+ Yorum Gönder
Kadın Forumu ve Gebelik ve Annelik Forumunda Anne adayı günde en az kaç kalori almalıdır Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Serap Yaman
    Timin Cadısı

    Anne adayı günde en az kaç kalori almalıdır








    Anne adayı günde en az kaç kalori almalıdır?




    Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır, hamile bir kadın günlük kaç kalori almalıdır? İşte anne adayının beslenmesi hakkında Deniz Şafak Akçayoğlu’nun tavsiyeleri.. Bir anne adayının beslenme biçimi kendini olduğu kadar karnındaki bebeğini de etkilemektedir. Bu yüzden hamile olan kadınlar kafalarına göre beslenemezler. Peki, gebe olan kadın nasıl beslenmelidir? İşte bu sorunun cevapları..

    Anne adayı günde en az 1500 kalori almalıdır

    İnsanların yaşına, ağırlığına ve boyuna göre günlük alması gereken minimum bir kalori miktarı vardır. Alınan kalori vücudun sağlığının ve hayatının devamı ve günlük aktivitelerin yapılabilmesi için enerji anlamına gelmektedir. Bir kadın günlük ortalama olarak 1800 kalori almalıdır. Anne adayları ise bu 1800 kalorilik değere ilaveten 200 kalori daha almalıdırlar. 200 kalori ise iki dilim ekmek + bir meyve tüketerek alınabilir. Buradan anlaşılacağı üzere bir anne adayının çok yemek yemesine gerek yoktur, sadece günlük tükettiği besin miktarında küçük bir miktar arttırıma gitmek yeterlidir. Elbette bunu doğru beslenme kurallarına uyarak yapmalıdır.

    Fakat zayıf kadınlar için durum biraz daha farklıdır. Zayıf olan bir anne adayında düşük riski normal kilodaki kadınlara nazaran daha fazla olduğundan, günlük 500-800 kalori fazladan alması gerekir. Alınması gereken besinlerin miktarı annenin alması gereken kiloya göre planlanır. Günlük alınan kalori hiçbir zaman 1500 kalorinin altında olmamalıdır. Daha az beslenmek bebeğin sağlığını tehdit edebilir.

    Anne adayının beslenmesi konusunda Diyet ve Beslenme Uzmanı Deniz Şafak AKÇAYOĞLU’nun önerilerine bir gözatmakta fayda var.

    Karbonhidratı eksik etmeyin

    Günlük beslenmemiz içersindeki ekmek, pilav makarna, çorbalar, sebzeler, meyveler bizim karbonhidrat kaynaklarımızdır. Günlük enerjimizin yarısından fazlasını bu kaynaklardan sağlamak gerekir. Bazen hamileler kilo almaktan korktukları için bu besinleri tüketmezler.

    Oysa onlara çok ihtiyacımız vardır. Normalde zayıflama diyetlerinde de ilk kısılan besinler bunlardır. Yapılan önemli bir yanlıştır. Onlar olmadan vücudumuz istediği enerjiyi elde edemez. Kısa vadede bize güç veren kaynaklardır. Gereğinden fazla tüketmek kilo alımını kolaylaştırır ancak yetersiz tüketmek te başka hastalıkların oluşumuna neden olabilir.

    En proteinli besin yumurta

    Protein, kişinin sahip olduğu kiloya veya alması gereken kaloriye göre planlanır. Normalde kişinin sahip olduğu her kilo başına 0.8 gr protein verilebilir veya aldığı kalorinin yüzde 12-15 ‘i proteinlerden sağlanır. Hamilelerde bu proteine ek olarak günde 20 gr. protein verilir. Anne adayının normalde alması gerekenden daha fazla proteine ihtiyacı vardır. Sadece ne kadar protein aldığı değil bu hangi kaynaklardan sağladığı da önemlidir. Yumurta bildiğimiz en proteinli besindir.

    Yumurtadan alınan proteinin tamamı vücut tarafından emilir. Et ve et ürünlerinin yüzde 50-60 vücut tarafından kullanılır.


    Bitkisel proteinlerin ise (kurufasulye, nohut, mercimek, soya) yüzde 20-30′u kadar emilir. Protein kaynakları genelde aynı zamanda yağ içerirler. Yağ kaynakları genelde katı yağlardır. Kan kolesterol değerlerini yükseltebilirler.

    Yemeklere 1 kaşık yağ ilave edin

    Aldığımız enerjinin yüzde 25-30 unu oluştururlar. Katı yağları süt, yoğurt ve et, yumurta gibi kaynaklardan alıyoruz. Sıvı yağ ihtiyacını da yemeklere kullanılan yağdan karşılamaktayız. Düşünüldüğü gibi sadece kilo alımına sebep olmazlar. Yağda eriyen vitaminlerin vücutta kullanılabilmesi için gereklidirler. Bu nedenle yemekler hazırlanırken 1 yemek kaşığı kadar yağ kullanmak gerekir. Salatalara da zeytinyağı gibi yağlardan 1 kaşık kullanılabilir. Fazlası vücutta yağ oluşumunu hızlandırır. Gün içersine bunların dağılımını yapmak düşünüldüğü kadar zor değildir. Dengeli olarak tüm öğünlere dağıtmak gerekir.

    Diyet ve Beslenme Uzmanı Deniz Şafak AKÇAYOĞLU







  2. Hakim
    Devamlı Üye





    Anne adayları kilo ağırlık ve boya göre alınacak kalori miktarı farklıdır ama hepsi için alınması gereken minimum miktar ise 1500 kaloridir. Alınan bu kaloriler anne sağlılığının ve hayatın devamlılığı için bu bir enerjidir. Bir kadın günlük 1800 kalori almalıdır ama zayıf olan kişilerde kalori fazla alınması gerekir .




  3. NAZLI
    Bayan Üye
    Hamilelikte Beslenme


    Hamilelikde toplam 10-14 kilo alınmalıdır. Hamileliğin ilk yarısında anne de 3–4 kg lık bir artış olur. Hamilelik sırasında fazla kilo alanlar tansiyon yüksekliği ile karşı karşıya gelebilirler. Buna göre az beslenenlerde ise erken doğum riski vardır. Burada en önemli unsur hamileliğin 20. haftasından (4,5 ay) itibaren haftada 400–500 gr alınmalıdır. Eğer fazla ise karbonhidratlar (özellike ekmek Tatlı şeker) kısılmalıdır.


    Hamilelikde protein ihtiyacı % 30 oranda artmaktadır.(yoğurt süt peynir fasülye mercimek yumurta). Bundan dolayı bunları soframızdan eksik etmemiz gerekmektedir. Hamileliğin ikinci yarısında annenin demir ve folik asit ihtiyacı artış gösterir. Dolayısı ile doktor kontrolü altında demir ve folik asit kullanılmaya başlanmalıdır. Gene süt içme alışkanlığımız olmadığı için kalsiyum dışardan alınabilir.


    Hamilelikde hazımsızlık,şişkinlik ve yanmalar olabilir. Dolayısıyla Gaz yapıcı besinler az miktarda kullanılmalıdır. Ayrıca reflü (yemeğin ağıza gelmesi) olmaması içinse öne eğilmemeli ve yatmamalıdır.Hamile bir kadın ayrıca bol lifli besinler yemeli (meyve sebze kepekli ekmek) hatta yoğurdun içine bir kaşık kepek koyabilir. Su tüketimi çok önemlidir. En az 2 litre su içilmelidir. Ödem ve tansiyon yüksekliği yoksa tuz kısıtlaması yoktur. Burada iyotlu tuz kullanmaya dikkat etmelidir.

    Çay ve Kahve aşırı içilmemelidir. Alkol ve Sigara kullanmak kesinlikle doğru değildir.Hamileliğin ilk aylarında bulantı ve kusmalar olabilir. Bu durumda hamileler mutfakta yememeli az ve sık yemelidir. Aşırı durumlarda hastaneye kadar giden durumlar olabilir.Şişmanlık ve hamilelik söz konusu ise mutlak Doktor kontrolü altında ve günlük 1200 kaloriden az olmamak şartıyla hafif diyet uygulanabilir. Bu mutlak Vitamin ve mineral destekli bir diyet olmalıdır. Bunun için hamile günde yarım kilo süt, bir yumurta, meyve ve sebze az yağlı olacak şekilde beslenmelidir. Dolayısıyla “Yeterli ve dengeli beslenme sağlığın temelidir.”




+ Yorum Gönder


hamilelikte kaç kalori alınmalı,  hamileler günde kaç kalori almalı,  gebelikte günlük kaç kalori alınmalı,  hamile bir kadın günde kaç kalori alınmalı,  hamile kadın günde kaç kalori alınmalı,  hamileler günlük kaç kalori almalı