+ Yorum Gönder
Müzik ve Tv ve Sanatçılarımız Forumunda Paolo Veronese Kimdir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Paolo Veronese Kimdir








    Paolo Veronese Hakkında Bilgi





    Paolo Veronese
    Geleceğin Veronese’si, önadıyla Paolo, 1528’de Verona’da doğdu. On üç yaşındayken bir taş işçisi olan babası tarafından Antonio Badile’nin yanına çırak olarak verildi. Daha sonra, 1565’te ustasının kızı Elena’yla evlenecektir. Çiftin beş çocuğun dan Gabriele ile Carletto babalarının baş yardımcıları olacaktır.



    paolo-veronese.jpg


    Gelenek ve maniyerizm
    O dönemde Verona çok farklı gelenek ve okulların kesişme yeriydi. Antonio Badile, Bellini ve Giorgione çizgisini sürdürürse de, Toscana-Roma estetiği çevresinde, heykelci ve mimar Sansovino’nun kendilerine verdiği adla bir «Verona Dostları» grubu oluşmuştu. Bu çerçevede, genç ressam ilk eserlerinde Parmigianino’nun veya Bassano’nun tarzından etkilendi; özellikle, 1546-1548 arasında Verona’da San Fermo Kilisesi için yaptığı, Pala Bevilacqua sunak arkalığı olarak da bilinen Hz Meryem, Çocuk İsa, Azizler ve Bağışçılar’da bu etkiler çok belirgindir. Uzun çizgili biçimler ve kişilerin duruş ve tavırları bu eseri maniyerizme yaklaştırır. Ama açık, keskin renkler ve gümüşi pırıltılarla öne çıkarılan desenin taşıdığı önem, hem Paolo’nun özgün üslubunun, hem de onun Verona çevresine olan borcunun bir kanıtıdır. O dönemde, genç Paolo’nun hayran olduğu Parmigianino’nun ve Dürer’in eserleri gravürler sayesinde yayılıyordu ve ressamın çizime olan, o dönem için hiç görülmemiş merakı (elyazısının bulunduğu, son derece zarif 150 deseni günümüze ulaşmıştır) çağdaşlarına tuvalleri için “gerçekten çizilmiş” dedirtecek kadar fazladır.

    1545’te, Veronese bağımsız bir ressam olma yolunda epeyce ilerlemişken, Veronalı mimar Michele Sanmicheli’yle birlikte çalışmaya başladı. Ortağı 1551’de Soranzo Villası’nın dekorasyonunu ona verdi. 1540’ta Trevilla’da inşa edilen bu villa 1816- 1817’de yıkılacak ve Zelotti, Canera ve Veronese’nin eseri olan fresk gruplara ayrılmış yüz sekiz parça halinde tuval üstüne yapıştırılacaktır; bunlardan on beşinin kime ait olduğu biliniyor ve beşi kesin olarak Veronese’ye mal ediliyor.

    Bu freskler Paolo’nun adını duyurdu ve ressam aynı yıl, Venedik’teki ilk büyük siparişini aldı: Giustiniani Ailesi için San Francesco della Vigna Kilisesi’ndeki bir kapellanın sunakarkalığı. Bu eser ressamın Verona ve Venedik dönemleri arasında bir köprüdür. Kutsal Bakire’nin, Azize Katerina’nın veya Aziz Antonius’un vücut kıvrımlarında, eğilip bükülmelerinde hâlâ maniyerizmin etkileri hissedilir. Kumaşlar dekoratif bir biçimde, zıt renkler halinde ihtişamla dökülür. Ama kumaş kıvrımlarını vurgulayan ışık darbeleri Veronese’nin ilerde «renkli desenler» adı verilecek olan tekniğinin ilk belirtileridir.

    Paolo, 1552’de Mantova’ya giderek, Giolio Pippi Romano’nun eserlerini inceledi. Aynı maniyerizmi, yumuşamış olarak genç ressamın Aziz Antonius’un Baştan Çıkışı adlı eserinde de görürüz. Ertesi yıl Dukalar Sarayı’nın Onlar Salonu’nun dekorasyonu işini aldı. Bu çalışma hümanist Daniele Barbaro’nun hazırladığı bir ikonografya programına göre gerçekleşti: Veronese, toplantı salonu için ortadaki madalyonu ve yan bölmeleri; pusula salonu için de korun tamamını; Tre-Capi Salonu için yanlardaki tabloları yaptı. Bu salonların tavanlarının alçak olması yüzünden, ressam kompozisyonlarında sadeliği seçerken, renk etkilerine ağırlık verdi. Böylece elde edeceği ışığın pırıltısı biçimlerdeki hafiflikle birleşiyordu.







  2. Meryem
    Bayan Üye





    Veronese’in babası heykelciydi.,Rönesans çağında yetişen ünlü İtalyan ressamlarından biridir. Paolo Veronese’in tablolarında tiyatro planı göze çarpar




+ Yorum Gönder


paolo veronese