+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Makaleler Forumunda E Ticaret Ile Ilgili Makale Örneği Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    E Ticaret Ile Ilgili Makale Örneği








    e ticaret ile ilgili makale Örneği kısaca







  2. FERAY
    Devamlı Üye





    E Ticaret Hakkında Makale Örneği

    1- E-ticaret Ne Anlama Geliyor?
    E-ticaret'in tanımı konusunda farklı tanımlar ortaya konuyor. Ancak bu konuda en yaygın kabul görmüş tanım; OECD tarafından 1997’de yapıldı. Bu çerçevede e-ticaret aşağıdaki eylemleri kapsayan bir süreç olarak tanımlanıyor:


    •Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi,

    •Firmaların elektronik ortamda buluşması,

    •Ödeme sürecinin yerine getirilmesi,

    •Taahhüdün yerine getirilmesi,

    •Mal veya hizmetin müşteriye teslimi,

    •Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi.


    E-ticaret çağ açan yeni bir işletme modeli değil, farklı bir ürünü alarak yeni bir iş alanı açmanızı sağlayabilecek bir ortam. İşletmeler için fiziksel bulunma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Örneğin, kitap satışı yapan siteler, bayii açma zorunluluğu olmadan Türkiye’nin her tarafına satış yapma şansına sahipler.

    E-ticaret'i ‘büyük riskler ve taze fikirler’ olarak adlandıranlar da mevcut. Birkaç yıl önce ABD’de yaşanan ‘dot.com’ krizi buna bir örnek. Ancak şuna da dikkat etmemiz gerekiyor, ABD’de radyonun 60 milyon kişiye ulaşması 15 yıldan uzun sürdü oysa internet üç yıl içinde 90 milyon kişiye ulaştı.

    2- E-ticaret'te Taraflar Kimler?
    E-ticarette taraflar dört ayrı başlıkta toplanıyor:
    Firma-firma: Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendiriliyor. 2001 yılı verilerine göre; firma-firma kategorisindeki ticari işlemler, e-ticaret cirosunun yüzde 90’nını oluşturdu.

    Firma-müşteri: İnternet teknolojisindeki hızlı gelişmeler sonucunda ortaya çıkan sanal mağaza uygulamaları ile, firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, kitaptan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başladı.

    Firma-kamu: Firmalar ile kamu kuruluşları arasındaki ticari işlemleri kapsayan bu bölümde kamu ihalelerinin internette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda teklif vermeleri ilk örnekleri oluşturuyor. E-ticaret'in yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınıyor.

    Birey-kamu: E-devlet olarak da sıkça karşımıza çıkmaya başlayan bu uygulamada, pasaport başvuruları, SSK borçları, elektrik vb. fatura ödemeleri internet üzerinden yapılabiliyor. 2005 yılında tüm kamu hizmetlerinin elektronik ortamda yapılabileceği ve e-devlet'e geçişin tamamlanacağı duyuruldu. Sayısal imzanın kanunlaşması sonrasında, gerekli düzenlemeler hızla devam ediyor ve Türkiye bu anlamda olumlu gelişmeler gösteriyor.

    3- E-ticaret'e Geçmek Ne Kazandırır/Ne Kaybettirir?
    İnternet üzerinde iş yapmanın size getireceği en büyük avantaj malınızı satarken yer ve zaman kavramlarından arınmanızdır. Günün 24 saati ürünlerinizi dünyanın dört bir yanına satabilme kapasitenize ulaşıyor olacaksınız.

    Bugün Türkiye’deki internet kullanıcılarının sayısının üç milyon civarında olduğu tahmin ediliyor. 70 milyonluk bir nüfus için bu oldukça düşük bir rakam. Yakın zamanda iletişim alanında yaşanan gelişmeler sonrası (örneğin ADSL uygulamasının yaygınlaştırılması) Türkiye’deki internet kullanıcılarının çoğalması kaçınılmaz olacak. E-ticaret alanında dünyada görülen uygulamalar sonucu, ticaretin yavaş yavaş bu alana kayacağı görülüyor. Sonuç olarak e-ticaret gerçeği ile şirketler er geç yüzleşecekler.

    İşletmelerin e-ticaret'e yönelmelerini gerektiren başlıca nedenleri aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz.



    •İşletmenin ulaşabileceği piyasaların çeşitlenmesi/artması,

    •Müşterilere ulaşabilmek için ek bir kanalın açılması,

    •İşletmenin kendisi ve ürünleri hakkında bilgiyi doğrudan en hızlı şekilde mevcut veya potansiyel müşteriye ulaştırabilmesi,

    •Potansiyel müşterileri hedefleyebilmesi için gerekli olan bilgiyi elde edebilmesi,

    •Yeni hizmetler ve ürünler sağlayabileceği bir ortamın oluşması,

    •Diğer işletmelerin de hızla e-ticaret'e yönelmesi sonucu doğan zorunluluk,

    •Müşterilere 7/24 hizmet verme zorunluluğunun ve şansının doğması,

    •Müşteriyle birebir daha sağlam bir ilişkinin kurulması kolaylığı ve bunu çok düşük maliyetlerle gerçekleştirebilme şansı.

    •KOBİ’lere büyük firmalarla eşit şartlarda rekabet etme imkanı,

    •Reklam, nakliye, ürün tasarımı ve üretim maliyetlerinde azalma,

    •Pazar raporları ve stratejik planlama konularında ilerleme,

    •Etkin pazarlama,

    •Eşit şartlarda yeni pazarlara ulaşım,

    •Ürün ve hizmet tasarımına müşterinin dahil edilmesi.

    ALINTI




+ Yorum Gönder