+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Sağlık - Genel Konular Forumunda şeker hastası ne yemeli ne yememeli Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    şeker hastası ne yemeli ne yememeli








    şeker hastası ne yemeli ne yememeli kısaca







  2. Muhammed
    Özel Üye





    Şeker Hastaları Nasıl Beslenmeli ?


    Şeker Hastası Neler Yemeli

    Proteinden zengin;

    - Et, tavuk, balık
    - Peynir
    - Yumurta
    - Süt ve süt ürünleri

    Karbonhidrat ve B vitamininden zengin;
    - Tam tahıllı ekmek
    - Kurubaklagiller
    - Tahıllar

    Posadan zengin;
    - Bulgur
    - Meyve ve sebze
    -Posalı yiyeceklerle tüketmek üzere bol su

    1) Tıbbi Beslenme Tedavisinde olduğunuzun bilincinde olun ve asla öğün atlamayın. Düzenli saatlerde yemek yemek, kan glikoz seviyesini olumlu etkiler.

    2) Ideal kilonuza ulaşın: Kilolu olma nedeniyle, kan şekeri, tansiyon ve kolesterol seviyeleri çok daha zor kontrol altına alınır. Kilodaki %5-10'luk değişmelerden olumlu etki başlar.

    3) Posalı ve tam tahıllı besinler tüketin: Tam tahıllı ekmekler, gevrekler, kepekli makarnalar, yulaf, kurubaklagiller gibi besinler tercih edilmelidir.

    4) Daha fazla sebze, meyve ve kurubaklagillerden tüketin: Meyve suyu, posasını kaybettiği için kan şekerini hızlı yükseltebilir. Bu nedenle diyabette kullanımı önerilmez. Kurubaklagiller: Posa içeriği yüksek olduğu için beslenmede yer verilmelidir.

    5) Daha az yağ tüketin: Yüksek enerji içerirler ve özellikle doymuş yağlar kolesterolü yükseltir. Bu nedenle doymuş yağları yüksek içeren, yağlı etlerin, tereyağlı kek, kurabiye, börek, cips, çikolata, kek ve bisküvilerin, ayrıca tam yağlı süt ürünlerinin (süt-yoğurt-peynir vb.) oldukça sınırlı tüketilmesi gereklidir.


    Şeker Hastası Neler Yememeli

    Aşırı yağlı ve salçalı yemekleri tüketmeyin
    Yemeklerinizde margarini mümkün olduğu kadar az ve mümkünse hiç kullanmayın.
    Yemeklerde bol salata ve yeşillik tüketin.
    Gazoz ve kola gibi aşırı şekerli ve gazlı içeceklerden uzak durun.
    Meyve suyu yerine meyvenin kendisini tüketmeye çalışın. Çünkü hazır meyve sularında bulunan fruktoz adlı tatlandırıcı size iyi gelmeyecektir.
    Çay ve kahveyi tatlandırıcı(sakkarin) ile değil, şekersiz ve sade içmeye alışın.
    Günün herhangi bir bölümünde bir çay kaşığı kadar tarçın tüketin. Bunu ister direkt isterse çayınıza katarak yapabilirsiniz.
    Sigara ve alkolden uzak durun.
    Spor yapmaya özen gösterin, en azından günlük bir yürüyüş takvimi oluşturun.





+ Yorum Gönder