+ Yorum Gönder
Eğitim Arşivi ve Kültür Sanat Forumunda 9.sınıf edebiyat kitabında 43.sayfadaki 16. beyitin anlamı Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    9.sınıf edebiyat kitabında 43.sayfadaki 16. beyitin anlamı








    9.sınıf edebiyat kitabında 43.sayfadaki 16. beyitin anlamını bulmak istiyorum







  2. MEGASXL
    Devamlı Üye





    Dikkat ! Kitabınızdaki sourları ve sayfaları mutlaka kontrol ediniz. Sayfa farklılıkları olabilir. Cevapların doğruluğunun garantisi yoktur. Kontrolsüz yaptığınız sürece sorumluluk size aittir.

    sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87 CEVAPLAR

    sayfa 80;1.sorusu;dıdaktık bıır sıırdır.
    7 lık hece olcusuyle yazılmısıtr.
    3.soru;1.konuda;
    kendı ıcınden ne hıssederse onu yaptıgını soyluyor.
    2.konuda
    evlerın bınaların olusaumunu bınaların ve evlerın yok olusmunu anlatıyor.
    3.konuda;
    velvelerın oldugu gun tukenmesını(bıtmesını)soyluyor.
    81.9.soru;;

    tezat sanatı:zıt kavramlarınnın bır arada kullanılması cennet =cehennem gıbı
    tesbıh sanatı;benzeyen benzetme sanatı edatlı sanat tek unsuru ıstıare

    sayfa 82;1.soru;;
    nazım bırımı beyıttır.
    kafıye kullanılmıstır.
    hece olcusu vardır.
    mubalaga sanatı kullanılmısıttr.
    3.soru::
    camı avlusundan bahsedıyor. bu camınınde eskı oldugunu soyluyor..

    sayfa 83;;1.soru;nazım seklı 2 lı dızelerden olusmustur.
    hece olcusu yoktur.
    kafıye duzenlı degıldır.
    duygusal lırık bır sıırdır.
    3.soru;;
    benzetme
    4.soru;;
    sevgılıye duyulan özlem onu hatırlamak.sevgıluye duyulan ozlem var.saırın sevdıgıne olan özlemm
    6.soru;;
    hasret konus vardır.ışık=somuttur.
    7.soru;;kısılestırme sanataı kullanıolmısıtç
    8.soru;;ask ve hasret bakımından lırık bır sıır.

    olcme degerlendırme;;1.soru;;
    D Y
    2.soru,;kısılestırme yanı teshıs sanatı nvardır.
    3.soru;;E
    4.soru;,D



    sayfa 84:
    ölçme ve değerlendirme:
    1-D,Y
    2-uygunluk(tenasüp)
    3-C
    4-D
    5-hüsn-ü tahlil sanatı ile açık istiare vardır.
    sayfa 86:
    2.ünite ölçme değerlendirme:
    1-Y,D
    2-didaktik
    3-modern şiir
    4-D
    5-telmih
    6-E
    7-D
    8-E
    9-E
    10-A
    sayfa 87:bulmaca:
    1-zihniyet
    2-yöntem
    3-türkü
    4-manzume
    5-didaktik
    6-koşma
    7-kafiye
    8-ahenk
    9-aruz
    10-beyit
    11-aliterasyon
    12-epik

    geçen seneki kitaptan yaptım kontrol edin



    olcme ve degerlendırme sayfa 96;;
    1.soru bosluk doldurma;sosyal hayatını yansıtmıstır.
    2.soru;d..y
    3.soru;c4.soru;osmanlı donemı=sen devamını getırırsın
    100.1.soru;olaylar ve olay orgusu
    6.soru;;
    kara memıs nasıl bır ınsandır=vatanını cok seven olmeyı goze alan ıyı bır ınsandır.
    duragan dınamık=dınamıktır.cenge cıkmak ıcın elınden gelenı yapıyor.
    hıkayenın hangı kısmı….=6.olayda.cunku oglunu gormustur.onunla bırlıkte cenge cıkmak ıstemektedır.
    kara memısın sızın sosyal ve toplumsal….=yok
    kara memısın dıger karakterler ….=yok
    kara memıs kendı kısılıgının farkında mı….=farkında .cunku vatanı için herseyı goze alıyor.sızce gercek hayatta….=olabılır.



    97.,98.,99. 103.,104.,105. sayfadaki metinler

    FORSA

    Hazırlık
    3.Olay zamanı ve kurgu zamanı

    Olay zamanı:Osmanlı Devleti’nin yükselişi

    Kurgu zamanı:Olayların kaç yıl içerisinde geçtiği (40 yıl)

    Tema:Vatan hasreti

    Forsa:Eski savaş gemilerine verilen ad.

    1.olayda beklentisi vardır.

    Mekan:gemi,çiftlik,bağ evi

    100 sayfa
    4.İnsanın yaşayabileceği normal olaylar
    5.Son bölüm

    Ömer Seyfettin
    -ilk Milli Edebiyatı başlatan kişidir.



    KIRK YALAN MASALI

    Teması:Büyüklerin vasiyetlerini dinleyip israftan kaçınmak.

    üzengi:Ata binmek için ayağımızı bastığımız yer
    cevahir:Mücevher,elmas,yakut gibi değerli taş
    yular:Atın dizginleri

    Temayla ilişkili cümleler

    -Şehzade de bakar ki soytarının biri,babasının vasiyetini bunu yedirir.içirir.sarayına yerleştirir.

    -Hazıra dağ dayanamayacağı için bu üç adam böyle har vurup harman savurarak kısa zamanda büyük şehzadenin bir sandık altınını tüketirler.
    -Tam pazara giderken sarı tüylü adam yanına gelip Şehzadem nereye gidiyorsun? diye sorar.

    -Şehzade de Nereye gideceğim ? Bir sandık altını yedik bitirdik,kaldık parasızElimize Birkaç altın geçirebilmek için atı satmaya gidiyorum diye cevap verir.
    Olay Örgüsü

    -padişahın oğullarına vasiyet etmesi
    -padişahın ölmesi
    -padişahın vasiyetinde söylediği kişilerin gelmesi
    -ellerindeki servetin bitmesi eşyaları satmaları
    -yalan söylemesini istemesi iki şehzadenin söyleyememesi son şehzdadenin söylemesi ve bütün her şeyi alması
    Miş’li geçmiş geniiş zaman kullanılmıştır.


    BAY KORBES

    Olay zamanı:Masallarda olya zamanı yoktur.

    Temayla ilgili cümleler

    -ocağın başına gelip ateş yakmak istemiş ama kedi hemen oracıktan kül olup yüzüne savurmuş.

    -Bay Korbes kızgınlıkla yatağın üzerine itmiş kendini

    -Oda acıdan ah vah etmeye,cığlıklar atmaya başlamış.

    -Öfkesinden kudurarak evden kaçıp gitmeye davranmış.

    -cansız yere serilip kalmış.Anlaşılan pek kötü yürekli biriymiş

    Bay Korbes:Kötü birisi

    Masalın kahrama sadece insanlar değildir.Her türden varlık masalın kahramanlarıdır.

    Teması:Kötüler hak ettiği cezayı bulur.

    İyilikle kötülüğün karşılaştırılması yapılıyor



    103 Cevaplar

    Biz geçen sene şöyle yapmışız.

    KIRK YALAN MASALI

    Teması:Büyüklerin vasiyetlerini dinleyip israftan kaçınmak.

    üzengi:Ata binmek için ayağımızı bastığımız yer
    cevahir:Mücevher,elmas,yakut gibi değerli taş
    yular:Atın dizginleri

    Temayla ilişkili cümleler

    -Şehzade de bakar ki soytarının biri,babasının vasiyetini bunu yedirir.içirir.sarayına yerleştirir.

    -Hazıra dağ dayanamayacağı için bu üç adam böyle har vurup harman savurarak kısa zamanda büyük şehzadenin bir sandık altınını tüketirler.
    -Tam pazara giderken sarı tüylü adam yanına gelip Şehzadem nereye gidiyorsun? diye sorar.

    -Şehzade de Nereye gideceğim ? Bir sandık altını yedik bitirdik,kaldık parasızElimize Birkaç altın geçirebilmek için atı satmaya gidiyorum diye cevap verir.
    Olay Örgüsü

    -padişahın oğullarına vasiyet etmesi
    -padişahın ölmesi
    -padişahın vasiyetinde söylediği kişilerin gelmesi
    -ellerindeki servetin bitmesi eşyaları satmaları
    -yalan söylemesini istemesi iki şehzadenin söyleyememesi son şehzdadenin söylemesi ve bütün her şeyi alması
    Miş’li geçmiş geniiş zaman kullanılmıştır.



    107-109 Cevaplar

    hazırlık:
    1:ilk resme baktığımızda dıştan bir görünüm war ikinci resimde sepetçiler kasrının içinden bi görünüm war üçüncüde ise arkadan bir görünüm war buu resimlerin farklı olmasının sebebide resmin değişik yerlerden çekilmişş olmasıdır.
    inceleme
    1:kafa kağıdı:kahraman anlatıcının bakış açısı
    suç:gözlemci figürünün bakış açısı
    eşek:kahraman anlatıcının bakış açısı
    2:değildir.
    4:betimlemeyi kullanarak dile yüklediği değerler.
    6:göndergesel.
    8:kullanmayızz.dil:edebi dil
    ölçme değerlendirme:
    1: y,d
    2:kahraman anlatıcının bakış açısıyla
    3:d
    4:d
    5:ilahi bakış açısı



    sayfa 109;
    anlama yorumlama;1.soru;;
    gonderıcılık işlevınde yazılmıstır.
    2.soru;;
    yazılan olayları dısarıdan izlemıs ızlenımlerı yazmıs ılahı bakıs acısı vardır.
    3.soru;;
    ıstanbuluhn ozellıklerınden bahsetmıs.cosku verıcı bır metındır.surukleyıcıdır…
    4.soru;;
    ılahı bakıs acısı vardır.
    5.soru;;
    evet.anlatıcı olayları kendı ınandırıcılıgı ıle anlatır.bu sorudan fazla emın degılım gecen senekı konularım ama eksık yazmısım …
    olcme degerlendırme;;1.soru;Y D
    2.soru;;
    ılahı bakıs acısıyla yazılmıstır.
    3.soru;;E
    4.soru;,C

    ölçme değerlendirme
    1,y d
    2,mustafa meraki efendi ve mehmet
    3,c
    4d
    6,kitaplarla içli dışlı olduğu

    kırk yalan masalı olay örgüsü
    *babasının ölümü ve vasiyeti
    *sarı tüylü mavi gözlü adamın saraya gelmesi
    *kösenin gelmesi
    *cücenin gelmesi
    *paraya israf etmeleri
    *sehzadenin pazara çıkması
    *şehzadenin cüceyi yenmesi
    100,sayfadaki tablo
    (sırasıyla yazıyorum)
    esir düşmüş insan vatan sever cesur
    dinamik
    bütün metin
    olumsuz yönde
    vardır
    vardır
    evet kendinden emin
    olabilir
    forsanın 10,sorusu
    osmanlının yükselme dönemi 70,yıllar arası



    113-115-116-117-118-119-120-121-122-123 CEVAPLAR

    117.sayfa cevapları
    1.y d
    2.çocuklarının olmaması
    3.d
    113.sayfa
    1.d y
    2.hikaye
    3.d



    115.sayfa
    1)anlamladırılmaz
    2)bitmemiş senfoni ve moby dick metinlerinden alınan cümlelerden yazının edebi metin olduğu anlaşılmaktadır.ama diğer verilen cümleler bilgi vermek amacıyla yazılmış bir düzyazıdır.edebi bir metin değildir

    117. sayfa 1. etkinlik:
    Ahmet Hamdi Tanpınar (23 Haziran 1901 İstanbul-24 Ocak 1962 İstanbul) Türk romancı ve şairdir.
    Lise öğrenimini Antalya Lisesi’nde tamamladıktan sonra 1923 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’ni bitirdi. Liselerde, yüksek okullarda çeşitli dersler okuttu. 1939 yılında İstanbul Üniversitesi’nde Yeni Türk Edebiyatı profesörlüğüne atandı. 1942-1946 yılları arasında Maraş Milletvekili olarak görev yaptı. Bir süre Milli Eğitim müfettişliği yaptıktan sonra 1949 yılında Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki görevine döndü.
    Gençlik yıllarında Yahya Kemal ve Ahmet Haşim’in talebesi ve dostu olmuş, Batı edebiyatından Paul Valery ile Marcel Proust’u kendisine üstad olarak seçmiştir. Bu yazarlar edebiyatta güzellik ve mükemmeliyete ön planda yer verirler. Onlara göre edebiyat, tıpkı resim ve musiki gibi “güzel sanat”tır. Onlardan farkı, boya ve ses yerine, insanı ve hayatı anlatmada bu iki vasıtadan çok daha zengin olan dili kullanmasıdır.
    Tanpınar şiiri hayatının en büyük ihtirası haline getirmiş, fakat asıl kabiliyetini şiir estetiğine göre yazdığı mensur eserlerde göstermiştir. İlk şiiri 1920’ de yayımlanmıştı. Geniş okuyucu kitlesi onu umumiyetle lise kitaplarına ve antolojilere giren “Bursa’da Zaman” şiiri ile tanır. Altmış kadar şiirinden ancak otuz yedisi ile, tek şiir kitabını ölümüne yakın çıkardı: Şiirler (1961; Bütün Şiirleri adıyla genişletilmiş olarak 1976). Şiirlerinde bir imaj ve müzik kaygısı taşıdığı, hikaye ve romanlarında da, başta zaman tema’sı olmak üzere, psikolojik anları, bilinçaltını aradığı, yansıttığı görülür. (Geniş bilgi Prof. Mehmet Kaplan’ ın Tanpınar’ ın Şiir Dünyası;1964 kitabında).
    Çeşitli baskıları olan eserleri Dergah Yayınları’ nda toplanmaktadır. Enis Batur, 1992 yılında Ahmet Hamdi Tanpınar’ dan “Seçmeler” adlı bir kitap hazırladı. Yazar ile ilgili yayınlanmış en son eser 2007 yılının sonunda çıkan “Günlüklerin Işığında Tanpınar’la Başbaşa”dır. Eser Tanpınar’ın 1953 yılında yazmaya başladığı ve 1962 yılında vefatına kadar tuttuğu notlardan oluşmaktadır.



    1 soru=hanedarlık yönetimi vardır.dini inanç vardır.
    2 soru=
    3 soru= olaganüstü özellikler vardır.gerçekçilige aykırıdır.
    4 soru=
    5 soru=
    6 soru=iyilik ve kötülüktür temel çatışması.
    teması ise=kötüler cezasız kalmaz
    7 soru=ilahi bakış açısı vardır.anlatıcı herşeyi bilir.
    8 soru=metnin anlamı ile ilişkilidir cümleler.yanlız yan anlam degerleri zayıftır. dil göndergesel işlevde kullanılmıştır.
    9 soru=
    10 soru=
    11 soru=olamaz çnkü masallar anonimdir.



    119.SAYFADAKİ SORULARIN CEVAPLARI:
    1.soru:edebiyatı Mümtaz’a ihsan sevdirmiştir.Batu edebiyatınıçılarını örnek almasını sağlamış divan edebiyatını iyi öğrenmesini sağlamıştır.
    2.soru:eski divanları okumuş,tari zevkini almış.fransız şairlerinden etkilenmiş.
    3.soru:Edebiyata olan ilgi,tarih,ıtrı(müzik),resim Mümtaz’ın ilgi duyduğu alanlardır.
    4.soru:Ahmet Hamdi Tanpınar’ın hayatıyla romanın kahramanı Mümtaz arasındaki benzerlikler:antalya,tarih,edebiyat
    5.soru:fransız edebiyatına ilgi duymuş,yahya kemal onun hocası ve dostu olmuş,yahya kemal’in yolundan gitmiş,sanata,edebiyata,tarihe ve müziğe ilgi duymuş,fransız şairlerinden etkilenmiş,batı edebiyatını örnek aldığı gibi divan edebiyatını iyi öğrenmiş,eserlerinde tarih sevgisi zaman,biliçaltı ve aşk konularını işlemiş,edebiyatı müzik ve resimle birleştirmiş…




+ Yorum Gönder