+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Şifalı Bitkiler Forumunda Reflüye Iyi Gelen Bitkiler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Reflüye Iyi Gelen Bitkiler








    Arkadaşlar reflüye iyi gelebilecek bitkiler nelerdir ve kullanımları nasıldır kısaca açıklar mısınız?







  2. Dr Zeynep
    Bayan Üye





    Reflüye İyi Gelen Yiyecekler

    Belirli gıdalar ve aşırı yemek, mide asidi üretimini arttırarak reflü şikayetlerine neden olabilir. Bazı gıdalar ise mide ve yemek borusu arasında bulunan, mide asidinin yemek borusuna çıkmasını engelleyen özofagus kasının zorlanmadan işlevini yerine getirmesine yardımcı olur. Zayıflayan özofagus kası özellikle yağlı ve kızarmış gıdalar, domates içeren yiyecekler, çikolata, kafeinli içecekler ve alkol nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bu yiyecek ve içecekler reflü ağrılarının artmasına yol açabilir. Bunun nedeni, bu gıdaların mide asidi üretimini arttırması ve sindirilmelerinin uzun sürmesidir. Uzmanların reflüsü olanlara tavsiye ettiği yiyecekler genellikle sindirimi kolay ve aşırı mide asidine neden olmayacak yiyeceklerdir.

    Reflü ve Beslenme

    Her insanın sindirim sistemi gıdalara farklı tepkiler verebilir. Reflü belirtileri genellikle asitli meyveler ve içecekler, kafein, çikolata, alkol nedeniyle artarken reflüsü olan bazı kişilerde bu gıdaların bazıları belirtilerin şiddetlenmesine yol açmayabilir. Sizde hangi gıdaların reflüyü arttırdığını bulmak için kendinize bir liste hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki sindirimi kolay besinler uzmanlar tarafından reflüsü olanlara önerilen gıdalardır.

    Bitkisel Protein: Columbia Üniversitesi’nin yaptığı çalışmaya göre bitkisel kaynaklardan alınan protein mide ve yemek borusu arasındaki asit geçişini engelleyen özofagus kasını zorlamıyor ve bu kasın fonksiyonunun gelişimine katkıda bulunuyor. Hayvansal gıdalardan alınan protein yerine protein bakımından zengin fasulye (özellikle siyah fasulye) ve mercimek tüketmek reflü belirtilerinin azalmasına yardımcı olacaktır. Siyah fasulye ayrıca sindirim ve genel sağlık için önemli lif, folat ve antioksidanlar içerir.

    Lifli Gıdalar: Lifli besinler sindirim sırasında aşırı mide salgılanmasını engeller ve reflü riskini azaltır. Beslenmenize tam tahıllı gıdaları, lif bakımından zengin meyve ve sebzeleri ekleyerek reflü nedeniyle yaşanan ağrıları hafifletebilirsiniz. Muz, elma, şeftali, armut, kavun ve çilek bir reflü diyetinde tavsiye edilen meyvelerdir. Ancak lifli olmalarına karşın aynı zamanda asitli olan portal, mandalina ve greyfurt gibi meyveler asit reflüye neden olabilir. Domates ve domatesli gıda ürünlerinin genel olarak reflü şikayetlerini arttırdığı bilinmektedir. Lif bakımından zengin diğer yiyecekler arasında kepekli tahıllar, esmer pirinç, yulaf ezmesi ve bazı makarna türlerini sayabiliriz.

    Sebzeler: Domates dışında kalan tüm sebzeler reflü hastalarına önerilmektedir. Tabi sebzelerle hazırlanan yemeklerin az yağlı olması ve sebzeleri salata şeklinde tüketecekseniz salata sosu kullanmamanız tavsiye edilir. Özellikle lahana gibi omega 3 yağ asitleri, vitamin ve mineral bakımından zengin sebzeler reflünün tedavisine yardımcı olabilir.

    Aşağıdaki yiyecekler reflüyü tetiklemeyen ve fazla mide asidi üretimine yol açmadan sindirilebilir;

    Elma
    Muz
    Patates (fırında veya haşlama)
    Brokoli
    Lahana
    Havuç
    Fasulye
    Yağsız kıyma
    Tavuk göğsü (haşlama)
    Balık
    Beyaz peynir
    Ekmek
    Kepek
    Yulaf
    Esmer pirinç
    Beyaz pirinç
    Mısır ekmeği
    Yağsız krem peynir
    Soya peyniri
    Yumurta akı

    Bu liste reflüsü olanların tüketebileceği gıdaların tamamını içermemektedir.
    Reflüyü Tetikleyen Gıdalar

    Yağlı Gıdalar: Yağlı gıdaların sindirimi zordur bu nedenle mide daha fazla asit salgılamak zorunda kalır. Yağ aynı zamanda sindirimi yavaşlatarak asit reflü riskini yükseltir. Yağlı ve ağır gıdalardan oluşan bir öğün yerine az yağlı ve sindirimi daha kolay yiyecekleri tercih edin. Kızartma gıdalar, aşırı tuzlu konserve yiyecekler, koruyucu madde içeren içecekleri tüketmeyin.

    Domates: Sağlık için çok yararlı “likopen” maddesini içeren domates yüksek asit içeriğiyle reflü şikayetlerini arttırabilir. Ketçap, domates salçası, domates suyu gibi besinlerinde genel olarak reflüyü olumsuz etkilediği bilinmektedir.

    Sarımsak ve Soğan: Çiğ sarımsak ve soğan genellikle reflüyle ilişkili mide ekşimesine yol açar ancak bazı uzmanlar sarımsak ve soğanın sadece bazı insanlarda reflüyü tetiklediğini belirtmektedir. Bu gıdaların sizde reflü ağrılarına neden olup olmadığını öğrenmek için sarımsak veya soğan içeren yiyecekleri tükettikten sonra yanma hissi olup oluşmadığına dikkat edebilirsiniz.

    Baharatlı Yiyecekler: Aşırı baharatlı ve acı yiyecekler reflüyü şiddetlendirebilir. Yemeklere eklediğiniz baharatları azaltabilirsiniz.

    Nane: Nane mide ve yemek borusu arasında bulunan kasın gevşemesine neden olarak mide asidinin yemek borusuna geçişini kolaylaştırabilir. Taze nane, naneli sakız, nane çayı ve naneli şeker tüketmemeye çalışın.

    Reflüyü tetikleyen gıdalar kişiden kişiye farklılaştığı için reflüsü olanlara önerilen her öğünde yedikleri gıdaları not aldıkları bir “yemek günlüğü” tutmalarıdır. Bu günlük sayesinde sizde reflüye neden olan gıdaları net olarak belirleyebilir ve beslenme programınızı buna göre oluşturabilirsiniz.

    Mide asidi üretimini, dolayısıyla reflü ağrılarını arttırdığı bilinen bazı yiyecek ve içerecekler;

    Portakal
    Portakal suyu
    Limon
    Limon suyu
    Greyfurt
    Kızılcık suyu
    Domates
    Kızartma gıdalar
    Yağlı et
    Yağlı kıyma
    Çiğ soğan
    Kızartma tavuk
    Ekşi krema
    Muzlu süt
    Dondurma
    Likör
    Şarap
    Bira
    Kahve
    Çikolata
    Pastane ürünleri
    Mısır cipsi
    Patates cipsi
    Koruyucu içeren konserve gıdalar
    Gazlı içecekler
    Çay





  3. Fatma
    Administrator
    Bitki çayları oldukça sağlıklılar, ama eğer kronik bir hastalığınız varsa ve devamlı ilaç kullanıyorsanız. Bitki içaylarını içmeden önce mutlaka doktorunuza danışın.




+ Yorum Gönder