+ Yorum Gönder
Kadın Forumu ve Gebelik ve Annelik Forumunda Düzenli Beslenme Ve Bebek Gelişimi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. DereeN
    Devamlı Üye

    Düzenli Beslenme Ve Bebek Gelişimi








    Düzenli Beslenme Ve Bebek Gelişimi


    Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Opr. Dr. Rukset Ünlü Attar, gebelikte beslenmenin önemine dikkat çekerek, anne adaylarının dengeli ve düzenli beslenmesinin doğacak bebeklerin sağlık sigortası olduğunu söyledi.

    Türkiye Hastanesi Reçete Dergisi'ne "Gebelikte beslenme" konusunda bilgi veren Opr. Dr. Rukset Ünlü Attar, gebelikte beslenmeyi belirleyen temel unsurların, gebelik öncesi kilo ve boy, yaş, bebek sayısı, :-):-):-):-)bolik hastalık varlığı, iştah ve annenin fiziksel aktiviteleri olduğunu belirtti. Gebelikte dengeli bir diyetteki kalorinin üçte birinin yağlardan elde edilmesinin önemine işaret eden Attar, "Gebe kadınlar ayçiçek, zeytin ve mısırözü gibi bitkisel yağları tercih etmeli. Karbonhidratlar mümkün olduğunca tahıl, un, şeker gibi doğal kaynaklardan karşılanmalı. Gebelerin günlük protein ihtiyacı 48-60 gramdır. Kırmızı et, tavuk eti, balık, yumurta, süt ve sütten yapılmış gıdalar başlıca hayvansal protein kaynaklarıdır. Özellikle vejeteryen bir anne açısından önemli olan bitkisel protein kaynakları ise nohut, mercimek, fasulye, bakladır. Kepekli tahıllar ve fındık, fıstık, ceviz gibi kuru yemişler de bunlara ek olarak sayılabilir" dedi.

    Opr. Dr. Attar, dengeli beslenen gebede asit dışında ayrıca vitamin kullanımına gerek olmadığını, folik aside gebelikten 1-3 ay önce başlanması gerektiğini, gebelik boyunca folik asitten zengin olan ıspanak, karnabahar, kepekli undan yapılmış yiyecekler, badem, fındık, yer fıstığı ve ceviz tüketilmesinin önerilebileceğini ifade etti. Gebe için en önemli minerallerin kalsiyum ve demir olduğunu dile getiren Attar, gebelikte, hem bebeğin doğumdan sonra kullanabileceği demirin depolanması hem de gebelik nedeniyle artan kan hacmine yeterli oksijenin taşınabilmesi için normalden fazla miktarda demire ihtiyaç olduğunu vurguladı. Alınması gereken demir miktarının günde 60 mg elementer demir olduğunu hatırlatan Attar, "Kan hemoglobin düzeyleri normal olan gebelerde rutin olarak demir verilmeyebilir. Ayrıca demir eksikliği olduğu halde yakınması bulunmayan hastalarda demir verilmeyebileceği üzerinde durulmaktadır. Gebelikte demir, çinko, selenyum ve bazı vitaminlerin (A, B6, C ve D) fazla alınması durumunda potansiyel olarak toksik etkiler görülebilir" diye konuştu.

    Kalsiyumun pek çok hücresel fonksiyonunun yanı sıra kemik yapımında kullanılan temel eleman olduğuna değinerek, "Gebelikte günlük kalsiyum gereksinimi bin 200 mg'dir" diyen Attar, günlük fazla kalsiyum gereksiniminin 85 gr. Yağsız peynir, 7 dilim beyaz ekmek, 2 bardak süt, 170 gr sardalye, beyaz ekmek, yağı alınmış süt, yarım yağlı peynir, lor peyniri ve taze bademle giderilebileceğini belirtti. Anne adayının sıvı tüketiminin en önemli kısmını suyun oluşturması gerektiğini, suyun, üreme sistemi dahil bütün organların ve vücuttaki sistemlerin sağlıklı çalışması ve tamiri için gerekli olduğunu dile getiren Attar, şunları söyledi:

    "Gebe, günde 8 bardak su içmelidir. Çay, kahve, kakao, alkollü içkiler ve kola ya hiç ya da mümkün olduğunca az tüketilmelidir. Yüksek miktarlarda kafeinin (günde 4 fincandan fazla) düşük, erken doğum ya da bebekte gelişme geriliği yaptığına dair bilgiler vardır. Alkol plasentayı geçebildiği için anne adayının alkol alması halinde bebekte fötal alkol sendromu gelişebilir. Anne adayı, fast-food, salam, sosis, sucuk, dondurulmuş gıdalardan uzak durmalıdır. Gebelikte barsak hareketleri genellikle yavaşladığı için kabızlık çok sık görülen bir problemdir. Bunu önlemek için diyete lifli gıdalar ve bol sıvı eklenmelidir. Lif ve posa; siyah ekmek, portakal, elma, kepekli ekmek, kuruyemiş, ahududu, kepekli makarna, bezelye, kuru kayısı, esmer pirinç, kuru üzüm, pırasa ile kepekli olarak hazırlanmış unlu gıdalarda bol miktarda vardır."








  2. Ziyaretçi





    Çocuk Sağlığı: Çocuklarda Beslenme
    Çocuklarda Sağlıklı ve Dengeli Beslenme
    ..Çocuklarda Beslenme: Anne babalar, genellikle çocuklarının iştahlı ve kilolu olmasını çocuklarının sağlıklı oldukları şeklinde yorumlarlar. Çocuklar için az ve yetersiz beslenme sağlık sorunları oluşturduğu gibi fazla ve dengesiz beslenmek de sağlıksızdır. Özellikle çocuklar gelişim çağında oldukları için beslenmelerine önem gösterilmeli; düzenli, yeterli ve dengeli beslendiklerinden emin olunmalıdır. Yetersiz beslenen çocuklarda zihinsel ve bedensel gelişim bozuklukları ve çeşitli sağlık sorunları meydana gelmektedir. Aşırı ve dengesiz beslenen kilolu çocuklarda ise ileride şişmanlık ve şeker hastalığı gibi sorunların görülme sıklığı daha fazladır. Çocuğun kilolu, normal ya da zayıf olduğunu söyleyebilmek için çocuğun yaşı ve boyu önemlidir. Ayrıca, her bebek kendine özgü bir gelişim grafiği izler. Bu nedenle, bebekleri kıyaslamak hatalı olacaktır. Bebeğin ve çocuğun gelişiminin sağlıklı olup olmadığını en iyi doktorunuz söyleyecek ve sizi yönlendirecektir..

    0-6 Aylık Bebeğin Beslenmesi: Doğumdan itibaren 6 aylık oluncaya kadar bebeğe sadece anne sütü verilmelidir. Anne sütü bebeğin bedensel ve zihinsel gelişimi için yeterli ve benzersiz olmasının yanında, bağışıklık sistemini de güçlendirdiği için bebeklerin hastalıklara yakalanma riskini azaltmaktadır. Bebeğin gelişimi ve kilo alımı normalse anne sütü yeterli geliyor demektir..


    6-9 Aylık Bebeğin Beslenmesi: 6. aydan itibaren anne sütü yeterli gelmeyecektir. Bu nedenle, anne sütü ana besin olmakla birlikte anne sütünü destekleyici olarak ek besinlere başlanmalıdır. Ek besinler önce az miktarda verilmeli, daha sonra öğünler halinde bebeğe yedirilmelidir. Tatlı, şekerli besinler, tuz ve süt çocuğa verilmemelidir. Sebze ve meyve püreleri, taze sıkılmış meyve suyu, günlük mayalanmış yoğurt, yumurta sarısı, muhallebi, tuzsuz peynir, ekmek gibi ek besinler bu aylarda bebeklere yedirilebilir. Bebeğin yetişkinlikteki damak zevkini oluşturan bu ek besinlerin oluşturacağı unutulmamalı ve abur cubur, çikolata gibi yiyeceklere alıştırılmamalıdır..

    9-12 Aylık Bebeğin Beslenmesi: Bu dönemde ek besinler artık asıl besin özelliği kazanmaya başlar ve bebekler büyüklerin yediği hemen hemen her şeyi az tuzlu ve az baharatlı olmak şartıyla püre halinde yiyebilir. Bebekler bu dönemde et yemeye başlayabilir. Hatta her gün en az bir öğünde etli ya da kıymalı bir yemek olması tavsiye edilir..

    1-5 Yaşındaki Çocuğun Beslenmesi: Bu dönemde anne sütü zamanla kesilir. En ideali 2 yaşına kadar emzirmektir. Çocuğun dengeli ve yeterli beslenmesine özen göstermeye devam edilmelidir. Dengeli beslenme için çocuğun yeterince vitamin, mineral, karbonhidrat, protein ve su aldığından emin olunmalıdır. Yetişkinlerde olduğu gibi, çocuklarda dengeli beslenme Sebze ve meyveler, süt ve süt ürünleri, baklagiller, et ve yumurta ile unlu ve nişastalı besinlerin yeterince ve dengeli olarak tüketilmesi ile sağlanır





  3. Eleman
    Devamlı Üye
    Gebelik esnasında annenin beslenmesine dikkat etmesi gerekir aşırı baharatlı veya aşırı yağlı ve ağır gıdaları fazla tüketmemeye tatlı ihtiyacını meyvelerden sağlamaya çalışmalıdır. Anne adayı gebelik süresince edinmiş olduğu düzenli beslenme alışkanlığını bebeği doğduktan sonrada sürdürmeli ve bebeğine düzenli olarak anne sütü vermeye çalışmalıdır. Bebeğe ilk altı ay sadece anne sütü verilmeli bebeğe süt dışında herhangi bir gıda verilmemelidir. yalnız annenin sütü yetersizse doktorun önerdiği mamalar bebeğe verilmelidir. altı aydan sonrada sütün yetersiz gelmesi durumunda bebeğe ek gıda vermeye başlanabilir.




+ Yorum Gönder