+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Vucut Sağlığı Forumunda Egzersizin eklemlere faydaları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Harbi @ kız
    Bayan Üye

    Egzersizin eklemlere faydaları








    Eklem ve kasları kuvvetlendirir

    Arkadaşlar sizce egzersizler eklemlere faydalı mıdır bana kısaca açıklar mısınız?

    Doku kalitesini arttırır. Vücut şekillenir, gevşeme ve sarkma azalır.
    Günlük yaşamınızda egzersize ne kadar erken yaşta başlarsanız, o derece faydasını görürsünüz. Hiçbir yaş geç değildir. Şimdiye kadar yapmadıysanız, Hemen başlayın.

    egzersizin-faydalari.jpeg
    Yaptığınız aktiviteye uygun kıyafet ve ayakkabı giyin. Tişört ve eşofmanlarınız kesinlikle naylon, terilen gibi sentetik maddelerden olmasın. Vücudumuza temas eden giyecekler, ter emen ve hava geçiren pamuklu, keten, yünlü gibi maddelerden üretilmiş olsun. Ter atmak için vücudunuza naylon gibi sentetik maddeler sarmak ve sauna eşofmanı giymek sağlık için çok zararlıdır.
    Gün aşırı 30-60 dakika açık havada yürüyüş, bisiklet, yüzme gibi devamlılığı olan egzersizler yapın. Böyle bir şansınız yoksa, kapalı alanda yürüyüş bandı, bisiklet, yüzme de yapabilirsiniz. Yavaş başlayıp, tempoyu artırmak en doğrusudur. Eğer imkanınız varsa, yürüyüş alanı olarak kendinize orman içi gibi doğal toprak yolları seçin. Beton esnek olmadığından eklemlere zarar verebilir.
    Kilonuz fazla, yaşınız da ortanın üstündeyse, egzersize yavaş ve hafif başlamalısınız. Fazla ağırlık eklemlere çok zarar verir. Spor esnasında sakatlanmalara sebep olur. Yürüyüş, yüzme gibi sporlara hafiften başlayarak, giderek arttırmakta fayda vardır. Eğer romatizma, artroz, bel fıtığı, kalp, şeker, böbrek, yüksek tansiyon gibi hastalıklarınız varsa, mutlaka doktora danışmalısınız. Ateşli hastalıklarda, soğuk algınlığında günlük aktiviteye ara vermekte fayda vardır.








  2. Esma Şeker
    Görevli Bayan





    Bu da bir tür yağlanma gibidir. Sizinde rastladığınız olaylardan anlatırsak kapı yağlanmadığı zaman bir süre sonra açılması zor ve farklı sesler çıkarmaktadır. Egzersiz yaptığımız zaman eklemlerimiz daha kolay hareket etmesini sağlarız.




+ Yorum Gönder