Ziyaretçi





    sağolun size çok teşekkür ediyorum




+ Yorum Gönder


sekreter nasıl olunur,  sekreter nasıl olunur bölümü,  sekreter