+ Yorum Gönder
Eğitimle ilgili Bilgiler ve Misafir Soruları Arşiv Forumunda Mazda 3 hakkında genel bilgi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Mazda 3 hakkında genel bilgi








    mazda3 almayı düşünüyorum. fakat içeriye arkadan çok ses aldıgı,yakıtı fazla deniyor.parça pahalı oldugu söyleniyor.sıfır da o fiyatlara dahaçok tutulan iyi araçlar oldugu söyleniyor.







  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    Genel BilgiMazda3, beklentilerinizi aşan, dinamik, kompakt bir spor otomobil
    Kendi sınıfında devrim yaratan Mazda3, spor otomobil beklentinizi bütünüyle aşan yeni bir konsept Mazda3, kişilikli hatları ve sportif çizgileriyle, park halindeyken bile hareket duygusu hissettiriyor. Gövdeyi şekillendiren sert ve keskin hatlar Mazda3'e agresif ancak sofistike bir dış görünüm kazandırıyor. İlk görünüşte ve daha sonrasında etkisini kaybetmeyen heyecan verici enerjisiyle Mazda3, ona sahip olmanız için "kışkırtıyor".

    Mazda3'ü kusursuz yapan, detaylardaki kalite

    Mazda3 her detayı ile bütün duyuları harekete geçiren, görsel ve fonksiyonel donanımlara sahip. Kapılarının rahatça açılıp kapanması, enstrüman paneli ve kumandanın güven verici uyumu, doğal bir sürüş hissi, gece sürüşleri için rahatlatıcı enstrüman paneli ışıklandırması Mazda3, işçilik ve estetik kalitesi yüksek donanımıyla da sınıfının en "çekici" otomobili.

    Süspansiyon sisteminde yenilenmiş teknoloji
    Mazda3'de kullanılan süspansiyon sistemi sürüş dengesi ve rahatlığını en üst seviyede karşılamak amacıyla geliştirildi. 35 mm çapındaki amortisör pistonları, daha iyi performans gösteriyor. Üst amortisör bağlantılarında kullanılan darbe izole edici özellikli amortisör tasarımının etkinliği artırılarak, kullanım dengesi ve sürüş rahatlığı sağlanıyor. Mazda3 yüksek hızlarda bile dengesini koruyor. Tüm sürüş koşullarında direksiyon hareketlerinde hızla ve hassasiyetle tepki veriyor.

    Aktif gergili akıllı emniyet kemerleri

    Öndeki emniyet kemerleri, ön gergili ve yük sınırlayıcı özelliğe sahip. Kaza durumunda, ön gergili emniyet kemerinin boşluğunu alıyor. Daha sonra, yük sınırlayıcı sistem devreye giriyor ve emniyet kemerinin göğüs bölgesine uyguladığı aşırı basıncı önlemek için kemeri gevşetiyor. Arka koltuklarda çocuk koltuğunun çabuk ve tek harekette takılması için ISOFIX çocuk koltuğu sistemi bulunuyor.

    Dinamik, çevreye duyarlı MZR motor

    Mazda tarafından 2002 yılında geliştirilen MZR motor, 2003 yılında yenilenerek Mazda3'de kullanıldı. MZR motor, gaz pedalı hareketine uyumlu bir performans sergileyerek şehir trafiğinde, orta kuvvetteki gaz pedalı hareketlerinde dinamik kullanım sağlıyor. MZR motorda 4 silindir ve silindir başına 4 sübaplı DOHC düzeneği kullanıldı. Bütün bu üstün niteliklerinin yanında, yakıt tasarrufu olağanüstü dayanıklılık, en az bakım özellikleriyle de Mazda3 tam bir performans otomobili.




  3. IŞILAY
    Devamlı Üye

    Geliştirilmiş güvenlik teknolojisiyle maksimum keyif!

    Yolcu güvenliği için kabin deformasyonuna karşı yüksek dayanma gücüne sahip ve olası tüm çarpışmalarda darbe enerjisini etkin biçimde dağıtan geliştirilmiş MAIDAS Teknolojisiyle Mazda3; "daima güvenli sürüş keyfi" veriyor.

    MAIDAS Teknolojisi (Darbe Önleme Sistemi) : Ön cephe elemanlarının arkalarında bulunan destekleyici üçlü çatal yapılar, önden ve yandan gelen darbelerde koltuk ayak bölgesi deformasyonunu minimize ederek yaralanma riskini en aza indirgiyor. Kabin çevresinde yüksek düzeyde gerilmeye dayanıklı çelik ve özel kaynaklı profiller kullanıldı. Takviyeli tavan rayları, yan eşikler ve traverslerle birleştirildi. Arkadan darbe alınması durumunda yakıt deposunu korumak için, arka şasi enerjiyi olabildiğince soğuracak şekilde tasarlandı.

    Geliştirilmiş fren kontrolü

    Mazda3, daha güvenli bir sürüş için geliştirilmiş akıllı fren kontrolü donanımına sahip. DSC (Dinamik Denge Kontrol Sistemi) direksiyonun açısını ölçerek kaymayı önlüyor. Direksiyonu az ya da çok çevirdiğinizi hissederse fren kuvveti uyguluyor.
    ABS (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) tekerleklerin kilitlenmesini önleyip sıkı frenlerde sürücüye kontrol yeteneği sağlıyor.
    EBD (Elektronik Fren Basıncı Dağıtım Sistemi), daha iyi bir duruş için en uygun kavramayla, fren kuvvetini dinamik olarak tekerleklere dağıtıyor.
    MBA (Mekanik Fren Destek Sistemi), acil durumlarda fren pedalına uygulanan kuvveti artırarak çabuk ve güvenli duruş sağlıyor. Bunun yanında ileri fren teknolojisi unsurlarından,
    TCS (Patinaj Kontrol Sistemi) olası bir kayma durumunda devreye girerek güvenliği artırıyor.




+ Yorum Gönder


mazda 3 süspansiyon