+ Yorum Gönder
Tuning ve Modifiye ve Motorlu Araçlar Forumu Forumunda HONDA Civic 1.6 LS Genel Bilgiler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Gizli @ yara
    Özel Üye

    HONDA Civic 1.6 LS Genel Bilgiler








    HONDA Civic 1.6 LS Hakkında Bilgi


    HONDA Civic.jpg

    ‘50'li yıllarda motoyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimelet üretimiyle otomotiv sektörüne merhaba diyen Honda, ilk otomobillerini 60'ların sonunda üretti. Ancak iki kişilik spor modeller, Honda'nın otomobil pazarında önemli bir rol oynamasını sağlayamadı. Fakat, 1972'de üretimine başlanılan şehir içi otomobil Civic, her yeni nesilde gerek boyutları, gerekse satış rakamlarıyla büyüdü ve Honda'ya kompakt sınıfta başarıyı getirdi. Altıncı neslinden itibaren dört kapılı sedan versiyonu Türkiye'de de üretilen Civic'in yedinci nesli, 1.4 litre 90 HP ve 1.6 litre 110 HP'lik motorlarla satışa sunuldu. Yeni Civic'in hatchback versiyonuysa yaz aylarında İngiltere'den ithal edilecek

    Karoser, iç mekan

    Yaklaşık 29 yıldır satılan Civic'in yedinci nesli diğer versiyonlardan daha geniş ve yüksek. Boyu 4435 mm olan Civic Sedan, eskisine göre (4460 mm) 25mm daha kısa. Ancak diğer ölçülerdeki artış, yeni Civic'i daha büyük bir otomobil haline getiriyor. Aracın 1440 mm'lik yükseldiği, eski Civic’ten (1390 mm) 50 mm fazla. Yeni Civic'in 1715 mm'lik genişliğiyse eskisinden 20 mm fazla. Dış boyutlardaki farklılığa karşın otomobilin 2620 mm'lik aks mesafesinde değişiklik yok. Yeni Civic'in "akıllı bağlantılı" denilen sistemle yapılan gövde tasarımı, gelişmiş bir konstrüksiyon teknolojisinin ürünü. Honda'nın özel çapraz bağlantı elemanlarının boyutları ve kesitleriyle Civic'in burulma direnci, eskisine göre yüzde 47 artırılmış. Bu artış burulma direnci gibi darbelere karşı direnci de etkilemiş. Yeni karoser teknolojisi sayesinde Civic'in darbe direnci yüzde 2 oranında artırılmış. Yeni Civic Sedan’ın Amerika'da IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) ve HNTSA (National Highway Traffic Safety Administration) kuruluşları tarafından gerçekleştirilen çarpışma testlerinde oldukça başarılı sonuçlar alınmış. IIHS testi sonucunda en güvenli kompakt sedan olarak açıklanan Civic Sedan, NHTSA testinde önden çarpmada 5 yıldız, yandan çarpmada da 4 yıldız (en yüksek not 5 yıldız) almış. Yeni "kısa burun" tasarım anlayışıyla şekillendirilen Civic, güler yüzlü bir ifadeye sahip. Tekerlekleri köşelere yaklaştıran bu tasarımını Chrysler'ın "Cab Forward" tarzına benzetmek mümkün. Akıcı hatlara sahip dış görünümde üç kanatlı radyatör ızgarasının üzerindeki kromajın çıta, güçlü bir görünüm sağlıyor. Badem formlu farlar, sinyal lambalarını da kapsıyor. Civic'in yüksek bagaj kısmı özgün bir tasarıma sahip. Burada en çok dikkat çeken nokta, bagaj kapağına da taşan stop lambaları. Kaput gibi bagaj kapağında da kromajlı bir çıta bulunuyor. Karoserin genel tasarım özellikleriyle eski Civic'i anımsatan bir çizgisi olsa da yedinci jenerasyon Civic, yepyeni bir otomobil. Civic'in eskisinden 65 mm daha kısa olan burnu ve ön camın 50 mm öne kaydırılması sayesinde iç mekanda daha fazla kullanım alanı elde edilmiş. Önde ve arkada oldukça ferah olan iç mekana girildiğinde kokpitin malzemesinden taban halısına kadar birçok malzemenin kalitesinin artırıldığı hemen fark ediliyor. Temel olarak en az eskisi kadar sade tasarımlı olan kokpitte ilk dikkat çeken, orta konsolda sürgülü ve tuşlu havalandırma kumandalarının yerine dairesel kumandaların kullanılmış olması. Yalın tasarımlı orta konsolda sadece yedi adet düğme bulunuyor. Tasarımı eskisini andıran direksiyonda daha büyük bir Honda logosu kullanılmış. Civic'in ayna kumandaları ve sis farı düğmesi direksiyonun soluna konumlandırılmış. Sinyal ve silecek kollarının tasarımlarında küçük değişiklikler olsa da Honda'nın 10 yıla yakındır kullandığı kollardan çok farklı değil. Orta konsolun hemen altında vites konsolunun ön uzantısına yerleştirilmiş iki bardaklık var. Vites konsolunun arkasındaysa Accord'u anımsatan kullanışlı iki göz dikkat çekiyor. Civic'in elektrikli dört camına, kapı kolçağındaki düğmelerden kumanda ediliyor. İç mekandaki büyümeden torpido gözü de payını almış ve hacmi 5.5 litreden 6 litreye çıkartılmış. Civic'in yükseklikleri önde 25, arkada 20 mm artırılan koltuklarımı oturma alanı da eskisine göre 2 mm genişletilmiş. Yanal desteklerdi de 20 mm'lik artış var. Ölçülerde bu artış, iniş-binişleri kolaylaştırmış Civic'in arka kısmında diz mesafesi eskisine göre 48 mm artışla 91 mm'ye çıkartılmış. İç mekandaki en dikkat çekici özellik, hiç şüphesi; tamamen düz olan zemin. Önder çekişli araçlarda bile tıpkı arkada itişli araçlardaki gibi şaft tünelini andıran çıkıntılar bulunmasına karşıt Civic'te arkadaki üç yolcu da düz zemine basıyor. Civic'in 420 litrelik bagaj hacmi eskisinden 38 litre daha büyük. Ancak yine de birçok rakibinin (Renault Megane 510 litre, Ford Focus 490 litre, Opel Astra 460 litre) bagajından küçük. Hafif kapak, geniş yükleme ağzı ve alçak eşik sayesinde bagajın kullanımı kolay

    Motor, performans
    Önceki Civic'te kullanılan motor, yapılan geliştirme çalışmalarının ardından yeni modele taşınmış. Üstten tek eksantrikli, PGM-FI çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı ve değişken supap zamanlamalı (VTEC) motorun hacmi 1590 cc. VTEC'in ikinci neslinin kullanıldığı motor, 5600 d/d'de 110 HP güç, 4300 d/d'de 152 Nm tork üretiyor. Eski Civic'te gücü 6400 d/d'de 120 HP, maksimum torku da 4800 d/d'de 143 Nm olan motorun gücü 10 HP azalmasına karşın maksimum tork değeri 9 Nm artırılarak, tork eğrisi daha ideal hale getirilmiş. Honda mühendisleri tork artışını, motorun hava girişiyle emme manifoldu arasındaki kanalı yüzde 84 oranında kısaltıp, emme manifoldunu yeniden tasarlayarak sağlamış. Piston etekleri ve seramik bilyelerle sertleştirilen üst kapağın tasarımında S2000 ve Insight'taki tecrübelerden yararlanılmış. Ağırlığı, emme manifoldu, egzoz manifoldu, krank gibi elemanların hafifletilmesiyle 13 kg azaltılan motorun ateşlemesi, PHC sistemiyle tüketimi düşürecek şekilde düzenlenmiş. Bu sistemde her bujinin üzerinde yanma verimini artıran küçük ve yüksek performanslı birer ateşleme bobini bulunuyor. Yeni tip dört kanallı enjektörler, egzoz gazı devir daim supabı (EGR) ve geri dönüşsüz yakıt deposu, Civic'te tüketimi düşürmek için geliştirilmiş yenilikler. Bu çalışmaların verimiyse özellikle tüketimde kendini gösterdi. Fabrika verisi 9.2 saniye olan 0-100 km/s hızlanmasını test koşullarında 9.9 saniyede tamamlayan Civic, 400 metrelik mesafeyi de 17.2 saniyede aştı. Her iki değer de eskisinden daha başarılı. Yeni Civic'i performansı ara hızlanma ölçümlerinde kendini daha iyi gösterdi. 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 10.4 saniyede tamamlayan test otomobilimiz, beşinci viteste de 12.6 saniyelik değer kaydetti. Bu rakamlar eskisinin 11.7/19.3 sn'lik değerlerinden oldukça başarılı 90-120 km/s ara hızlanmasını dördüncü viteste 8.0 sn, beşinci viteste de 10.8 saniyede tamamlayan Civic, yine 11.6 ve 15.2 saniyelik eski değerlerin çok ilerisindeydi. Alt devirlerden itibaren canlı karakter sergileyen motor, devirlenmeye oldukça istekli. Verilerden anlaşılacağı gibi Civic, özellikle uzun yol kullanımında eskisinden daha keyifli hale gelmiş. Otomobilin maksimum hızıysa 3 km/s'lik artışla 195 km/s'ye ulaşmış. Ama Civic asıl sürprizini yakıt tüketiminde yaptı. Civic Sedan 1.6, test süresince, 100 km mesafede sadece 6.4 litre yakıt tüketti. Eskisinin 10.8 litrelik tüketimi göz önüne alındığında bu gerçekten çok önemli bir gelişme. 50 litrelik yakıt deposuyla Civic, 781 km'lik menzile ulaşabiliyor

    Kullanım, konfor
    Kullanımda ilk fark edilen Civic'in süspansiyon konforundaki iyileşme. Darbeleri oldukça iyi emen süspansiyon sisteminin en büyük yardımcısı 185/70 R 14 ölçüsündeki lastikler. Yüksek yanaklı lastikler hafif darbeleri süspansiyona yansıtmadan emiyor; ancak yol tutuşta bazı sorunları da beraberinde getiriyor. Önde, lastiğin gövdeye göre yaptığı açıya hassas olan MacPherson tipi süspansiyon sistemi kullanılan Civic, hızlı dönülen geniş virajlarda çizgisini koruyabiliyor. Ancak limitler zorlandığında aracın çapraz salınıma girmesi keyif kaçırabilir. Ayrıca, Türkiye yollarına uygun olması için yerden yüksekliği 1.5 cm kadar artırılan araç virajlarda yana biraz fazla yatıyor. Slalom testinde zor kontrol edilmesi de süspansiyon geometrisinde yapılan bu değişikliklerin de olumsuz etkisi bulunuyor. Başarılı direksiyon sistemi, hassaslığını ve özellikle yüksek hızlardaki tepkilerinin çabukluğunu, daha önce Honda NSX, S2000 ve Insight'ta kullanılan elektrikli hidrolik direksiyon sistemi EPS'ye borçlu. Ancak oldukça ince tasarlanmış direksiyon simidi hoş değil. Civic'in iç mekanında kullanımı sorunlu tek unsur, düğmeleri çok küçük kalan, karmaşık yapılı radyo-teyp. Bunun dışında fonksiyonellik ve ergonomi konusunda sorun yok. Yalıtımın iyileştirilmesi, Civic'in iç mekanındaki lastik sesini oldukça azaltmış Motor gürültüsü zaten çok yüksek olmayan otomobilin sessizliği fark edilmeyecek gibi değil. Özellikle rölantideyken motorun çalıştığı pek anlaşılmıyor Yaptığımız gürültü düzeyi ölçümlerinde Civic'in dördüncü viteste 100 km/s hızdaki 63 dB(A), beşinci viteste 130 km/s hızdaki 67 dB(A)'hk gürültü düzeyi eskisinden (68 dB(A)/70 dB(A)) oldukça iyi. ABS ve elektronik fren gücü dağıtıcısı (EBD)'ye ek olarak fren destek sistemi standart donanımda sunulan Civic, eskisinden daha kısa mesafede dengeli ve güvenli olarak duruyor. 100 km/s hızda yaptığımız panik frenlerde yeni Civic, eskisinden 5 metre daha kısa mesafede, 40 metrede durdu. Bu da hayli önemli bir gelişme







  2. Acil

    HONDA Civic 1.6 LS Genel Bilgiler isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder


honda civic ölçüleri,  honda civic ebatları,  honda civic silecek ölçüleri