+ Yorum Gönder
Kadın Forumu ve Gebelik ve Annelik Forumunda Hamileliğin ikinci üç aylık döneminde nasıl beslenmeli Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Harbi @ kız
    Bayan Üye

    Hamileliğin ikinci üç aylık döneminde nasıl beslenmeli








    Hamileliğin ikinci üç aylık döneminde nasıl beslenmeli?


    Bu dönemde doktorunuzun izin verdiği oranda düzenli egzersiz yapmaya, sağlıklı beslenme programınızı uygulamaya devam edin.

    Bu dönemde doktorunuzun önerdiği pre-natal multi vitamininizi, folik asitinizi ve demir desteğinizi almaya devam etmelisiniz.

    Kansızlık yani Anemia hamilelikte görülen en yaygın problemlerden biridir. Dolayısıyla bu dönemde demirden zengin beslenmek eğer gerekiyor ise doktorunuz tarafından demir desteği almak önerilebilir.

    Beslenmenizi 3 Ana öğün ve 2-3 ara öğün olacak şekilde düzenlemeye çalışın.
    Bu dönemde günlük toplam kalori ihtiyacındaki artış 100 kaloriden 300 kaloriye çıkarılmalıdır. Yani günlük ortalama 2500 kalori tüketen bir hamilenin ihtiyacı bu dönemde 2800 kaloriye çıkar.

    Düşük kaloriden kaçınılmalıdır unutmayın annenin yağ depoları bebek için çok büyük önem taşır. Düşük kalorili beslenmeler kanda keton oranın artmasına ve bebekte zeka geriliklerine yol açabilmektedir.

    Doktorunuzun izin verdiği oranda hafif zorlanmadan yapabileğiniz egzersizler (yavaş yürüyüşler,yüzme gibi) sizin ve bebeğinizin sağlığına çok şey katacaktır.Bunların yanında hamilelik yogası ,pilates gibi egzersizler de önerilen egzersizler içerisinde yer alır.
    Proteinden, liften,kalsiyumdan ve kompleks karbonhidratlardan zengin besin değeri yüksek gıdalardan oluşan beslenmeniz bu dönemde bebeğin gelişimi üzerine büyük etkilere sahiptir. Bu konuda size uygun beslenme programı için bir beslenme uzmanına danışabilirsiniz.

    Pastorize edilmemiş gıdalardan,çiğ veya az pişmiş et, tavuk veya balığa özellikle dikkat edilmelidir. Evde pişirme tekniklerinde çiğ yenecek sebzelerin özellikle bu tür besinlerle temas etmemesine, farklı kesme tahtası ve bıçak kullanmaya özen gösterilmelidir.







  2. Eleman
    Devamlı Üye





    Hamilelik döneminde nasıl beslenmeniz konusunda mutlaka doktora başvurun doktorunuzun önerdiği şekilde beslenmeye dikkat ettiğiniz takdirde gebelik sırasında sorun yaşamayacaksınız. Gebelik sırasında 3 ana öğün birde 2/3 ara öğün şeklinde beslenmeye dikkat etmelisiniz. Gebe kadının günlük alması gereken kalori normal zamandan 200 kalori daha fazla artmaktadır.




+ Yorum Gönder