+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Sağlık Bilgileri - Haber Forumunda Hastalıkların nedenleri Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Mineli
    Devamlı Üye

    Hastalıkların nedenleri








    Hastalıkların Nedenleri


    Günümüzde insanlar eski birçok hastalığı unuttu. Bilimsel tıp son derece geliştiği için birçok hastalık, önceden tespit edilebiliyor, neredeyse genetik düzeydeyken tanımlanabiliyor. Veba , çiçek gibi hastalıklar tarihe gömüldü, tifo, kolera, tifüs gibi diğer önemli olanları da gömülmek üzere . Ve günümüz insanı artık daha başka sağlık sorunlarıyla karşı karşıya. Her geçen gün bunlara yenileri ekleniyor ve bir çoğunun çaresi bulunamıyor. Kanser çeşitleri, kalp damar hastalıkları, şeker, hiper tansiyon, beyin – damar hastalıkları ve bunlar gibi daha niceleri. Tıp bu derece gelişmişken neden bu hastalıklar. Şöyle bir düşünelim ve bu nedenleri sıralayalım. 1) Beslenme alışkanlıklarımızda meydana gelen değişiklikler kalori tüketimimizi çok fazla artırdı. Gelişmiş ve gelişmekte olan toplumlarda bile yanlış, yetersiz ve dengesiz beslenme büyük sorunlardan birisi. Çocukluk dönemi şişmanlığı nerdeyse patlama noktasında. Fazla kilolu ve şişman insanların sayısı hızla artıyor. Aşırı kiloların yol açtığı psikolojik tahribatlar, eklem, kalp, damar sorunları da hızla artıyor. Bütün bunları görmemize karşın daha kötü besleniyoruz. Sadece fazla kilo sorununun değil, kalp damar hastalıklarının, beyin- damar hastalıklarının patlamasının ardında da bu yanlış ve bilinçsiz beslenme var. Neyi ne zaman, ne kadar ve neyle yiyeceğimizi bilmiyoruz. Yediğimiz şeylerin çoğunun besin değerinden haberimiz yok. Kalp krizi de, felçler de artık daha erken yaşlarda ortaya çıkıyor. Şöyle bir bakarsak çevremize hipertansiyonlu, koroner kalp hastalıklı, kolesterol yüksekliği sorunlu ya da fazla kilolu kaç dostumuz var. 2) Hareket etmiyoruz. Yürümüyoruz, merdiven kullanmıyoruz, ev işlerini tamamen otomatik elektrikli ev aletlerine emanet ettik. Egzersiz eğitimimiz, bilincimiz hiç yok. Bir kalori yakma makinesi olan bedenimizi olabilecek en düşük düzeyde çalıştırıp kalorileri yakmak yerine onları biriktirmeye çalışıyoruz. Bu fazla kaloriler de bacaklara, göbeklere yapışıp kalıyor, damarlarımızı daraltıyor, eklemlerimizi eritiyor. Kısacası bizi yaşlandırıyor. 3)Uykumuz yeterli ve kaliteli mi? Sabahları uykumuzu almış ve dinlenmiş olarak uyanabiliyor muyuz? Kaliteli ve yeterli uyku sağlıklı yaşam sürmenin temel şartlarından biridir. Dingin, kavgadan gürültüden uzak, kendisiyle ,çevresiyle dünya ile barışık stres düzeyi minimumlarda kalmış bir ruhsal aktivite düzeyine olan ihtiyacımızı hiç dikkate aldık mı? Stresten kaçmayı, stres kaynaklarını tanıyıp, beden ve ruh dengemizi bozmadan stresle baş etmeyi becerebiliyor muyuz? 4)TEVEKKÜLE İNANIR MIYIZ? İnanç dünyasına hiç yolculuk yaptık mı?Tasavvufla, manevi alemle ne kadar tanışığız? Mevlana ya, Yunus a , Hacı bektaş veli ye ait bir şey biliyor muyuz? Eğer bu sorduğumuz sorulara cevabınız hayırsa ya da güçlü ve güvenli bir evet değilse, sizin bir doktordan daha fazla , sağlık ve sağlamlık bilincini öğrenmeye ihtiyacınız var demektir. Biz de bu konu da sizlere yardımcı olmak, kafanızda soru işaretleri oluşturmak, bilimsel ve doğru bilgiler vererek bilinçlendirmek, sağlıklı yaşayıp , sağlıklı yaşlanmak ve böyle nesiller yetiştirmek isteyenlere ulaştırmak için her gün bu konuyla alakalı, konular işlemeye, sizlere sunmaya gayret etmekteyiz. Sağlıklı hayata ilk adım bu konuyu düşünmekle, hayatımızdaki yanlışları gözden geçirmekle ve sağlıklı yaşamayı ve sağlıklı yaşlanmayı hakikaten istemekle başlar. Eğer hastalanmamayı ya da daha az hastalanmayı istiyorsak sağlıklı yaşamı bir yaşam biçimi olarak benimsememiz gerekir. Eğer iştahı sindirimi normal, uyku sorunu olmayan, yeterli ve dengeli beslenen, düzenli egzersiz ve dinlenme alışkanlığı olan, sağlıklı bir çevrede yaşayan biriyseniz ve mutlu stres düzeyi düşük bir yaşam sürdürüyorsanız, ideal kilonuzu koruyor, çevrenizle olumlu ve yapıcı ilişkiler geliştirebiliyorsanız sağlıklı yaşam programını uyguluyorsunuz demektir. Temiz bir ortamda yaşıyorsanız, temiz su ve güvenli besin tüketiyorsanız, kişisel temizliğinize gereken özeni gösteriyorsanız, yani dişlerinizi fırçalıyor, düzenli yıkanıyor ve düzenli tuvalete gidiyorsanız daha da şanslısınız. Tam ve eksiksiz bir sağlıklı yaşam biçimi programı 4 temel esastan oluşmaktadır. -Doğru beslenme -Düzenli egzersiz -Düzenli, yeterli ve kaliteli uyku -Dengeli, stres düzeyi düşük ruhsal yaşam. Yaşadığımız çevre, içtiğimiz su ve kullandığımız besinler ne kadar temiz ise, hücrelerimiz, doku ve organlarımız o kadar temiz olacaktır. Zararlı kimyasallarla, endüstriyel atıklarla, antibiyotiklerle, hormonlarla, boya ve koku verici maddelerle ya da radyasyonla kirlenmiş suyu ve besinleri kullanarak, egzoz gazları, fabrika bacaları, sigara dumanı, kalorifer atıklarıyla dolu bir havayı soluyarak hücrelerimizi ne kadar temiz ve sağlıklı tutabiliriz? Eğer gereğinden fazla kalori tüketip, bol bol hayvansal protein ve yağ kullanırsak bunlardan bedenimizin üreteceği atıklarla vücudumuzu hücrelerimiz için yaşanması mümkün olmayan bir cehennem haline getirebiliriz. Sağlıklı yaşamak istiyorsak sağlıklı bir çevrede yaşam sürmeli, temiz ve güvenli su içmeli, sağlıklı beslenmeyi, hangi besinleri ne zaman, ne miktarda ve ne sıklıkla tüketeceğimizi bilmeliyiz. -Düzenli ve ılımlı egzersiz ile ihtiyacınız kadar dinlenmeyi birlikte içeren bir yaşam biçimi, sağlıklı bir yaşam sürmenin diğer şartıdır. Egzersizin olumlu etkileri kilo kontrolünü kolaylaştırmak, hoş bir görünüm ve formda kalmakla sınırlı değildir. Sağlıklı bir yaşam için egzersizi sevmek yaşam biçimi haline getirmek gerekir. Egzersiz kan basıncını ayarlar, kolestrol kontrolünü kolaylaştırır. Şeker hastalığından, hiper tansiyondan. Kanserden koruyabilir. Ayrıca güçlü kas ve kemik yapınızı sürdürmenize yardımcı olur. Bütün bunlara ek olarak egzersiz, ruhsal dinlenme ve kendini iyi hissetme aracıdır.Hangi egzersizden hoşlanıyorsanız onu yapmalısınız. -Sağlıklı bir yaşam planlarken yeterli ve kaliteli bir uyku unutulmamalıdır. Mutlaka yeterince uyumalıdır. Uykusuzluk ve uykunun kaçması uyku esnasında nefessiz kalmak halleri, gereğinden çok uyku gibi sorunlar kaliteli bir yaşam biçiminin başlıca düşmanlarıdır.








  2. Zarafet
    Üye





    Hastalıklardan korunmanın en önemli yollu hijyendir alkol bazlı dezenfekte el sabunları kullanabiliriz. Diğer önemli yolu sağlılı beslenme örneğin meyve sebzeyi bol tüketmeliyiz. Alkol, sigara ve zararlı alışkanlıklardan uzak durmalıyız.




+ Yorum Gönder


hastalıkların nedenleri,  hastalık nedenleri,  hastaliklarin nedenleri