+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Sağlık - Genel Konular Forumunda Depresyon hastası ne yemeli Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Depresyon hastası ne yemeli








    depresyon hastası ne yemeli kısaca







  2. FERAY
    Devamlı Üye






    Mutluluk veren yiyecekler

    İsveç Pazısı
    Pazı, magnezyumca çok zengin bir sebzedir ve magnezyum, vücudumuzda gerçekleşen kimyasal reaksiyonlar için gerekli olan enerji ihtiyacını karşılar.
    İştah açıcıdır. Vücuda kuvvet verir. Hazmı kolaylaştırır. İdrar söktürür, kabızlığı giderir ve idrar yollarında yanma şikâyetlerini azaltır.

    Mor Patates
    Mor patates her manavda veya markette bulabileceğiniz bir sebze değildir fakat antosiyanin adı verilen güçlü antioksidanlar barındırır.
    Antosiyaninler, nörolojik koruma sağlar ve kısa süreli hafızayı güçlendirir. Vücuda enerji verir, halsizliği ve yorgunluğu giderir. Kandaki şeker oranını düşüren patates şeker hastaları için faydalıdır. Damar sertliğini giderir. Sindirimi kolaylaştırır ve kabızlığı önler. Kanı temizler. Kansere karşı koruyucudur.

    Midye
    İçinde B12 vitamini, selenyum, iyot, protein ve çinko bulunan midye aynı zamanda yağ oranı düşük kalorisiz bir yiyecektir.
    Özellikle tiroid faaliyetlerini düzenleme de oldukça faydalıdır. Kolay sindirilebilir oluşları da su ürünlerinin genç- yaşlı her yaş grubu tarafından rahatlıkla tüketilebilmesini sağlamaktadır.

    Siyah Çikolata
    Siyah çikolata beyine giden kan akışını güçlendirir, enerji verir, konsantrasyon kaybını önler ve mutluluk verir.
    Çikolata büyük miktarda bakır da içerir. Bakır, vücudun demiri absorbe etmesine yardımcı olur. Bu da cilde, damarlara ve dokulara faydalı olur. Kanda pıhtılaşmayı önler. Diğer tatlılara oranla kan şekerini hızlı yükseltmez.

    Yoğurt
    Sütten daha fazla kalsiyum içeren yoğurt, nöronların çalışmasına yardımcı olur ve aynı zamanda vücudun fit kalmasını sağlar.
    yoğurdun içindeki‘‘Coenzym J’’, vücuttaki yağların çok daha çabuk yakıyor ve sindirimi hızlandırıyor. Yoğurt, bünyesindeki besin değeri yüksek proteinler, yağlar, vitaminlerle insan vücudunda kemik ve diş gelişimi için gerekli kalsiyum gibi elementler sayesinde beslenmede önemli katkısı olan bir gıda maddesidir

    Kuşkonmaz
    Kuşkonmaz folik asit ve triptofan miktarı yüksek bir sebzedir.
    Folikasitin depresyonu önlediği kanıtlanmıştır ve antidepresanlarda kullanılmaktadır. Triptofan ise serotonin salınımını güçlendirir ve mutluluk verir. İyi bir idrar söktürücü olan kuşkonmaz, idrar yollarını temizler ve vücutta oluşan ödem şişliklerini gidermeye yardımcı olur. Hazmı kolaylaştırır. Sinirleri kuvvetlendirir ve zihin yorgunluğunu giderir.

    Bal
    Normal şekerden kat ve kat daha iyi bir şeker kaynağı olan bal, içerdiği kimyasallarla depresyonu önler. Ayrıca şeker gibi vücutta yağ yapmaz ve damarlara etki etmez.
    Çok iyi bir enerji kaynağıdır. Besleyici değeri çok yüksek olan Bal, kansızlar için kan deposudur. Vücuda ve gözlere kuvvet verir. Boğaz ağrılarına ve iltihaplara şifadır. İdrar söktürücüdür. Mide ve bağırsaklardaki yaralara ve karın ağrısına iyi gelir. Sinirleri yatıştırır ve rahatlatır. Kalp çarpıntısı ve yüksek tansiyona karşı faydalıdır.

    Çeri Domatesi
    Bütün domateslerde olduğu gibi çeride de bulunan likopen adlı antioksidan nörolojik koruma sağla
    r. Zeytinyağı ile tüketilmesi tavsiye edilir çünkü yağ likopen emilimini arttırmaktadır. Özellikle lif açısından zengin kabuklarıyla yenildiğinde sindirimi kolaylaştırır. Mide ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı olur ve kabızlığı giderir. İyi bir idrar söktürücüdür ve vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasına yardımcı olur. Böbrek taşlarının düşürülmesine yardımcı olur.

    Hindistan Cevizi
    İçerisinde bulunan trigliseritler sayesinde hem mutluluk verir, hem de kan akışını düzenler.
    Fakat aynı şey hindistan cevizinin sütü için geçerli değildir. Şekerle birlikte yenirse hem vücuda fazla ağırlık vermez hem de cinsel gücü arttırır. Hindistan Cevizi çok besleyici, güçlendirici ve şişmanlatıcı bir besindir.






+ Yorum Gönder