+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Sağlık Bilgileri - Haber Forumunda Difteri hastalığı nedir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Difteri hastalığı nedir








    difteri hastalığı nedir kısaca







  2. FERAY
    Devamlı Üye





    Difteri hastalığı beslenme önerileri

    Su
    Her şeyin başında en temel ihtiyacımız olan su, bazılarımızın atladığı, bazılarımızın ise yerini başka sıvılar tüketerek doldurmaya çalıştığı ancak aslında yeri doldurulamayacak bir şifa kaynağıdır.
    Yaşamsal fonksiyonlara etkisinin dışında su, yorgunluğu alır ve kasları rahatlatır. Vücut ısısını normal seviyede tutar, böbrek taşını önler ve cildi güzelleştirir. Günde en azından 5 bardaktan fazla su içmek gerekir.

    Çay
    Bedenin tüm uzuvlarında kan dolaşımını kolaylaştırır ve uyanık kalmayı sağlar.
    Yorgunluk ve depresyonla savaşan çay, aynı zamanda cildi de temizler. Gözleri parlaklaştırıp, vücudun direncini arttırır. Metabolizmayı yeniler. Alkol, nikotin ve yağın vücudumuzdan atılmasını çabuklaştırır. Papatya, nane ve adaçayları mide, göğüs ve boğaz ağrıları ile öksürüğe iyi gelirken, yeşil çayda bol miktarda C vitamini vardır. Ayrıca, A, B ve B1 - 2 - 3 vitaminlerini de içerir.

    Zeytinyağı
    Kalp sağlığı açısından en önemli besinlerden biri olan zeytinyağı, kandaki “kötü kolesterol” miktarını kontrol ederek damar tıkanıklığını önlemeye yardımcı olur.
    Aynı zamanda tansiyonun kontrol altında tutulmasında da önemli bir rol üstlenir. Yağların içinde en kolay hazmedilenidir ve midede kısa bir süre kaldıktan sonra bağırsaklarda sindirilir. Buna ek olarak zeytinyağı, sindirim için vazgeçilmez olan salgıları da olumlu yönde etkiler. Zeytinyağı ayrıca, kan şekerinin kontrol edilmesine de katkıda bulunur.

    Çikolata
    Çikolata vücudumuzdaki dopamin (herhangi bir şeyi yapabilmemiz için bize motivasyon sağlayan madde) salımını arttırır; atardamarların sağlıklı ve genç kalmasını destekleyen flavonoid maddesini dengeler
    . Bu arada bir çikolatayı, gerçek anlamda bir çikolata olarak adlandırabilmek için içeriğinde en az %70 oranında kakao bulunmalıdır.

    Balık
    Omega 3 yağ asitleri, atardamarların temizlenmesinde muazzam bir öneme sahiptir.
    Günlük olarak alınan Omega 3, konsantrasyon düzeyini geliştirir, öğrenmeyi kolaylaştırır ve genel anlamda beynin sağlıklı bir gelişim sergilemesinde tartışmasız olarak pek çok fayda sağlar. Ayrıca, Omega 3 yağ asitleri, menopoz sonrası göğüs kanserine karşı korunmaya da yardımcı olmaktadır.

    Kabuklu Yemişler
    Fındık, fıstık, ceviz gibi kabuklu yemişler doymamış yağ içerirler
    . Bu yağlar, atardamarları temizlerken, aynı zamanda da ruh haline etki eden serotonin salgılamalarına da olumlu etkide bulunur. Günlük kullanımda yaklaşık 30 gram yeterli bir ölçüdür. 30 gramlık bir ölçek ise aşağı yukarı 12 ceviz ve 24 adet bademe eşdeğerdir.

    Süt
    Tüm memelilerin ilk ve yegane besini olan sütün yararları saymakla bitmez.
    İçeriğindeki kalsiyum ile kemik erimesini önlerken, mikrobik enfeksiyonlara karşı da etkilidir. Sindirim sistemini düzene sokarken bir yandan da beyin için enerji kaynağı olur. Diş çürüklerinin önüne geçmek ve ülseri önlemek de sütün diğer marifetlerindendir.

    Sarımsak
    Yendikten sonra rahatsız edici bir koku oluştursa da unutmamalıyız ki, gücünden yararlanabilmek için büyük miktarlarda tüketmek gerekmez
    . Beklenen etki, gün boyunca 3-4 diş sarımsak yenerek sağlanabilir. Önemli olan, aşırıya kaçmamak şartıyla kullanımdaki sürekliliktir. Kronik bronşit, sindirim problemleri, romatizma, kas ve organ ağrıları ve yüksek tansiyon gibi rahatsızlıklarda önceliklidir.





+ Yorum Gönder