+ Yorum Gönder
Her Telden Eğitim Konuları ve Ödev ve Tezler Forumunda Diyette Ani Açlık Hissi Nasıl Yenilir? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Diyette Ani Açlık Hissi Nasıl Yenilir?








    Diyette ani açlık hissi nasıl yenilir?







  2. Dr Zeynep
    Bayan Üye





    Diyette Ani Açlık Hissi nasil gecer

    Diyet sonrasında kilo almamak için mutlaka kaçınılması gereken bir besin yoktur, ama fast - food, kızartmalar gibi yüksek yağ içeren ya da yüksek şeker içeren besinlerden bir süre daha uzak durmak gerekir.

    Kişi istediği kiloya ulaştıktan sonra, beslenme programının içerisinde baklava, pilav vb. besinler olabilir. Ama bunların kişiye özel tüketim miktarlarının doğru belirlenmesi gerekir.

    Kişiler kilo verme dönemini bir şekilde atlatsalar da, kilo korumaya geldiklerinde metabolik hızlarına göre hangi besin grubundan ne kadar tüketmeleri gerektiğini bilmedikleri için, uzman yardımı yoksa bu süreç kilo alma ile sonuçlanır.

    Dikkat edilmesi gereken faktörlerden bir tanesi sıvı tüketimidir. Çünkü kişi diyet yaparken çok yüksek miktarda sıvı tüketir, kilo korumaya geçtiğinde bunu birden azaltırsa, açlık hissi ve iştahı artar.

    Tüketilmemesi gereken yasak bir besin yoktur, ama hangi besinin ne sıklıkla tüketildiği kilo korumanın temel anahtarıdır.





  3. Zeyneb
    Bayan Üye
    Diyette Ani Açlık Hissi

    Diyette oluşan ani açlık hissinin sebebi yanlış diyet uygulamaktır. Normalde sağlıklı bir diyet programı kişiyi çok ciddi bir şekilde acıktırmaz. Çünkü günde 3 saatten uzun aç kalacak şekilde bir diyet programı düzenlenmez.

    İnsan fizyolojisinde kan şekeri 3 saatte bir düştüğü için, 3 saatlik aralarda mutlaka ara öğün tüketilmesi gerekir. Eğer ki kişi sadece 3 ana öğünden oluşan bir diyet yapıyorsa, ya da uyguladığı diyet programı kendi vücuduna ve metabolik hızına göre çok düşük kaloride ise o zaman ani açlık krizleri oluşur.

    Bu durumda en mantıklısı kalorisiz şeylerle bunu atlatmaya çalışmak, örneğin su içmektir. Çünkü insanlar genelde susuzluğuyla açlığını karıştırır. Beyinde aynı mekanizmada susuzluk ve açlık oluşur, bazen susadığımız zaman acıktığımızı düşünürüz. Bunu yenmek için ani açlık krizi oluştuğunda su tüketilmelidir.

    Şekersiz bitki çayları, şekersiz içecekler, ayran, süt gibi düşük kalorili içecekler tercih edilebilir. Açlık hala bastırılamıyor ise sınırsız çiğ sebze tüketilebilir. Bunlarla da bastırılamıyor ise kepekli ekmeğin üzerine bir parça peynir ya da kepekli bir bisküvinin yanına biraz ayran tüketerek, en azından daha düşük kaloriyle açlık hissini bastırmaya çalışmalıyız





+ Yorum Gönder