+ Yorum Gönder
Hayat Ve Yaşam ve Kadın ve Aile Forumunda Hamilelikte Uyku Düzeni nasıl olmalıdır , gebelik ve uyku Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Suskun Karizma
    Devamlı Üye

    Hamilelikte Uyku Düzeni nasıl olmalıdır , gebelik ve uyku








    Hamilelikte Uyku Düzeni Hakkında Bilgi


    Hamileliğinizi öğrendiğiniz ilk günler heyecan içinde geçtiği için sizi biraz uykusuz bırakabilir. Yeni durumunuza alıştıktan sonra ise uyku vazgeçilmez bir ihtiyaç haline gelir. Hamileliğin ilk haftalarında sürekli uyuma isteği vardır.

    Hamilelikte Uyku Düzeni;
    Uyuma isteği hamileliğin ilk 6 ayında son aylara kıyasla daha yoğundur. Eğer hamilelik sürecinde bulantı ve kusma mevcutsa uyuma isteği artabilir. Çünkü uyku sırasında bu şikayetler görülmez gelişmekte olan bebeğiniz için sürekli çalışan vücudunuz dinlenir. Bebeğinizin büyümeye başladığı dönemde uyku pozisyonu bulmakta güçlük çekebilirsiniz. Vücudunuz ağırlaştıkça uyurken pozisyon değiştirmeniz zorlaşabilir ve bu durum uyanmanıza neden olabilir.

    Hamileyken nasıl uyuyabilirsiniz?

    *Dizlerinizi kendinize çekerek yan yatmak rahat bir uykuya geçiş pozisyonudur.
    *Sola dönüp yattığınızda rahminiz de sola kayar ve karaciğeriniz üzerindeki baskı azalır.
    *Sırt üstü yatmak rahatsız edici bir pozisyondur. Uykunuzda bir şekilde bu pozisyona girerseniz rahatsız olup uyanmanız olasıdır.
    *Uyurken bacaklarınızın arasına yastık koymak rahminizi sıkıştırmadan uykuya geçişinizi kolaylaştırır. Bunun için hamilelik dönemine özel tasarlanmış yastıklardan faydalanabilirsiniz.

    *Hamilelikte rahat bir uyku çekmek sadece yatış pozisyonlarıyla alakalı değildir. Dikkat etmeniz gereken diğer önemli hususlar da uykunuzun kalitesini oldukça etkiler. Bu dönemde mümkün olduğunca tüketmemeniz gereken; kola çay ve kahveyi yani kafeinli içecekleri uykudan 3 saat öncesine kadar tüketmemeye özen gösterin.

    *Uyku öncesi 2 saate kadar ağır bir yemek yemeyin. Şişkinlik hissi normal zamanlarda olduğu gibi hamileyken de uykunuzu böler sizi rahatsız eder. Bulantınız uykunuzu bölüyorsa; yatmadan önce hafif bir kraker atıştırması midenizi rahatlatacaktır.

    *Uyku saatinizi geçirmeden yatın. Tüm bunlara rağmen gece uykunuz bölünüyorsa kalkın ve kitap okumak gibi uykunuzu açmayacak aktiviteler yapın. Gerekirse evinizin içerisinde dolaşın. Uyku düzeninizi sarsmayacak şekilde gündüz yapacağınız şekerleme uykuları daha iyi dinlenmenizi sağlayacaktır.







  2. Gamze
    Devamlı Üye





    Hamilelikte rahat ve sağlıklı bir uyku çok önemlidir Hamilelikte yaşanan uyku problemleri ise anne adaylarının en büyük sıkıntılarından biridir. bence anne adaylarının uykusuzluğu hamileliğin haftalarında anne olma duygusunun heyecanlandırmasıdır. Ama hamilelikte düzenli uyku hem anne adayı hem de bebeğin gelişmesi için önemlidir. En kolay yöntem hamileliğin erken dönemlerinde yana dönerek uyuma alışkanlığını geliştirmek ilerisi için yardımcı olabilir. Özelikle son dönemlerde dizleri vücuda çekerek yan dönüp yatmak oldukça rahat bir pozisyondur




+ Yorum Gönder


hamilelikte uyku düzeni nasıl olmalı ,  hamilelikte uyku düzeni,  hamile uykusu nasıl olmalı,  hamilelik doneminde uyku nasil olmali,  Hamile iken uyku duzeni nasil olmali ,  hamileligin son ayinda uyku duzeni nasil olmalidir