+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Sağlık - Genel Konular Forumunda Kalp hastası ne yemeli Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Kalp hastası ne yemeli








    kalp hastası ne yemeli kısaca







  2. FERAY
    Devamlı Üye





    Kalp Hastaları Ne Yemeli


    Kalp hastalarının özellikle sıcak havalarda son derece dikkatli olması, beslenme düzenine de dikkat etmesi gerekiyor.


    Sarımsak, balık, ceviz, fındık gibi yiyecekler her zaman sofranızda olmalı Yeşil çay ve bitki çayları ise içecekler listenizin başında bulunmalı

    Kalp hastalarının özellikle sıcak havalarda son derece dikkatli olması, beslenme düzenine de dikkat etmesi gerekiyor.

    Memorial Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümünden Diyetisyen Seçil Kenar, ölüm nedenleri arasında birinci sırada yer alan kalp hastalığından korunmak için beslenmenin önemine dikkat çekiyor.

    HERGÜN BİR DİŞ SARIMSAK

    - Sarımsak içinde bulunan besin öğelerinden dolayı damar içinde pıhtılaşmayı engelleyerek koroner kalp hastalıklarının oluşma riskini azaltır. Her gün 1 diş sarımsak yenilebilir.

    - Balık ve balık yağı, kanama zamanını uzatır, damar içi tıkanıklarının azalmasında etkindir. İçeriğindeki omega-3 yağ asitleri yüksek antioksidan özelliğindedir. Haftada 2-3 kez balık tüketimi öneriliyor. Somon, uskumru, ton, sardalya, omega-3 yağ asitleri bakımından zengin balıklardır.

    - Ceviz, fındık; yüksek antioksidan özelliği olan omega-3 ve E vitamininin yanı sıra magnezyum ve posa da içerir. Haftada 2-3 kez 6-7 fındık, 2-3 ceviz tüketilmelidir.

    BULGURU ÇOK TÜKETİN

    - Yulaf, çavdar, tam buğday ununun, B ve E vitamini içeriklerinden dolayı kalp hastalıklarını önleyici özellikleri vardır. Yulaf gevreği, kepekli ekmek, kepekli makarna ve pirinç, bulgur tüketimini artırabilirsiniz.

    - Yeşil çayda bulunan polifenoller antioksidan özelliği nedeniyle kalp hastalıklarının engellenmesinde etkili oluyor.. Siyah çay ve kahve tüketimi yerine yeşil çay, adaçayı, papatya, rezene gibi bitki çaylarının tüketimini tavsiye ediyoruz.

    - Soya, yüksek protein içeriğinin yanı sıra içerdiği B1, demir, çinko, fosfor, magnezyum sayesinde kalp hastalıklarının engellenmesinde etkili oluyor. Yapılan çalışmalarda düzenli olarak günde 25g soya tüketiminin kalp hastalıklarının oluşum riskini azalttığı saptanmıştır.





+ Yorum Gönder