+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 12
Öğrenci odası ve Soru (lar) ile Cevap (lar) Forumunda Vitaminlerin gorevleri ve bulundugu besinler nelerdir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Cevap: vitaminlerin gorevleri ve bulundugu besinler nelerdir

    Vitaminlerin Görevleri,Vitaminler Ne iş Yapar,Hangi besinde Ne v




    VİTAMİN A: D ve E vitaminleri gibi yağda çözülen bu vitamin, hücre büyümesi için önemli. Mukoza tabakaları ile gözlerin faaliyetini sağlıyor. Cilt ve vücut dokularının sağlıklı olmasını, bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar. Birçok kanser türüne karşi koruyucudur, antioksidandır ve karanlıkta görmeyi sağlar. Karaciğer, böbrek, yumurta, buğday, mantar, baklagiller, fasulye, fıstık, ceviz

    VİTAMİN B1: Karbonhidratlardan enerji üretimi, beyin fonksiyonları ve sindirim sistemi için gerekli. Vücudun proteinleri kullanabilmesini sağlar

    VİTAMİN B6: Protein sindirimi, beyin fonksiyonları, hormonların üretimi için gerekli. Seks hormonlarını dengeler. Deprosyana karşı etkili. Alerjik reaksiyonları engeller

    VİTAMİN K: Kanın pıhtılaşmasını sağlar

    VİTAMİN C: Vücudun direncini artırıyor, diş, kemik ve kan damarlarının sağlıklı olmasını sağlıyor. Hücre solunumuna etki ediyor. Ayrıca demirin vücutta değerlendirilmesine yardımcı oluyor. Özellikle kış aylarında ve ateşli hastalıklarda, kronik ishallerde vücudun C vitamini artıyor.

    VİTAMİN D: D Vitamini: Kemikler için vazgeçilmez bir vitamin. Eksikliği raşitizme yol açıyor.

    VİTAMİN E: Vücudun su ve yağ birikimini ayarlıyor. İşlemden geçmemiş yağlar, buğday, mısır, ayçiçeği, fıstık, susam, soya yağları, zeytin yağı, balık yağı, fındık, badem, ton balığı, sardalya, somon, patates, yumurta sarısı, domates, koyu yeşil renkli sebzeler başa dön

    B-2 vitamini: Protein, yağ ve karbonhidratların bünyede işlenmesini sağlıyor; yani enerji açısından önemi çok büyük. Ayrıca alyuvarların oluşumu için de çok yararlı. Bu vitamin gözlere ve deriye de sağlık veriyor.

    B-6 vitamini: Tüm metabolizma için vazgeçilmez bir vitamin. Özellikle sinir sistemi üzerinde etkili. Proteinin vücutta değerlendirilmesini de sağlıyor.

    Folik asit: Hamilelikte bebeğin beyin ve sinir sistemi gelişimi için hayati önem taşır. Yetişkinlerde beyin ve sinir sistemi fonksiyonları, protein kullanımı ve kan hücreleri yapımı için gerekli.

    Kalsiyum: Dişlerin ve kemiklerin güçlü olmaları için öncelikle kalsiyum gereklidir. Kalsiyum aynı zamanda kalp atışlarını düzenler, kanın gerektiği gibi pıhtılaşmasını sağlar, kaslar ve sinirler için yararlıdır. Kalsiyum kan basıncının yükselmesini ve kalın bağırsak kanserini önleyebilir. Ancak yapılan araştırmalara göre her on kadından sekizi, bol miktarda kalsiyum içeren yiyeceklerle beslenmek istemiyor. Hamilelik, bebeği anne sütüyle emzirme, menopoz, kafeinli içecekler vücuttaki kalsiyum miktarını azaltır süt ve sütlü besinler, mısır, sardalya balığı, kalamar, ıstakoz ve brokkoli bol miktarda kalsiyum içeren besinlerdir.



    Kiraz: B1, B2, A, C vitaminleri ve malik asit.
    Hindistan cevizi: A, C vitaminleri.
    Kestane: A, B, C vitaminleri.
    Lahana: A, B1, B2, B6, C, E, K, P vitaminleri.
    Bakla: A, B1, B2, C, E, K vitaminleri
    İncir: A, B vitaminleri
    Çilek: A, B1, B2 C vitaminleri
    Mısır: A, B1, B2, E, K vitaminleri.
    Ağaç çileği: A, B, vitaminleri.
    Limon: B1, C, P vitaminleri
    Mandalina: A, B, C vitaminleri
    Kayısı: C vitamini
    Ananas: A, B1, B2, C vitaminleri
    Badem: B1, B2 vitaminleri
    Elma:A, B1, B2, C vitaminleri
    Nar: B1, C vitaminleri
    Kavun: A, B1, B2, C vitaminleri
    Arpa: B vitamini.
    Patates: A, B1, C vitaminleri
    Şeftali: A vitamini
    Domates:v A, B1, B2, C vitaminleri
    Maydanoz: A, C, K vitaminleri
    Erik: A, B1, B2, C vitaminleri
    Frenküzümü: C vitamini ve malik asit.
    Kereviz: A, B1, B2, C, K vitaminleri
    Ispanak: B1, B2, C, P, K vitaminleri
    Üzüm: A, C vitaminleri
    Enginar: C vitamini
    Su teresi: A, C, D vitaminleri
    Havuç: B, C, D, E vitaminleri
    Semizotu: C vitamini
    Roka: C vitamini
    Ayva: C vitamini
    Mercimek: Tüm B vitaminleri
    Ayı üzümü: A, C vitaminleri
    Avakado: A, D, e vitaminleri
    Pazı: A, C vitaminleri
    Biber: C (çok miktarda), B, B2, E vitaminleri
    Cevap: vitaminlerin gorevleri ve bulundugu besinler nelerdir frmacil sayfa 2iki Cevap: vitaminlerin gorevleri ve bulundugu besinler nelerdir

  2. Ziyaretçi
    arkadaşlar hepsi var Mine'nin yorumunda. >:-(
    Emeğine sağlık Mine kardeşim..




  3. Ziyaretçi
    bence çok güzel bir şey ama istedigin şeyi vermiyolar canım




  4. Ziyaretçi
    Vitaminlerin görevleri
    Vitaminler vücutta pek çok fizyolojik olayın sürdürülmesi için gereklidir. Pek çok enzim reaksiyonunda koenzim ya da kofaktör gibi rol alırlar. Bunun dışında antioksidan etkileri vardır. Bazı vitaminler de hormon olarak etki ederler.

    Vitaminler ve görevleri

    A Normal görme ve karanlığa adaptasyonda, sağlıklı cilt, saç, diş ve diş etlerinde önemlidir.

    D Kuvvetli diş ve kemikler için. Eksikliğinde kemik deformasyonu görülür.

    E Güçlü antioksidan özelliği ile hücre yıpranmasını ve yaşlanmayı yavaşlatır. Kalp ve damar hastalıkları riskini azaltır.

    B1 (Tiamin) Kalp, sinir sistemi ve kasların normal fonksiyonu için gereklidir. Eksikliğinde sindirim bozuklukları, aşırı hassasiyet (iritabilite), iştahsızlık gibi bozukluklar olabilir.

    B2 Sağlıklı cilt ve iyi görme için gereklidir. Eksikliğinde vücut direnci düşer, dudak çatlaklıkları, ağızda yaralar, egzama gibi cilt bozuklukları görülür.

    NIASIN Merkezi sinir sistemini destekler. Eksikliğinde çeşitli sinirsel hastalıklar ve deri hastalıkları olabilir.

    B5 (Pantotenik asit) Sinir sistemi, deri ve saç sağlığı için gereklidir.

    B6 (piridoksin) Sinir siteminin düzenli çalışmasına yardımcıdır. Hormonların fonksiyonlarında rolü vardır.Eksikliğinde gelişme geriliği, cilt bozuklukları, sinirsel bozukluklar görülür.

    B12 Kırmızı kan hücrelerin ve kemik iliğinin oluşumu ile sinir sisteminin normal fonksiyonları devam ettirmeleri için gereklidir. Eksikliğinde kansızlık, yorgunluk ortaya çıkabilir.

    FOLIK ASIT Hücrenin yapı taşlarının, kırmızı kan hücrelerinin, sinir dokularının oluşumunda etkilidir. Gebelikte görülen kansızlığın en büyük sebebi folik asit eksikliğidir. Folik asit ihtiyacı bebek gelişimine bağlı olarak yaklaşık 3 kat artar. Eksikliğinde kansızlık, hamilelikte bebeklerde gelişim bozuklukları söz konusudur.

    C Bağışıklık sistemini destekler. Kemiklerin, dişlerin, kan damarlarının sağlıklı kalmasına yardımcıdır. Eksikliğinde vücut direncinin azalması, diş eti kanaması ve skorbüt oluşur.

  5. Ziyaretçi
    Vitamin türleri

    Herkes tarafından bilinen 13 vitamin vardır. Bunlar temelde, yağda çözünenler ve suda çözünenler olarak iki gruba ayrılır, ama gerçekte 20 vitami vardır. En küçük vitamin A, C, D, K, ve H vitaminleriyken, en büyük vitamin türü E vitaminidir. Orta boy moleküllü B vitaminleri ise pek kullanılmaz.

    Dört vitamin türü, yağda çözünebilir ve bu sayede vücudun yağ dokusunda depolanırlar. Bunlar: A vitamini, D vitamini, E vitamini ve K vitamini.

    A vitamini

    Göz sağlığı için çok önemlidir. Geceleri daha iyi görmek için alınmalıdır. E vitaminiyle alınırsa daha iyi gözlere sahip olunur. Yumurta, avokado, karaciğer, süt, havuç, sebze, ceviz gibi besinlerde vardır. Oluşumu sırasında böbreklerin rolü vardır. Zaten A vitamini böbreklerde bulunan tek vitamindir. Antioksidanttır.

    D vitamini

    Balık yağı (balık hapı), tereyağı, yumurta, süt, kaymak vb. besinlerde bulunur. Oluşumu sırasında güneş ışığının rolü vardır.
    Kalsiyum ve fosforun kandaki dengesini korur. Fazlası karaciğerde depo edilir.
    Tüketilmemesi durumunda raşitizim (kemik yumuşaması, omurga kamburlaşması, uzun kemiklerin eğrilmesi) hastalığı görülebilir

    E vitamini

    E vitamini sinir sisteminin, kasların, hipofiz ve sürrenaller gibi endokrin bezlerin ve üreme organlarının fonksiyonları için öneme sahiptir.
    Bitkisel ve sıvı yağlarda, kırmızı et, tahıl, tahıl ürünleri vb. lerde bulunan E vitamini eksikliğinde kaslar gelişemez.Antioksidanttır.
    [ N-M ]

    K vitamini

    K vitamini, yeşil sebze, çay ve ciğerde bulunan ve kan pıhtılaşmasında önemli bir yeri olan vitamindir. Yetersizliğinde pıhtılaşmada sorunlar ve aşırı kanama ortaya çıkar. Ama bazen kan pıhtılaşmaz. Çünkü bir hastalık kanın pıhtılaşmasını engeller.

    Suda çözünenler

    Diğer dokuz vitamin türü ise suda çözünür ve pek çoğu vücutta depolanmaz. Bunlar: C vitamini, tiyamin (B1), riboflavin (B2), niyasin (B3), pantotenik asit5), piridoksin (B6), siyanokobalamin (B12), biyotin, folik asit (folacin).

    C vitamini (askorbik asit)

    C vitamini veya askorbik asit, turunçgiller, koyu yeşil sebzeler ve patateslerde bulunan ve kollajen sentezinde yer alan, antioksidan bir vitamindir. Ayrıca demir emilimini de olumlu etkiler. Yetersizliğinde eklem ağrıları, yaraların geç iyileşmesi, skorbüt gibi sorunlara neden olabileceği gibi enfeksiyonlara karşı kişiyi daha zayıf kılar. Küçük yaşlarda diş eti kanaması ve grip C vitamini eksikliğinde, fazlalığında da ishal vuku bulur. Antioksidanttır.

    B1 vitamini (tiyamin)

    Yumurta ve ciğer portakalmeyve suyu buğday kepek balık gibi gıdalarda bulunan, karbonhidratlardan enerji üretilmesine yardımcı olur.Eksikliğinde beriberi hastalığı gözlenir.

    B2 vitamini (riboflavin)

    Tahıllar, et ve ciğerde bulunan bir vitamindir. FAD'ın içeriklerindendir. Yetersizliğinde ariboflavinoz görülebilir.

    B3 vitamini (niyasin)

    Et, balık ve kuruyemişlerde bulunan ve NAD ile NADP koenzimlerinin içeriklerinden olan, solunum için önemli bir vitamindir. Yetersizliğinde pellagra görülebilir.

    B5 vitamini (pantotenik asit)

    Birçok gıdada, özellikle de ciğer ve baklagillerde bulunan önemli bir vitamindir. A vitamininin içeriği olan pantotenik asit, karbonhidrat ve yağ metabolizmasında yer alır. Yetersizliğinde yorgunluk ve uyuşukluk hissedilebilir.

    B6 vitamini (piridoksin)

    Et, sebze ve tahıllarda bulunur ve protein metabolizmasındaki 60'dan fazla enzime koenzimdir. Yetersizliğinde anemi, ağız ve gözlerde yara görülebilir.

    B12 vitamini (siyanokobalamin)

    Siyanokobalamin veya B12 ciğer, balık ve süt ürünlerinde bulunan ve DNA metabolizmasında koenzim olarak yer alan bir vitamindir. Alyuvarlarınanemi ve kilo kaybı görülebilir.Karaciğerde depo edilebilir. olgunlaşmasında da gereklidir.

  6. Ziyaretçi
    çalışmam için çok güzel oldu yapana allah razı olsun

+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 12


vitaminlerin görevleri nelerdir,  vitaminlerin bulunduğu besinler,  vitaminlerin görevleri ve bulunduğu besinler,  vitaminler görevleri ve bulundukları besinler,  vitaminlerin bulunduğu besinler ve görevleri,  vitaminlerin görevleri