+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Kompozisyon Örnekleri Forumunda Zeka İle İlgili Kompozisyon Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Gizli @ yara
    Özel Üye

    Zeka İle İlgili Kompozisyon








    Zeka İle İlgili Kompozisyon



    Aşağıdaki maddeleri dikkatle okuyarak, sizin ve çocuğunuz için en uygun olan cümleleri işaretleyin. Çalışmanın sonunda her bir bölümde verdiğiniz yanıtları gözden geçirin. Hangi bölüme verdiğiniz yanıt sayısı yüksek ise baskın olarak kullandığınız zekânız o olabilir. Böylece geliştirmeniz gereken zekâ bölümlerini de fark edebilirsiniz.

    Sözsel - Dilsel

    • Kitaplarım benim için çok önemli.
    • Konuşmadan, yazmadan veya söylemeden önce kelimeleri kafamda duyabilirim.
    • Televizyon veya filmi seyretmektense, radyo dinlemekten zevk alırım.
    • Scrabble gibi kelime türetme oyunlarını severim.
    • Tekerleme gibi dil oyunlarıyla kendimi ve başkalarını eğlendirmeyi severim.
    • Bazen diğer insanlar yazı veya konuşma dilimde kullandığım kelimelerin anlamlarını sorma ihtiyacını duyarlar.
    • Türkçe, edebiyat, İngilizce, sosyal bilgiler ve tarih derslerinden, matematik ve fen derslerine göre daha çok zevk alırım (alırdım.)
    • Bir yolda giderken manzaradan çok ilan tahtalarındaki kelimeler dikkatimi çeker.
    • Konuşmalarımda okuduğum veya duyduğum olaylara değinirim.
    • Yazmaktan çok hoşlanıyorum.
    • Zaman zaman amatörce ya da profesyonelce şiir veya yazılar yazarım.

    Mantıksal - Matematiksel

    Kolaylıkla aklımdan işlemler yapabilirim.
    • Öğrenciyken matematik veya fen en sevdiğim derslerdi.
    • Mantıksal düşünme gerektiren oyunlar oynamayı ve problemler çözmeyi severim.
    • Eğer ile başlayan deneyler yaparım.
    • Aklım olaylarda bir mantık sırası, belli bir düzen arar.
    • Bilimdeki yeni gelişmelerle ilgilenirim.
    • Hemen her şeyin mantıksal bir açıklaması olduğuna inanırım.
    • Bazen net, soyut, kelimesiz ve imajsız olarak düşünürüm.
    • Diğer insanların yaptıkları ve söylediklerinde mantık yolu bulmayı severim.
    • Herşey ölçülüp, kategorize edilip, analiz edildiğinde daha rahat ederim.
    • Zekâ oyunlarından zevk alırım.

    Görsel - Mekânsal

    • Gözlerimi kapattığımda genellikle net resimler görürüm.
    • Renklere karşı duyarlıyım.
    • Etrafımda gördüklerimi kaydetmek için sık sık fotoğraf makinesi veya kamera kullanırım.
    • Puzzle ve bulmaca gibi görsel oyunları severim.
    • Canlı ve parlak rüyalar görürüm.
    • Tanımadığım bir yerde dolaşırken kolaylıkla yolumu bulurum.
    • Çizmeyi ve karalamayı severim
    • Bana göre geometri cebirden daha kolaydı.
    • Yukarıdan kuşbaşı baktığımda bir şeyin nasıl görüneceğini kolaylıkla hayal ederim.
    • Resimleri çok olan yazılara bakmayı tercih ederim.

    Bedensel - Kinestetik

    • Düzenli olarak bir spor dalıyla uğraşırım.
    • Uzun zaman hareketsiz oturmak çok zor gelir.
    • Dikiş dikme, dokuma, oyma, model yapma gibi ellerimi aktif olarak kullanabileceğim çalışmaları severim.
    • Güzel fikirlerim genellikle yürürken, koşarken veya başka bir fiziksel aktivite yaparken ortaya çıkar.
    • Boş vakitlerimi dışarıda geçirmeyi severim.
    • Birisiyle konuşurken genellikle ellerimi veya başka şekillerde beden dilimi kullanırım.
    • Bir şeyleri daha iyi öğrenmem için onlara dokunma ihtiyacı duyarım.
    • Deli gibi koşmayı veya benzeri çılgın hareketleri severim.
    • Kendimi ‘koordinasyonu çok iyi’ olarak tanımlıyorum.
    • Yeni bir beceri geliştirebilmem için okumak veya seyretmektense uygulamam gerekir.
    • Jest ve mimiklerimi, beden dilimi etkin olarak kullanırım.

    Müziksel - Ritmik

    • Sesimin müziğe yatkın olduğunu düşünüyorum.
    • Bir notanın yanlış olduğunu hemen anlarım.
    • Sık sık radyodan, kasetten, diskten müzik dinlerim.
    • Bir enstrüman çalarım.
    • Müzik olmasaydı hayatım pek bir şeye benzemezdi.
    • Yürürken aklımda genellikle bir müzik sesi olur.
    • Basit bir vurma aleti ile bile müziğe eşlik edebilirim.
    • Bir çok şarkının veya müzikalin bestesini yapabilirim.
    • Bir parçayı bir iki kere dinledikten sonra iyi bir şekilde söyleyebilirim.
    • Çalışırken veya yeni bir şey öğrenirken genellikle mırıldanırım.

    Kişiler arası - Sosyal

    • Çevremdeki insanlar fikir danışmak için bana gelir.
    • Voleybol, basketbol gibi grup oyunlarını yüzme ve koşma gibi bireysel olanlara tercih ederim.
    • Bir sorunum olduğunda kendi başıma çözmek yerine, birinin yardımına ihtiyaç duyarım.
    • En az üç tane yakın arkadaşım vardır.
    • Sosyal olabileceğim oyunları tercih ederim.
    • Bildiğim şeyleri başkalarına da öğretmeyi severim.
    • Kendimi lider olarak görüyorum.
    • Kalabalığın ortasında kendimi rahat hissederim.
    • İşimle veya topluluğumla ilgili sosyal olaylara katılmayı severim.
    • Evde yalnız kalmaktansa bir arkadaş toplantısına gitmeyi tercih ederim.

    Kişisel - İçsel

    Düzenli olarak meditasyon, değerlendirme veya hayatla ilgili önemli soruları düşünerek vakit geçiririm.
    Kendim hakkında daha fazla bilgi edinmek için kişisel gelişim seminerlerine ve rehberlik toplantılarına katılırım.
    Aksiliklere esneklikle yaklaşırım.
    Yalnızca benim bildiğim bir hobim vardır.
    Hayatımla ilgili düzenli olarak düşündüğüm önemli amaçlarım vardır.
    Güçlü ve zayıf olduğum yönlerime mantıklı bir bakış açım vardır.
    Etrafımda birçok insanın olduğu kalabalık bir yerde olmak yerine, tek başıma bir odada hafta sonu geçirmeyi tercih ederim.
    Kendimi, istekleri güçlü ve bağımsız hissederim.
    Kendi işimi kendim yaratırım ve hatta kendi işimin sahibi olmayı da düşünmüşümdür









  2. Ezlem
    Üye





    Her insanın belli bir zekaya sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bu zekanın işlevsel özellikleri kişiden kişiye değişir. Herkesin ilgi alanları aynı olmadığı için zekasını geliştirdiği taraf da aynı olamaz.




  3. Zarafet
    Üye
    Zeka İle İlgili Kompozisyon Kısa


    Zeka tanımı tam olarak yapılamamış, farklı çalışma alanlarına konu edilmiş, hakkında çeşitli tezlerin ortaya atıldığı bir kavramdır. Kısaca birçok zihinsel yeteneğin bir araya gelerek canlının çevresi, diğer canlılar, bilgi ile bağ kurmasıdır.

    Zekanın yaşa göre farklı gelişim dönemleri geçirdiği kabul edilir. Buna göre zeka en çok doğumdan sonraki ilk iki yıl içerisinde gelişir. Canlı hayatında gelişmelerin sürdüğü kritik dönemler vardır. Kişi belli dönemlerde belli şeyleri daha kolay ve kalıcı şekilde öğrenir, bu zekanın gelişimi ile ilgilidir. Örneğin; iki yaşındaki bir çocuk soyut kavramları anlayıp tanımlayamazken gözle görüp elle tuttuğu şeyleri tanır, bilir ve tanımlar.

    Çevre ve kalıtım zekayı etkileyen iki ana etmendir. Kalıtım ile gelen olumlu ya da olumsuz unsurlar sonraki öğrenmeleri etkiler. Çevre de bireyin zeka gelişiminde önemli rol oynar. Kültürel, sosyal, ekonomik çevre bireyin zeka gelişimini hızlandırabilir ya da yavaşlatabilir.

    Beynin farklı alanlarda farklı kısımlarının daha çok çalıştığı kabul gören bir gerçektir. Bu alanda Howard Gardner isimli profesörün yaptığı “çoklu zeka kuramı”çalışması oldukça kabul görür. Çoklu zeka kuramına farklı zeka türleri vardır, her birey bu türlerle donatılmış olarak doğar, fakat zamanla bunların bazılarını geliştirip bazılarını kaybedebilir. Eşit çalışma ile tüm zeka türlerini geliştirmek de mümkündür. Çoklu zeka kuramına göre başlıca zeka türleri şöyledir: sözel- dilsel, mantıksal- matematiksel, görsel- kuramsal, bedensel- kinestetik, müziksel- ritmik, sosyal, içsel, doğacı zeka.





  4. Zeyneb
    Bayan Üye
    Zeka konusunda kısa bir kompozisyon bu yazıda mevcuttur. Bizlere bahşedilmiş en önemli hediyelerden biri olan zeka bir insan ile başka bir canlı arasındaki en önemli ayrımı da oluşturmaktadır. Yaşam kalitemizin diğer canlılardan daha iyi olmasını zekamıza borçluyuz.

    İcat ve buluşlarımız zekamız sayesinde geliştirdiğimiz şeylerdir. Bunlar sayesinde hayat basitleşir ve daha iyi bir şekilde sürdürülebilir. Bir diğer kişi ile anlamlı ilişkiler kurabilmek ve birlikte yaşamamızı sağlayabilecek fikirler ancak zeka ile mümkündür. Zekamız olmasaydı yaşam bizler için katlanılmaz bir hal alırdı. Yaşamı sadece tamamlamak için değil aynı zamanda onu doyasıya yaşamak için zeka gereklidir ve eğer bu zeka bizde olmasaydı aynı birer hayvan veya bitki gibi amaçsız bir yaşam sürüp sadece vakit dolduracaktık.

    Huzur, güven, mutluluk gibi kavramlar zeka ile yakından ilişkilidir. Daha güzel bir dünya ise ancak bu üçü ile mümkündür. Yani daha güzel bir dünya ancak zeka ile mümkündür. İnsanlara bahşedilmiş en anlamlı ve hoş yetenek olan düşünebilme yeteneği, ancak insanın bunu doğru kullanması ve hayatına güzel bir şekilde yansıtması ile iyi bir kavram olur. Yoksa kötülük amacıyla da kullanılabilmektedir.

    Yani zekası olup kullanamayan veya zekası olup kötüye kullanan insanlar da mevcuttur ve böyle olmaktansa zekasız bir hayvan veya bitki olmak daha rasyoneldir.


+ Yorum Gönder


zeka ile ilgili kompozisyon,  zeka ve eğitim hakkında kompozisyon,  kılıç ve zeka ile ilgili kompozisyon,  zeka ile ilgili kompozisyonlar