+ Yorum Gönder
Tuning ve Modifiye ve Trafik ve Çevre Forumunda Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Gizli @ yara
    Özel Üye

    Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nelerdir?










    Yayalar ve sürücülerin sergilediği yanlış davranışlar nasıldır


    Türkiye, trafik kazalarıyla ilgili
    yapılan istatistiklerde her zaman dünya
    genelinde hep en üst sıralarda yer almıştır. Bu
    kadar çok kaza olması ve
    kaza başına hayatını yitiren insan sayısındaki yüksek oranlar,
    ülkemiz trafiğini insan
    hayatını tehdit eden en büyük faktör haline getirmiştir.


    Trafik kazalarında, sürücü bilgi ve beceri
    eksikliğinin oranı son
    yıllardaki istatistiklere bakarsak % 95 ile %98 arasında değişmektedir.


    Bu istatistikler ve yaşadığımız trafik
    ortamı bize gösteriyor ki, hem
    sürücüler, hem yolcular, hem de yayalar trafikle ilgili
    temel bir eğitim
    almadıkları için bir çok yanlışı göz göre göre yapmaktalar. (Kırmızı
    ışıkta geçmek gibi…)

    Otomobil kullanma ve trafikle
    ilgili ilk bilgileri genellikle önce aile
    ortamında, daha sonra da herhangi bir yakınımızdan
    öğrenmişizdir. Bize öğreten
    kişinin söylediği her şeyi doğru kabul edip, trafiğe öyle
    çıkmışızdır. Bu yüzden ülkemizde
    otomobil kullanma ile ilgili bilgiler
    kulaktan dolma ve çoğunlukla yanlıştır. Doğruluğundan emin olmadığımız
    birçok bilgiyi savunarak,
    iddialara bile gireriz!

    Günümüzün
    acımasız trafik ortamında ise eksik ve yanlış bilgi ile yola
    çıkan sürücünün şansı
    maalesef çok azdır. Doğru bilgiyi; beceri, sağduyu
    ve saygıyla uygulamak trafikteki tek yaşam
    şansıdır.

    Çoğu sürücünün doğru
    olarak bildiği, ama aslında yanlış olan bazı
    bilgileri sizler için derledik. Bu bilgilerin
    ışığında hem sizler kendi
    bilginizi sınayın, hem de bundan sonra yakınlarınıza doğru bildiğiniz
    yanlışlar yerine doğruları
    öğreterek, bireysel sorumluluğunuzu yerine
    getirin.

    – Usta sürücü, düştüğü
    problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
    Yanlış!
    Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür.
    Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir,
    ona göre tedbirini
    önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.

    – Otobanda tamam ama,
    şehir içinde emniyet
    kemeri takılmayabilir!
    Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik
    gerecidir. 50 km/s
    hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler
    emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı
    bir binadan aşağı düşmeyle
    eşit şok yaşar.

    – Arkada oturanlar için
    emniyet kemeri takmak
    gereksizdir!
    Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur,
    ancak içindeki yolcular aynı
    hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam
    eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını
    kullanmaları ve emniyet
    kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa
    da, yolcuların güvenliği
    için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de
    hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı
    emniyet kemeri bağlı olmayan
    yolcular görmektedir.

    – Lastik havalarını düşük
    tutarsak, hem daha iyi
    tutunur, hem de daha konforlu olur!
    Yanlış! Lastik havalarının, aracın
    fabrika değerinin altında
    olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü
    hava basıncı düşük
    lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma
    sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar
    ve yol ile teması kesilir.
    Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar.
    Lastik hava basıncı
    düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren
    mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine
    daha geç cevap alınır. Belki daha
    konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan
    çıkabilir, konforlu şekilde
    çarpabilirsiniz!

    – Sıcak havada, lastiğin
    ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

    Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak
    olması değil, lastik hava basıncının
    düşük olması nedeniyle lastik
    yanaklarının daha fazla esnemesidir.

    – Yağmurda inik
    lastik daha az kayar!
    Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su
    boşaltma kanalları kapandığı
    için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve
    su üzerine çıkma
    ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda
    başlar.

    - Direksiyon saate göre 10u
    çeyrek geçe tutulur!
    Yanlış! Direksiyon saate göre 9u
    çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu
    pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit
    miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz
    tek pozisyondur.

    – En iyi koltuk pozisyonu,
    sürücünün en rahat ettiği
    pozisyondur.
    Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile
    hakim olabileceği ne çok uzak,
    ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk
    mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15
    pozisyonundayken kollar dümdüz
    olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır.
    Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk
    pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu
    pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok
    zordur.

    – Motorlu araçlar lastiğin
    üzerinde gider!
    Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin
    içindeki havanın üzerinde
    gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru
    lastik havası, ayağınızdaki
    ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan
    veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin
    yol tutuşu da
    aynı şekilde bozulur.

    – Ani frenlerde önce frene
    basıp, durmaya yakın
    debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp
    daha kısa mesafede dururuz!
    Yanlış! En etkin yavaşlama
    frenle debriyaja aynı anda basılarak
    yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,
    motorun aracı ileri
    götürme kuvveti yok edilir.


    – ABS (Antiblokaj Fren Sistemi)
    mekanik frene göre çok daha kısa mesafede
    durdurur!
    Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin
    kızaklamasını önler ve fren
    sırasında manevra yapılabilmesini sağlar.
    Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren
    yapılmasını sağlar.

    – Mekanik freni olan bir
    otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede
    durulabilir!
    Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her
    çekildiğinde, aracın ileri hareketi
    devam eder ve durma mesafesi uzar.
    Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı
    azaltarak lastiğin dönmesini
    sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren
    yapmaya devam edilmelidir.

    - Doğru takip mesafesi hızın
    yarısıdır!
    Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata
    payı yüksektir. İdeal
    takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip
    etmektir. Yağışlı havalarda veya yük
    durumunda bu süre 3-4 saniyeye
    çıkarılmalıdır.

    – Dörtlü ikaz (flaşör) tünele
    girince yakılır!
    Yanlış!
    Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız
    durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya
    arıza halinde. Tünelde kısa
    farların açık olması yeterlidir.

    – Gündüz kısa
    farları yakmak trafiktekilerin
    gözünü alır!
    Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi
    ve size tehlike
    yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi
    sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü
    daha çok alır. Sadece kapalı ve
    yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı
    yol kesimlerinde de
    kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.

    - Çocukları uyarmak için korna
    çalınır!
    Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna
    onların paniğe kapılıp
    beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi
    iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.

    – Yoğun siste en iyi gitme
    yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
    Yanlış!
    Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir.
    Çünkü siste daha iyi gören
    sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır.
    Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı
    camlı gözlükler kullanmak, sis
    lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin
    kayganlaştığını dikkate almak, takip
    mesafesini artırmak ve sollama
    yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.
    Unutmayın!
    Hayatınız boyunca
    ölümlü bir trafik
    kazası geçirme olasılığınız % 33†tür. Rus ruletinde bile bu
    oran %17dir. Lütfen,
    trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir
    zaman aklınızdan çıkarmayın.








  2. Hakim
    Devamlı Üye





    Yayalar trafik kurallarına uymamak kırmızı ve yeşil ışıklara uymamak ve yayalar için ayrılan yollar da yürümemek gibi bir çok yanlış yapmaktadırlar.




  3. Abdulnasır
    Devamlı Üye
    sürüler öncelikle trafik ışıklarına karşı duyarlı olurlarsa birçok kaza engellenmiş olur.trafik ışıkalarına uyulması yaya ve sürücüler için çok önemli bu sorunların yaşanmaması için öncelikle trafik kurallarına uyulmalı




+ Yorum Gönder