+ Yorum Gönder
Tiyatro ve Skeç Arşivi ve Tiyatro Metinleri Forumunda Teknoloji Ile Ilgili Tiyatro Örneği Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Teknoloji Ile Ilgili Tiyatro Örneği








    Bana günümüzde yaygın olan teknolojilerden birinden ile ilgili tiyatro lazım







  2. HaKHaN
    Özel Üye





    Kısaca Teknoloji Ile Ilgili Tiyatro

    BU BİZİM BAŞARIMIZ

    OYUNCULAR
    Bahar : Ailenin küçük kızı, ikinci sınıfta okuyor. Sevimli, neşeli, derslerinde iyi bir çocuk. (İstenirse karakter erkek çocuk da olabilir.)
    Kevser : Ailenin büyük kızı, yedinci sınıfta okuyor.
    Anne : 30- 35 yaşlarında sevecen tavırlı bir kadın

    1. PERDE

    1. SAHNE

    Sahne bir öğrenci çalışma odasıdır. Yerde küçük bir halı, odanın bir tarafında küçük bir kanepe, diğer tarafta çalışma masası ve kütüphane dolabı yer almaktadır. Masa çekmecelidir, dolabın alt bölmesi kapaklıdır. Duvarda bir saat vardır. Masanın önünde sandalye bulunmaktadır.
    (Bahar, üzerinde okul kıyafetleri, sırtında çantası olduğu halde sahneye girer.
    Çantasını masanın yanına koyar, içinden küçük bir not defteri çıkarır, okur. Durur, düşünür, not defterini masaya koyar.
    Bahar: Ablama sormalıyım. (Dolaba yönelir.) Ablam gelene kadar biraz bebeğimle oynayayım. (Dolaptan pilli bir bebek çıkarır, düğmesine basar. Bebek çalışmaz. Tekrar basar, yine çalışmaz.) Nesi var bunun? Of! Ne yapacağım şimdi ben? (Oyuncağı dolaba koyar. O sırada Kevser üzerinde okul kıyafetleri, elinde çantası olduğu halde sahneye girer.)
    Kevser: (Neşelidir.) Selam ufaklık! Ne yapıyorsun?
    Bahar: (Keyifsizdir.) Selam.
    Kevser: (Çantasını bir kenara koyar; kardeşini kucaklar.) Hayrola, keyifsiz miyiz?
    Birlikte kanepeye otururlar.
    Bahar: Bebeğim oynamıyor. Yepyeni oyuncak, bozulmuş mudur abla? Of! Babam bir daha karne hediyesi almayacak.
    Kevser: (Gülerek kalkar, dolaba yönelir.) Dur bakalım, belki bozulmamıştır. (Dolaptan oyuncağı alır, düğmesine basar. Oyuncak çalışmaz.) Allah Allah, pili mi bitti acaba? (Pil yatağını açar, iki pil çıkarır, masaya koyar.) Çekmecede pil olacaktı. (Bebeği masaya koyar. Çekmeceyi açar, iki pil çıkarır. Pilleri oyuncağa takar, düğmesine basar. Bebek oynamaya başlar.)
    Bahar: (El çırpar, sevinçlidir.) Bozulmamış. (Kalkar, ablasına sarılır.) Teşekkür ederim ablacığım. (Masada oynayan bebeğine yaklaşır, onunla oynamaya başlar.)
    Kevser: İşte bu kadar. Gördün mü bozulmamış. Sen de hemen ümitsizliğe kapılıyorsun. Şimdiii (Bu ifadeyi biraz uzun söyler.). Ben üstümü değiştirinceye kadar oyna. Sonra ödevlerimizi yapalım. (derken sahneden çıkar.)
    Bahar: İyi ki pil varmış. (Oynamaya devam eder. Oyuncağı kapatır, tekrar açar, oynar. (O esneda Kevser ev kıyafetleri giymiş halde sahneye girer.)
    Kevser: (Neşeyle) Evettt. Şimdi sıra ödevde. Biliyor musun benim çok ödevim var.Ya senin? (Çantasını alır, kanepeye oturur. Bahar da onun yanına oturur.)
    Bahar: Ben ödevimi tek başıma yapamayacağım galiba.
    Kevser: Ödevin ne ki?
    Bahar: (Kalkar, not defterini masadan alır, okur.) Atık maddelerin geri dönüşümü önemlidir. Bu işlem hem ülke ekonomisine, hem de doğaya katkıda bulunmaktır. Konuyla ilgili bir ürün belirleyip, bir proje geliştiriniz.
    Kevser: Atık maddeler nelerdir?
    Bahar: (Braz düşünür.) Pet şişeler, kağıtlar, konserve kutuları, süt ve meyve kutuları…
    Kevser: Çok güzel. Bunların hepsi çok önemli. İçtiğimiz bir şişe su düşün. O pet şişe var ya, üç yüz yılda toprağa karışabiliyor. Bu ne demek biliyor musun?
    Bahar: Binlerce, milyonlarca şişe doğayı üç yüz yıl kirletecek!
    Kevser: (Masadaki atık pilleri eline alır.) Bir de piller var. Bunlar çok daha zararlı.doğayı kirletmekle kalmıyor, manyetik alan oluşturarak patlamaya neden oluyorlar. Onun için atık pilleri atık pil kutusunda biriktirmek gerekiyor.
    Bahar: (Hayretle) Öyle mi?
    Kevser: Geri dönüşüm ne demek peki?
    Bahar: Yeniden kullanılır hale getirmek.
    Kevser: Aferin sana. Peki şimdi söyle bakalım, proje konumuz ne olsun?
    Bahar: Pillerin geri dönüşümü.
    Kevser: Şimdiii. Bir plan yapalım. Nasıl bir proje olacak, adı ne olacak?
    Bahar: Atık pil toplama kampanyası. En çok pil getiren sınıfa ödül verilsin.
    Kevser: Peki ödül ne olacak?
    Bahar: Ona öğretmenimle karar versek…?
    Kevser: Tamam. (Pilleri çantasına koyar.) kampanyayı biz başlatalım o zaman. (O sırada kapı çalar.)
    İki kardeş: Annem geldi galiba. Bir de ona danışalım.(diyerek birlikte sahneden çıkarlar.)

    Sahne kararır.

    2. Sahne

    Sahne yine aynı odadır. Bahar ile Kevser sahneye birlikte girerler. Bahar çok neşelidir. İkisi de çantalarını masanın yanına koyarlar.
    Kevser: Demek öyle. Çok sevindim.
    Bahar: Evet abla. Zaten böyle olacağı belliydi.
    Kevser: Nasıl yani?
    Bahar: Öğretmenim projemi çok beğenmişti. Arkadaşlarım da destek oldu. En çok pil getiren sınıf biz olduk. Yarın ödül töreni varmış. Çok heyecanlıyım.
    Kevser: A öyle mi? Anneme söylemeliyiz. Eminin o da çok sevinecek. (Sahneden çıkar.Dışarıdan sesi gelir.) Anneciğim bakar mısın? Yarın Baharların ödül töreni varmış.
    Anne: (Biraz uzaktan sesi duyulur.) Öyle mi, ne içinmiş bu ödül?
    Kevser: (Yine dışarıdadır. Sesi duyulur.) Atık pil toplama kampanyasında Baharların sınıfı birinci olmuş.
    Anne: (Yine dışarıdan sesi duyulur.) Çok sevindim. Yarın ben de okula gidip kutlayayım onları.
    Kevser: (Sahneye girer. Bahar neşeyle sahnede dolaşmaktadır.) Duydun mu? Annem yarın okula gelecek.
    Bahar: Ablacığım! (diyerek Kevser’e sarılır.) Yardımların için çok teşekkür ederim.
    Kevser: Annemle babamın yardımını unutma. Konu komşudan senin için pil topladı annem. Babamın iş yerinden getirdiği kocaman piller…
    Bahar: Abla, ödevin çok mu? Çıkıp bahçede oynasak?
    Kevser: (Şakacı bir ifadeyle) Bu gün de sen bana yardım edeceksin.
    Bahar: Senin için ne yapabilirim?
    Kevser: (Çantasına gider. İçinden bir not defteri çıkarır. Açar, sessizce okur. Bahar’ a döner.) Çizilecek, kesilecek, yapıştırılacak şeyler var.
    Bahar: Tamam abla. Yalnız dikkat etmeliyiz. Biliyorsun her kağıt için ne kadar ağaç kesiliyor.
    Kevser: Haklısın Baharcığım. Çok ağaç dikmeliyiz. Kağıtları da israf etmemeliyiz. Çöpe atmak, sobada yakmak yerine atık kağıt kutusunda biriktirmeliyiz.
    Bahar: Keşke herkes bizim gibi düşünse.
    (O sırada sahneye elinde yaş pasta tepsisi olduğu halde anne girer.)
    Çocuklar: (Sevinçle) Anneciğim!
    Anne: (Pastayı masaya koyar. Çocuklara sarılır.) Başarınızı kutlamak için yaptım. Haydi , pastanın tadına bakın.
    Bahar: Babam ne zaman gelecek?
    Anne: Aman da babasız bir şey yemezmiş. Baban bu akşam biraz geç gelecekmiş. Ona da ayıracağız. Merak etme.
    (Hep birlikte masaya geçerler. Anneleri pastayı keserken çocuklar bağırır.) Bu bizim başarımız!






+ Yorum Gönder


teknoloji bağımlılıği ile ilgili drama,  teknoloji ile ilgili tiyatro metni,  teknoloji bagimliligi ile tiyatrolar,  teknolojinin yararları ve zararları ile ilgili skeçler,  teknolojinin zararları ile ilgili senaryolar,  teknolojinin zararları ile ilgili tiyatro