+ Yorum Gönder
Tiyatro ve Skeç Arşivi ve Tiyatro Metinleri Forumunda Küresel ısınma Ile Ilgili Tiyatro Örneği Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Küresel ısınma Ile Ilgili Tiyatro Örneği








    Acil bana yârin ki ödevim için bir tiyatro skeci lazım küresel ısınma ile ilgili olacak lütfen acil lazım şimdiden teşekkürler







  2. HaKHaN
    Özel Üye





    Küresel ısınma Ile Ilgili Tiyatro

    Küresel ısınma Ile Ilgili Tiyatro Örneği


    NUHUN UZAY GEMİSİ

    1. PERDE

    ANLATICI (NUH) :

    Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde, geçmişi ararken günümüzde, daha düne kadar buralar yemyeşil ormanlarla kaplı, berrak pınarların aktığı, masmavi gökyüzünü binlerce kuşların doldurduğu bir dünyaymış. Dünyaymış diyorum çünkü gel gör ki eskinin güzelliği kalmamış. Bir tek yeşilliğin ve bir yudum suyun kalmadığı gibi atmosferde 2 günlük oksijenin kaldığı bir günü yaşıyoruz…

    Güzelim dünyamızı, çevremizi, havamızı, suyumuzu biz insanlar el birliğiyle kirlettik. Onları tükettik ve geride sadece çöl olmuş bir dünya, hiçbir canlının yaşayamayacağa bir gezegen bıraktık ve şimdi yeni bir dünyaya uzay gemisiyle yolculuğa çıkıyoruz. Geride bıraktıklarımızla!

    Hoşcakal eski dünyam, bizleri affet

    Bir gün uyanmanız dileğiyle iyi uykular.

    (Nuh bir köşeye uzanır ve uyumaya başlar)

    IŞIK SÖNER

    ANONS: Sayın Nuh’un uzay gemisi yolcuları! Uzay gemimiz birazdan havalanacaktır.. Lütfen bekleme kabininde bekleyiniz. Ayrıca çöplerinizi uzay gemisine atmayınız.. Bulunduğunuz yere atabilirsiniz… İyi yolculuklar dileriz…

    IŞIK YANAR

    (Nuh bir köşede uyumaktadır sahneye tüm oyuncular çıkar sıra halinde bekleme kabininde beklerler)

    1 İNSAN: Oooof! Ne kadar bekleyeceğiz be kardeşim nefes alamıyorum bu dünyadan..

    2 İNSAN: AY! Kardeş aynen ben de çok sıkıldım hayırlısıyla şuradan bir kurtulsaydık….

    3 İNSAN: ne zaman kalkar bu gemi?

    2.İNSAN: anonsa göre hemen kalkması gerekiyor ne oldu sıkıştın mı?

    3 İNSAN: yok be kardeşim susuzluktan dilim damağıma yapıştı.. çok susadım… şöyle kana kana bir su içseydik

    4 İNSAN: biraz daha sabırlı ol gideceğimiz yeni gezegende bol bol su varmış. etrafı ormanlarla kaplıymış.

    2 İNSAN: evet evet o yerleri çok merak ediyorum gönlümün doyasıya piknik yapacağım yakacağımm mangalı.

    1 İNSAN: aman dikkat et orman yanmasın..

    2 İNSAN: Yansın canım… aman ne çıkar, her taraf ormanmış. İki üç ağacın yanmasıyla orman tükenmezmiş, haberler söylüyor.

    1 İNSAN: hem hepsi yansa ne olur ki atlar uzay gemisine yeni bir gezegen buluruz..

    (hepsi bu espiriye güller)

    4İNSAN: bende ilk işim en güzel kıyı sahillerinde fabrika kurup sizlere en kaliteli kürkleri üreteceğim.

    1 İNSAN: kürkünden yararlanacağımız hayvan kaldı mı ki..

    4 İNSAN: yeni gezegende her taraf hayvan kaynıyormuş..

    1İNSAN: bitti mi atlarız gemimize başka gezegene (hepsi güller)

    3İNSAN: şükürler olsun bu kokuşmuş dünyadan kurtuluyoruz…

    2İNSAN: evet ya ! anam ne dayanıksız bir dünyaymış hemencecik havası suyu kirleniverdi

    1İNSAN: hemencecik olur mu be canım! bu kadarda haksızlık etme … iyi kötü kahrımızı çekti bu dünya..

    2İNSAN: sen çok sevdiysen burada kala bilirsin.

    1İNSAN: uzmanlara göre , 2 gün sonra dünya yok olup gidiyormuş atmosferde 2 günlük oksijen kalmış, burada kalıpta öleyim mi.. hem yeni gezegenin temiz havası kirletilmek için beni bekliyor…

    3İNSAN: baktın yeni gezegende kirlendi atla gemiye yeni gezegene… (güller) senin espiriyi ben kullandım nasıl oldu komik oldumu

    1İNSAN: abi bence sen espiri yapma yapabildiğin en iyi şeyi yap çevreni kirlet.. (hepsi güller)

    2 İNSAN: anı olsun diye şuradan birkaç çöp alsak mı ki

    4İNSAN: ne gerek var ben yeni gezegene vardığımızda istediğin kadar sana anı temin ederim…(hepsi güller)…. Üstelik hiç parada istemez… (hepsi güler).

    ANONS: sayın yolcularımız dünyadan ayrılmak üzere uzay gemimiz birazdan kalkacaktır.. lütfen düzenli ve ivedi bir şekilde uzay mekiğine intikal ediniz teşekkürler.

    3İNSAN: haydi arkadaşlar acele edelim artık şu çürümüş dünyadan kurtulalım…..

    1İNSAN: uzay gemisinde görüşmek dileğiyle hadi hoş çakalın..(uzay gemisine biner)

    2.İNSAN: eee buraya kadarmış koca dünya, bu artık seninle son görüşmemiz…. Kendine iyi bak demiyorum… çünkü 2 günlük ömrün kaldı…(uzay gemisine biner)

    3.İNSAN: Umarım yeni gideceğimiz gezegen umduğumuz gibi çıkar…. Ya senin gibi bir dünya bulamazsak! o zaman vay halimize….(uzay gemisine biner)

    4.İNSAN:
    son olarak bir nefes çekeyim şu dünyadan (nefesi çekmesiyle öksürmsi bir olur) (öksürerek) bizler burada bu havayla iyi yaşamış…(uzay gemisine biner)

    ANONS: sayın yolcularımız kalkış için geri sayım başlamıştır. LÜTFEN EMNİYET KEMERLERİNİZİ BAĞLAYINIZ 5 4 3 2 1 0

    IŞIKLAR YANIP SÖNER UZAY GEMİSİ KALKIŞA GEÇER

    IŞIK SÖNER

    2. PERDE

    IŞIK YANAR

    ( Nuh bir köşede hala uyumaktadır)

    (Sahneye eşek, köpek, kedi, tavşan dördü birden sahneye girer yorgun nefes nefese bir şekilde)

    KÖPEK:hav havvv! Uzay gemisini kaçırdık yine insanoğlu benciliğini yaptı

    TAVŞAN: sen hala tanıyamadın mı insanları kendisinden başka hiç kimseyi düşünmez..

    KEDİ: şuan elimde bir tane adem oğlu olacaktı ki … yüzünü kan revan içinde bırakacaktım…

    TAVŞAN: onu bunu bırakın arkadaşlar bizler şimdi ne yapacağız son iki günümüz kaldı.. eğer buradan kurtulamazsak vay halimize…

    EŞEK: acilen su ve yiyecek bir şeyler bulmalıyız.. açlığa ve susuzluğa dayanamıyorum artık…

    KÖPEK: Benim bir fikrim var yağmur duasına çıkalım..

    KEDİ: köpeğin duası kabul olsaydı ooooo şimdiye gökten yağmur yerine kemik yağardı..

    KÖPEK: Kedi hayvan ol insanlaşma yoksa alırım seni patilerimin altına…

    KEDİ: hadi alsana hayvansan..

    KÖPEK: ULA hayvanı zorla insanlaştırıyorsun..

    TAVŞAN: eee bırakın artık şu kedi köpek kavgasını zaten derdimiz başımızdan aşkın

    EŞEK: arkadaşlar kendimize gelelim (burada eşek uyumakta olan nuh’u görür) aaaaaiiii şurada yatan ne ki?

    TAVŞAN: yoksa bu insan mı?

    EŞEK: evet burada bir insan var..

    KEDİ: en sonunda dualarım kabul oldu…. Ah canım nede güzel uyuyor ben şunun bir imiğini sıkıvereyim..

    KÖPEK: hop hop dur bana bırak bu işi,,

    (bu arada nuh uyanır karşısında kedi köpek eşek tavşanı görünce korkar)

    NUH: anaaam bismillahirahmenirrahim buda ne! siz kimsiniz..?

    KÖPEK: bizler şuan senin eceliniz..

    KEDİ: Eşek kardeş istersen sen suya git..

    EŞEK: Nasıl yani hiçbir yerde su yok ki

    KEDİ: eee demek ki sonsuza kadar bu insan oğlunu döveceğiz..

    EŞEK: ben yine anlamadım..

    KEDİ: YANİ eşek sudan gelene kadar dövmek deyimi vardır ya bende eskiri yaptım..

    EŞEK: sevsinler seni de espirini de

    NUH: Ne olur bırakın gideyim birazdan gemim kalkacak ona yetişmem lazım.

    TAVŞAN: buyur adem oğlu uçabilirsen yetiş…

    NUH: uçmak….. nasıl…. Nereye uçacağım

    EŞEK: ağzının ortasına çakacan nalı bak nasıl uçuyorsun uzaya

    KEDİ: senin gemi kalkalı saatler oldu… sen uyu insanoğlu…

    NUH: Yani şimdi uzay gemisi gitti mi?

    KÖPEK: he yaaa

    TAVŞAN: dünyanın sonu gelene kadar seni misafir edeceğiz. kusura bakma ikram edecek hiçbir şey bırakmadığınız için hiç bir şeyler ikram edemiyoruz…

    KÖPEK: niye dünyanın sonunu bekliyoruz.. bence hemen verelim cezasını

    NUH: iyi de ben size ne yaptım da beni cezalandırıyorsunuz.?.

    KEDİ: birde söyleniyor ne yaptım diyeee ben bunu döveyim arkadaşlar bırakın beni..

    EŞEK: ormanlarımızı yakarak keserek yok edin..

    NUH: ben mi?

    HEPSİ: EVET SEN……. TÜM İNSANLIK…..

    TAVŞAN: bilinçsizce fabrika bacalarından çıkan dumanlarınızla savaşlarınızla havamızı kirlettin..

    NUH: ben mi..?

    HEPSİ: EVET SEN …… TÜM İNSANLIK…

    KÖPEK: içme sularımızı, denizleri, gölleri, akarsuları, kirlettin. canlıların yaşayamayacakları bir dünya haline getirdin…

    NUH: ben mi?

    HEPSİ: EVET SEN…. TÜM İNSANLIK…

    KEDİ: şimdi eserinizle memnun musunuz? iyi bak ne hale getirdiniz güzelim dünyayı. sizlerin yüksek teknoloji uzay gemilerinizle başka gezegenlere gidebilirsiniz.. ya geride kalanları hiç düşündünüz mü? bizim gideceğimiz başka bir dünya yokkkkk..!

    HEPSİ: ÇEVREMİZİ KİRLETİĞİNİZ İÇİN SİZLERİ ASLA AFFETMEYECEĞİZ…

    NUH: (Üzgün) biz insanlar bazı değerlerimizi kaybettikten sonra anlıyoruz.. özür dilemek sorunumuzu çözmüyor biz insanlar bir eşeklik ettik

    EŞEK: hössst! Kafana yersin şimdi tekmeyi….. siz mahvedin canım dünyayı, sonrada gel benim üzerime at…. Eşeklik yaptık diyeee..

    NUH: kusura bakma lafın gelişi dediydim..

    EŞEK: lafın gelişiymiş…peh…. Keşke hepiniz benim gibi olaydınız… hepiniz… eşek olaydınız da dünyamız yok olmasaydı..

    KEDİ: AİAİAAİ… hepimiz eşeğiz….

    EŞEK: sende insanlaşma be…

    TAVŞAN: bırakın artık şu didişmeyi arkadaşlar sorunumuz büyük, zamanımız tükeniyor. nefes alacak oksijenimiz kalmayacak biran önce çözüm bulmamız gerekiyor…

    KÖPEK: abi ben şu insanoğlunu ısırmadan şuradan şuraya adım atmam. yılların kini var, bizlere ve dünyamıza yaptıklarının intikamını alalım ondan. sonra kendi derdimize bakarız…

    TAVŞAN: bu insanı cezalandırınca her şey düzelecek mi?

    KEDİ: hiç olmazsa gözümüz açık gitmez…. Hemen şuradan iki çırmık çakayım şu densize( nuh’un üzerine atlar araya girerler)

    EŞEK: arkadaşlar sakin olun biz neyiz…..? hayvanız….! Hayvan gibi davranalım… bizler asla hiçbir şeyin kökünü kurutmayız… bizler insan değiliz…

    TAVŞAN: eşek kardeş çok doğru söyler, hem ayrıca şuanda hepimizin sorunu aynı.. hepimiz aynı kaderi paylaşıyoruz…

    NUH: sevgili arkadaşlar, bana lütfen bir şans daha verin…yaptıklarım ve yaptıklarımız için binlerce özür. lütfen bana bir şans verin..

    KÖPEK: biz şans versek ne olacak şurada 2 gün kaldı dünyanın yok olmasına…

    NUH: eğer doğruysa bir şansımız var…

    TAVŞAN: NASIL YANİ

    NUH: uzay gemisi kalkmadan önce bir bilim adamıyla konuştum… dikkat ettiyseniz sadece bu bölgede oksijen var

    TAVŞAN: evet doğru

    NUH: diğer yerlerde nefes alınmıyor.. bunun sebebi de

    EŞEK-TAVŞAN: eveeet

    NUH: bir tane bitkinin sebep olduğu; adı da MEDUSA bitkisi

    KÖPEK: MEDUSA BİTKİSİ

    NUH: evet medusa bitkisi meyvesinin yaymış olduğu oksijen havayı temizliyormuş..

    EŞEK: EEEEE

    NUH: eğer bu bitkiyi bulup çoğaltıp canlı tutabilirsek dünyamız kurtulabilir..

    KEDİ: bırakın şu yalancıyı hemencecik şurada işini bitirelim..

    TAVŞAN: dur bir sakin ol kedicik….. peki bu bitkiyi bulduk.. nasıl yaşatacağız suyumuz yok ki

    NUH: Mutlaka buralarda su vardır arar buluruz..

    KÖPEK: yeryüzünde 1 gram su kalmadı etrafına bak her taraf çöl….

    EŞEK: Bence başka şansımız yok…

    KEDİ: arkadaşlar bence maceraya atlamaya gerek yok.. şu son günlerimizi insan gibi yaşayıp şu insana işkence yapalım, biraz zevk alalım…

    TAVŞAN: arkadaşlar bir plan yapalım ve şu medusa bitkisini bulalım..

    NUH: eğer ayrılırsak daha çabuk buluruz…daha sonra burada buluşuruz…

    KEDİ: sen bizden kaçmayı mı düşünüyorsun yoksa? bütün plan bunun için mi?

    NUH: hayır ben sadece daha çabuk bulabilmek için.

    KÖPEK: sana neden güvenelim.. bak dünya ne alemde..

    EŞEK: ben insanla beraber arayabilirim…

    KEDİ: bence sen onunla kalma. bu adam seni sucuk yapıp yer, şunun gözlerine bak nasıl dönüyor firil firil..

    KÖPEK: ben onunla kalırım bana yamuk yapamaz….hele bir davransın dişlerim…. açliktan can atıyor zaten.

    TAVŞAN: eee yeter arkadaşlar hepimizin sorunu aynı başka şansımız yok… şimdi buradan ayrılıyoruz köpek sen şuradan, kedi sen buradan, eşek sen batıya, nuh sen de güneye, bende diğer tarafa. umarım kısa zamanda buluruz medusa bitkisini. hepimize bol şans..

    KEDİ: (nuh’a) umarım doğrudur yoksa vay haline. kuytu bir yerde seni bir denk getirirsem Allah ne verdiyse..

    EŞEK: EEE hadi kedicik yoluna……(nuha) eee be insan oğlu şaşırt bizi bir kere…..(HEPSİ MÜZİKLE BERABER SAHNEDEN ÇIKAR)

    IŞIK SÖNER MÜZİK GİRER

    IŞIK YANAR

    (eşek yorgun bir şekilde sahneye girer)

    EŞEK: her yeri dolaşmaktan ayaklarımda derman kalmadı susuzluktan dilim damağıma yapıştı…..

    (kedi sahneye girer)

    KEDİ: of anam anam, yorgunluktan takadım kalmadı . açlık ve susuzluk beni bitirdi… aaa ne haber eşek ne oldu bir şey buldun mu..?

    EŞEK: aramadığım yer kalmadı, yok işte yok..

    KEDİ: yoksa bu insan bizi kandırmasın…

    EŞEK: kandırsa ne olacak ki sanki bizi kandırınca çok yaşayacak…hele bir öyle bir şey yapsın ilk gördüğüm yerde üzerine atlayacağım..

    KEDİ: ben dedim size güvenilmez insanlara diye..

    EŞEK: bende güvenmiyorum ama ne yaparsın başka şansımız mı vardı…. Şu uzaktan gelen kim..?

    KEDİ: o gelen köpek kardeş..

    EŞEK: bir şey bulabildin mi..?

    KÖPEK: hayır ya siz.

    KEDİ: bizde bir şey bulamadık.

    EŞEK: ulan insanoğlu yaktım senin çıranı ..

    KÖPEK: İnsan oğlu bu güvenilmez..

    KEDİ: TAMAM insan oğlu kaçtı diyelim, peki bu tavşan nerde kaldı..?

    EŞEK: tavşanı yemesin bu insan..

    KEDİ: yok canım…. Ola bilirde….ben her şey beklerim..

    KÖPEK: HADİ seni sucuk yapıp yese anlarım ama tavşanı yapamaz içimizde en akıllı olanO

    EŞEK: SEN BANA ŞİMDİ NEDEMEK İSTEDİN….

    KÖPEK:eee anlayan anladı.

    KEDİ: SAKİN OLUN ARKADAŞLAR (araya girer)

    (nuh koşarak elinde su dolu bir şişeyle sahneye girer..)

    NUH: SU BULDUM ARKADAŞLAR SUUUUU

    (herkez nuha koşar hem sevinç hem şaşkınlık içinde)

    EŞEK: VAY BE kaçmadın ha! Bizde sanmıştık ki… nerden buldun bu suyu..?

    NUH: şu kum tepesinin ardında ki bir mağarada. çukurda birikmiş bende bir kap bulup içersine doldurup hemencecik buraya getirdim..

    KÖPEK: Senin hakkında yanlış düşündüğümüz için özür dileriz…

    KEDİ: ama biliyorsun onca yapılan şeyden sonra güvenmek çok zordu sana..

    NUH: anlıyorum sizi, tabi kolay değil güzelim dünyamızı mahvettik. Suçlusu biziz

    KÖPEK: eee hatanı anlayıp telafi etme mücadelesi göstermen bile bir erdemliktir..aferin sana insanoğlu..

    EŞEK: gerçekten beni çok şaşırtın demek o sudan bir yudum içmeden bizlere getirdin

    NUH: Evet

    EŞEK: şaşırtın beniii.

    NUH: eee bizde bir eşeklik yapalım dedik…..

    (hepsi GÜLER)

    EŞEK: HEP Böyle eşek kalırsın umarım…

    NUH: İNŞALLAH..

    KEDİ: Yandık desene..eşek birdi iki oldu (güler)

    KÖPEK: arkadaşlar su bulmak sorunumuzu gidermiyor bunun farkında mısınız?

    NUH: peki tavşan nerde

    EŞEK: daha gelmedi.

    KEDİ: başına bir şey gelmesin..

    KÖPEK: daha ne gelebilir ki; dünyanın sonuna, şurada sayılı saatler kalmış.. bundan büyük ne dert olabilir ki….

    NUH: UMARIM medusa bitkisini bulur….

    EŞEK: bulamazsa vay halimize..

    KÖPEK: ARKADAŞLAR (havayı koklar) SİZDE ALIYORMUSUNUZ….

    KEDİ: neyi

    KÖPEK: temiz havayı..

    NUH: ŞU UZAKTAN GELEN tavşan değil mii… elinde de bir bitki var

    NEŞELİ BİR MÜZÜK ÇALAR HEPSİ SEVİNÇTEN DANS EDER

    (hepsi sevinir… tavşan yorgun bir şekilde saksıdaki medusa bitkisini getirir)

    EŞEK: demek doğruymuş haaaa

    KEDİ: gerçekten doğruymuş teşekkürler insanoğlu

    KÖPEK: ömrüm boyunca düşünsem asla demeyeceğim bir şeyi sana söylüyorum…. Senden özür dilerim teşekkür ederim

    NUH: bu dünya hepimizin geç olsa da tekrar kurtarabiliriz, yeniden yaşatabiliriz dünyamızı….asıl hatalarımızdan dolayı sizlerden ben özür dilerim. sizler bana şans verdiniz, ama ya biz insanlar; sizlere bir kerecik olsun şans vermedik. ben uyuya kalmasaydım o uzay gemisinde bende olacaktım…

    TAVŞAN: işte şimdi tüm insanlık adına kendine, bize ve dünyamıza bir şans verdin.. dünyamızı ve bizi yaşatma şansı….

    EŞEK: peki şimdi ne yapıyoruz…

    NUH: suyumuz kısıtlı azar azar bitkiyi sulayalım.( saksıdaki çiçeği sular, bir anda bitkiden bir ışık yayılır).

    TAVŞAN: görüyor musunuz, sulayınca nasıl temiz oksijen yayıyor etrafa..

    KEDİ: OOOOOHHHH misler gibi..

    KÖPEK: ömrümün sonunda da bu kokuyu aldım ya ölsem de gam yemem artık

    NUH: şimdi ölme zamanı değil yaşama ve yaşatma zamanı köpek kardeş..

    EŞEK: DEMEK Kİ ele ele verince yapamayacağımız hiçbir şey yokmuş…

    KEDİ: yaşasın medusa kardeşliği…..(GÜLER)

    TAVŞAN: TAMAM arkadaşlar şu an hemen bir plan yapmamız gerekiyor…biliyorum hepimiz şuan aç susuz ve yorgunuz.. tek umudumuz medusa çiçeğinin havayı temizlemesi ve bir an önce yağmur yağmasını beklemeliyiz..onun için sıra halinde medusa çiçeğinin başında nöbet tutmalıyız ve zamanında sulamamız gerekir..

    NUH: evet doğru söylüyor tavşan kardeş.. sırayla nöbet tutalım..

    KÖPEK: İlk nöbet kimin..

    KEDİ: kura çekelim..

    NUH: arkadaşlar ilk nöbeti ben tutayım. Hem ben uykumu aldığım için uykum yok sizler uyuyun dinlenin..

    TAVŞAN: peki o zaman ilk nöbet senin senden sonra ben nöbeti alır sen uyursun..

    EŞEK: senden sonra ben tutarım.

    KEDİ: BENDE senden sonra.

    KÖPEK: OOoooo en son nöbet benim o zaman bende şu ihtiyar kemiklerimi iyice dinlendireyim. (nuha) eğer bir sorun olursa hemen beni uyandır.

    NUH: TAMAM

    KÖPEK: (yatar) hadi hepinize iyi uykular (uyur)

    KEDİ: (yatar) iyi uykular iyi nöbetler:
    EŞEK: bende şuraya uzanayım şöyle heyyyy insan oğlu her zaman eşeklik yap emi

    NUH: (güler) tamam eşek kardeş iyi uykular

    EŞEK: sana da iyi nöbetler..

    TAVŞAN: ee arkadaşım bana da müsaade bende şuraya kıvrılayım..

    NUH: teşekkürler tavşan kardeş..

    TAVŞAN: niçin?

    NUH: bana verdiğiniz şans için….

    TAVŞAN: UNUTMA HERKES kendi şansını kendi yaratır…şans geldiğinde onu değerlendirmek senin elinde.. hadi iyi nöbetler.

    NUH: sana da iyi uykular tavşan kardeş… iyi uykular dostlarım…

    (herkes uykuya dalar medusa çiçeğin başında nuh durur) evet güzel çiçek seninle baş başa kaldık…(şarkı söyler)

    BENİM GÜZEL ÇİÇEĞİM

    BEN SENİ ÇOK SEVERİM

    NEDE GÜZEL ORMANLAR VAR

    KUŞLAR UÇAR..

    BALIKLAR SULARDA OYNAR..

    BENİM GÜZEL ÇİÇEĞİM

    BEN SENİ ÇOK SEVERİM.

    Hadi artık güzel medusa çiçeği temizle şu kirli havayı yağsın artık şu yağmur…. Offffff dayanamıyorum artık susuzluğa,, açlığa… birazcık su olsa da içsem (suya bakar) yoyoyo yapamam içemem….. ama birazcık içsem anlamazlar ki….yaa anlarlarsa.. anlasınlar canım ne olacak hem ben bulmadım mı suyu, birazcık su içmeye hakkım var…..hayır yapmamalıyım dayanmalıyım hem yağmur yağacak o zaman bol bol suyumuz olacak… ya yağmur yağmazsa offfffff ne dedi eşek kardeş; eşeklik yap dedi. şimdi bu suyu içersem hepsine ihanet etmiş olacağım…..ya sizce içmeli miyim suyu….?. birazcık da mı.. ? bir yudum ama çok susadım…eeee yeter bee bir yudumdan bir şey olmaz (şişeden su içer) oh beee hayat varmış doyamadım tadına biraz daha içsem anlamazlar

    MÜZÜK ÇALAR

    (bütün suyu nuh içerek bitirir)

    NUH: AMAN Allah’ım! ben ne yaptım!! bütün suyu bitirdim.. şimdi ne yapacağım ben..? ne diyeceğim onlara..? evet evet, öyle derim; nöbet tutarken uyaya kaldım, kedide bu fırsattan yaralanıp suyu içti. Suçu da benim üzerime atıyor derim…. Hem kediler nankör değil mi?…evet öyle söylerim… karnımda bir acıktı ki….. medusa çiçeğinin meyvesi çok tatlıymış diyorlardı. yer yüzündeki en tatlı yiyecek (medusa bitkisindeki meyveyi koparır ve yer)..

    Aman Allah’ım ben ne yaptım! arkadaşlarımın ve dünyanın sonuna sebep oldum….

    IŞIKLAR YANMAYA SÖNMEYE VE ETRAFI SİREN SESİ KAPLAR

    (EŞEK, KEDİ, KÖPEK, TAVŞAN, BU GÜRÜLTÜYE UYANIR)

    EŞEK: ne oluyor

    KÖPEK: MEDUSA ÇİÇEĞİNE NE OLDU

    KEDİ: AMAN Allah’ım suyumuz bitmiş…

    TAVŞAN: NEFES ALAMIYORUM insan sen ne yaptın (yere düşer)

    (herkes nefes alamaz teker teker yere düşer.

    EŞEK: SANA güvenmiştik..

    KÖPEK: BİZİ VE DÜNYAMIZI MAHVETTİNNNN.

    KEDİ: ŞİMDİ MUTLU OLDUN MU? ASLA SİZİ AFFETMEYECEĞİZ

    NUH: DOSTLARIM KALKIN NE OLUR AFFEDİN! BİR ŞANS DAHA. LÜTFEN! BİR ŞANS (nefes alamaz nuh da yere yığılır.)

    ANONS: DÜNYADAN HAREKET EDEN NUH’UN UZAY GEMİSİ DÜNYAMIZ GİBİ YAŞANACAK BİR GEZEGEN BULAMADIĞI İÇİN UZAYDA KAYIP OLMUŞTUR

    MÜZİK

    PERDE KAPANIR

    SON





+ Yorum Gönder


telafi etmek ile ilgili tiyatro örnekleri,  küresel ısınma ile ilgili skeçler